|
Музика на рівні 442 Гц
Цикл концертів Music-review Weekend. Вечір духової музики
13 березня 2010, субота
Поширити у Facebook
13 березня на сцені Гелереї Фонду сприяння розвитку мистецтв відбувся Дев'ятий концерт циклу Music-Review Weekend. Цього вечора твори золотого фонду камерної музики виконувалися музикантами на духових дерев'яних інструментах. Це Роман Слабеняк (гобой, м. Чернігів), Марк Крещенський (фагот, м. Київ) та Антон Антонович (фагот, м. Бремен, Німеччина)
Концерти за участю гобою та фаготу достатньо поширені на сценах Західної Європи і Світу в цілому. Велика кількість оригінальних творів написаних за останні двісті років видатними композиторами підтверджує статус цих інструментів у якості концертних. Проте в Україні їх сольне звучання рідкісна подія.
Забігаючи наперед слід зазначити, що у концерті який складався переважно з популярних камерних мініатюр прозвучали також циклічні жанри Соната та Концерт - твори, які розкривають широку палітру тембрових і технічних можливостей цих прекрасних інструментів.
Відкрив вечір твір італійського композитора Бенедетто Марчелло - Друга та Третя частини концерту для гобоя з оркестром.
Роман Слабеняк (гобой) та Віктор Заяць (фортепіано)
Від соліста - вихованця чернігівської гобової школи Романа Слабеняка цей твір у камерному виконанні з фортепіано (Віктор Заяць) вимагав ще більшої концентрації поряд з симфонічним виконанням, де оркестр може певною мірою нивілювати "огріхи" соліста.
Грає Роман Слабеняк
У виконанні Антона Антоновича концерт продовжив твір Каміля Сен-Санса. Соната для фаготу та фортепіано, яка була написана у останні роки життя митця яскраво ілюструє творчий почерк славетного француза.
Керівник Національного порталу академічної музики Олександр Пірієв
У чоторичасному циклі молодий виконавець продемонстрував яскравий взірець камерно-інструментальної фаготової сонати. Виконання твору, що складався як віртуозних так і мелодійних частин переривалися гучними оплесками, ймовірно заважаючи можливості охопити задум твору в цілому. Проте ця ситуація яскраво відобразила не тільки потужність виконання а й її своєрідність в обличчі Таланту.
Антон Антонович (фагот) та Сергій Буров (фортепіано)
Грає Віктор Заяць
У другому відділені виконавці віддали перевагу мініатюрам, п'єсам, які вже не одне століття лунають з різних концертних майданчиків Світу. Відкрило його Адажіо зі скрипкової сонати (мі мажор) Йоганна Себастьяна Баха у перекладенні для гобою та фортепіано. Додавши звучанню гобою своєрідної ностальгії за Справжнім. Ніжно, із несамовитою легкістю, мелодія пронизувала насичене повітря мистецької зали - Роман Слабеняк та Віктора Заяць повернули слухача в атмосферу XVIII сторіччя.
Також у виконанні музикантів прозвучали мало виконувані твори на сценах України, але які є поширеними у репертуарі концертуючих гобоїстів-виконавців. Зокрема, Романс № 3 Робертa Шумана, а також твір французького композитора Жaна-Марі Леклера «Жига».
Родзинкою вечора стали чотири арії з сюїти Джоакіно Россіні з опери Севільський цирульник для двох фаготів соло. Образи героїв Россіні-Бомарше графа Альмавіви, Керубіно, Сюзанни і звичайно відомого Фігаро майстерно втілювалися у музичну тканину двох поважних інструментів, часом перетворюючи арії на справжню оперну дію.
Марк Крещенський та Антон Антонович
Серед поважних гостей концерту був присутній корифей української фаготової школи Володимир Апатський. За своє життя знаний музикант досяг найвищих ступенів визнання на суспільному і професійному рівнях. Сьогодні він член-кореспондент Академії мистецтв України, народний артист України, доктор мистецтвознавства, професор Національної музичної академії України ім. Чайковского, автор численних наукових праць та славетний педагог. Саме вихованці Володимира Апатського були одними з героїв цього концерту – Марк Крещенський та Антон Антонович.
Професор Володимир Апатський у колі учнів
Політ Джмеля з опери Миколи Римсього- Косакова "Казка про царя Салтана" чи не найвідоміший з віртуозних мініатюр будь-якого концертуючого музиканта. Саме цим твором у досить незвичайному перекладенні для фаготу блискуче виконав Антон Антонович.
Грає Антон Антонович
Окремо відзначимо молодого фаготиста Марка Крещенського. У виконанні дев'ятнадцятирічного музиканта прозвучав один з найвідоміших творів Фредеріка Шопена Ноктюрн (до дієз мінор). Додамо, що як і Роберт Шуман композитор цього року святкує 200-річчя з дня народження.
Грає Марк Крещенський
Під гучні оплески закінчився черговий концерт циклу Music-review Weekend. І вкотре, виконавцям вдалося відтворити справжнє камерне звучання в атмосфері салонної зали.
Духові дерев'яні інструменти посідають окреме місце на музичному Олімпі музичного мистецтва. Сподіваємось що ініціатива Національного порталу академічної музики та Фонду сприяння розвитку мистецтв, щодо демонстрації та популяризації різних інструментів матиме логічне продовження в майбутньому.
Керівник Національного порталу академічної музики Олександр Пірієв та аташе по культурі Посольства Російської федерації в Україні пані Наталья Батова
Автор: Олександр Пірієв
Фото: Сергій Пірієв
Виконавці: Роман Слабеняк, Віктор Заяць, Антон Антонович, Марк Крещенський
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Галерея Фонду сприяння розвитку мистецтв
|