|
У Львові відбудеться третій концерт творчого проекту «Грудневі вечори»
Мистецький проект відбудеться сьогодні в концертній залі музею С.Крушельницької у Львові
14 грудня 2015, понеділок
Поширити у Facebook
Цей концерт отримав назву «МУЗИКА, ЩО ЗВУЧАЛА В ПАЛАЦАХ, ЗАМКАХ, РЕЗИДЕНЦІЯХ ЕПОХИ БАРОКО»
У його програмі звучатимуть камерно-інструментальні твори Й. Гайдна, К. Стаміца, В.А. Моцарта у виконанні студентів кафедри камерного ансамблю та квартету Львівської національної музичної академії ім. М.В. Лисенка - Д. Петрушенко, Д.Миронової, О. Козлан, У. Ничкало, Е. Романова, Д. Тітової, Х. Котовські, Б. Дяченко, О. Тимчик, А. Нестерової та Лауреатів міжнародних та всеукраїнських конкурсів - альтистки Марти Карапінки і віолончеліста Тараса Менцінського.
Про ідею цього мистецького проекту яскраво пише його автор кандидат мистецтвознавства Львівської національної музичної академії ім. М.В. Лисенка Ніна Дика:
... Музика, завдячуючи своїй універсальності займала важливе місце як у богослужіннях так і у світському житті, позитивно впливаючи на інтеграційні процеси позамузичного характеру, зокрема на процеси міжлюдського спілкування.
Маєтки, резиденції, замки, що були характерними, переважно, для могутніх магнатських родів – це особливий, ні з чим незрівнянний простір – середовище для спілкування художників, письменників, філософів, музикантів, світ високої архітектури, садово-паркового мистецтва. Тому музика, як і скульптура, малярство, сади, поезія, була не просто модою… - вона повинна була дивувати і вражати, служити відтворенням багатства, смаку та ерудиції їх господарів-магнатів.
Заможна шляхта, українці і поляки, запрошували до себе архітекторів, будівничих, музикантів, садівників з Італії, Франції, Голландії. Музика ж завжди звучала на прийомах, балах, під час різних урочистостей у гетьманських резиденціях та старшинських маєтках.
Музику епохи Бароко писали переважно для струнних і клавесину, а характерною її рисою вважався basso continuo, або фігурний бас. Розквіт скрипкового мистецтва, де особливий інтерес представляла струнна смичкова група: скрипки, віоли, альти, контрабаси, припадає на період 1550-1750 рр., іменований “золотим віком”, коли творили великі майстри: Гаспар да Сало, Аматі, Страдіварі, Гварнері.
Яскравим підтвердженням домінування музики в епоху Бароко є численні картини означеного періоду на яких відтворено музикуючих людей, чи-то музикуючих ангелів, чи-то міфологічних герої, котрих можна часто споглядати на фресках і грав’юрах, фронтисписах книг і нот, сімейних альбомів. З поміж “музичних” сюжетів картин барокової доби зустрічаються і алегорії, і портрети, і жанрово-побутові сценки. Завдяки художнім взірцям відтворення “музикуючих” на картинах, гравюрах, фресках, іконографах, стінописах ми володіємо історично правдивими фактами просторового розміщення музикантів-виконавців в барокових ансамблях, що, зауважимо, суттєво відрізняються від сучасного. В епоху Бароко формується архетип сучасного камерного ансамблю, призначеного “не для великих приміщень, а для інтимної кімнатної обстановки” .
Кращі традиції епохи Бароко продовжують жити і в часі сьогодення: організовуються фестивалі старовинної музики, відбуваються концерти у залах філармонії, Будинку органної і камерної музики, Львівській національній музичній академії, Палацу Потоцького у Львові, Музично-меморіальному музеї Соломії Крушельницької у Львові, а також численних музеях, храмах, церквах.
ПОЧАТОК КОНЦЕРТУ О 13:00
Виконавці: Тарас Менцінський
Музикознавці: Ніна Дика
Навчальний заклад: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка
|