За відродження високої культури в глибинці, що «призабула» своє шляхетне минуле | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
За відродження високої культури в глибинці, що «призабула» своє шляхетне минуле
За відродження високої культури в глибинці, що «призабула» своє шляхетне минуле
Корона «Дня» – Iрині Френкель
30 грудня 2017, субота

Вінничанка Ірина Френкель не перший рік реалізовує масштабні мистецькі проекти. Але 2017-го їй вдалося зробити справжню культурну революцію, провівши Фестиваль оперної музики OPERAFEST TULCHYN open air на території палацу Потоцьких у Тульчині. Ідея створити культурний прецедент і привезти високе мистецтво до провінції виникла передусім для того, щоб показати всім відвідувачам велич палацу Потоцьких і водночас знайти інвесторів, щоб врятувати його від руйнування.



Досі в області ніхто нічого подібного не робив. До організації долучили сотні людей із Вінниці та Тульчина. За кілька тижнів промоції відеоролик про фестиваль набрав понад мільйон переглядів у соціальних мережах. Завдяки чартерним рейсам із Вінниці OPERAFEST TULCHYN відвідало щонайменше 10 тисяч туристів. На консервативних у своїй більшості вінничан фестиваль справив вибухове враження, адже на одній сцені організаторам вдалося зібрати понад три сотні артистів із різних країн світу. Окрім цього, діяло до десятка різних локацій, майже цілодобово працювала фуд-зона, а на ночівлю можна було залишитися в наметі. Тому не дивно, що одразу наступного дня після завершення фесту його назвали культурною подією року. Сама ж арт-директор та продюсер OPERAFEST TULCHYN Ірина Френкелькаже, що прагнула створити для Вінниччини пілотний проект, пов’язаний із культурно-економічним розвитком території, який став би поштовхом спробувати зробити ексклюзивний культурний продукт, щоб надати імпульс для економічного розвитку території.

«Ми повинні розуміти, що рівень розвитку національної економіки визначається станом розвитку регіональних економік, тобто взаємозв’язок і взаємозалежність розвитку галузей на кожному рівні можуть бути індикаторами поточного розвитку та відображати як потенціал регіону, так і національної системи в цілому. Зручною одиницею виміру територіальних економік є кластер. Спеціалізація кластера стає ґрунтовною ідеєю для розвитку постіндустріальної економіки і базується на нематеріальній складовій, яка пов’язана, передусім, із культурним ресурсом. Ми говоримо про елементарні речі: парковки, готелі, сервіси харчування. І  завдяки фестивалю в новоствореній Тульчинській громаді вже знають, які умови необхідно створити для глядача, щоб йому було зручно. Ця подія дала поштовх для партисипативного аналізу, під час якого змінюється свідомість. Це й є перший крок у напрямку культурної трансформації», — зауважує Ірина Френкель.

Окрім переосмислення, фестиваль допоміг залучити в реконструкцію палацу Потоцьких понад 1 мільйон позабюджетних коштів. Із обласного бюджету виділено 2 мільйони 745 тисяч гривень, більшу частину з них було витрачено на ремонт східного портика та балкона центрального корпусу, а також на проведення ремонту кабельної мережі й розробку ландшафту прилеглої території. Першочергові ремонтні роботи обіцяють завершити до березня наступного року. А тим часом Ірина Френкель та її команда вже обирають опери, які покажуть 2018-го.

Другий OPERAFEST TULCHYN відбудеться на початку червня й триватиме вже не два дні, а три. Програма обіцяє бути насиченою й орієнтованою на глядачів різного віку. Головне, за що хвилюються організатори, щоб територія довкола палацу вмістила всіх охочих відвідати вже легендарний фестиваль.


Автор: Олеся Шуткевич
Джерело: Газета "День"



Додати: Share on Facebook

Інші:

Полтавська філармонія на зиму залишилася без ремонту
Александр Стоянов и Екатерина Кухар рассказали о новогодних традициях
За відродження високої культури в глибинці, що «призабула» своє шляхетне минуле
Проект "Три С": Мирослав Скорик, Євген Станкович і Валентин Сильвестров
Племінниця автора Щедрика: нам забороняли спілкуватися з Леонтовичами
"Щедрик" Леонтовича - одна з найпопулярніших різдвяних пісень у світі
Він мав стати вченим, а став музикантом
Дузе танцює у Гамбурзі
Як народилася найвідоміша різдвяна пісня
У вінок великому маестро
Молодіжний симфонічний оркестр України - від ідеї та до реалізації
У Львові поставили заборонену 40 років тому оперу
Пам’яті Андрія Сахарова
Микола Леонтович - "український Бах" - 140 років від дня народження
Незрячий баяніст на слух обробляє та вивчає французькі вальси і знає секрет щастя
13 декабря исполнилось 140 лет со дня рождения Николая Леонтовича
Прості історії: тромбоніст Богдан Роменський
Продовження історії успіху: Український молодіжний оркестр отримає близнюка
Чернівецький симфонічний оркестр: історія на чверть століття
Незвичайний метод знищення ракових клітин
"Папороть" Станковича: повернення легенди
В Сьомій симфонії Бетховен використав мотиви народних пісень
Фестиваль "Одеське бельканто": юні вокалісти представили свою творчість
Німецька традиція виготовлення органів та італійська піца як спадщина ЮНЕСКО
Видатний оперний співак і талановитий художник Федір Стравінський був тісно пов’язаний із Україною
Національній опері виповнилося 150 років: які таємниці зберігає театр
Відлунали акорди Міжнародного пректу "Музика є вищим одкровенням"
У Музеї Максима Рильського презентували видання "Максим Рильський. Лібрето опери "Євгеній Онєгін". Український переклад"
Сергій Подолянчук: "Обдарована українська молодь не налаштована на перемогу"
Кароль Шимановський - погляд з туманного Альбіону
Одна з перших у світі жінок-диригенток ─ родом з Уманщини
Тетяна Сергеєва: "Музичне мистецтво необхідно вивчати і в загальноосвітній школі"
Зірка світової опери зійшла в Ірклієві
Нове дослідження з музичної історії Львова
Діамант буковинської музики
Названо найкращу музику для смерті
Київську оперу перейменовували сім разів
Головний академічний концертний зал Києва намагається стати ближчим до слухача
Сергій Борткевич: il memoria
Священик, композитор, патріот: як Остап Нижанківський боровся з нафтовими спекулянтами
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
1.jpg