Тріумф театру у часи викликів: | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Тріумф театру у часи викликів:
Тріумф театру у часи викликів:
названо лауреатів 6-го Фестивалю-Премії «GRA»
4 грудня, середа
Поширити у Facebook

2 грудня у затишному залі камерної сцени Національного театру ім. І. Франка відбулася довгоочікувана подія – церемонія нагородження VI Всеукраїнського Фестивалю-Премії «GRA», організатором якого є Національна спілка театральних діячів України (НСТДУ)

Шість нагород отримали львівські театри, по чотири – харківські та київські театри, одну – івано-франківський театр. Найбільше статуеток серед фіналістів забрала вистава «Кортес» Київського театру «Золоті ворота».

На церемонії нагородження Голова НСТДУ Богдан Струтинський зазначив: «У цей нелегкий для України час я дуже радий, що Фестиваль-Премія ГРА дійшов до фіналу і ми доклали чимало зусиль для цього. Сьогодні український театр говорить про свою затребуваність і важливість аншлагами в глядацьких залах. Хочу подякувати за хорошу роботу Експертній раді фесту, членам міжнародного журі та команді НСТДУ, усім театрам, які брали участь у цьогорічній ГРІ, та Національному театру імені Івана Франка за те, що церемонія нагородження вже вдруге відбувається на його сцені. Окрема подяка нашим захисникам і захисницям, завдяки яким ми можемо нині працювати і організовувати фестиваль».

Привітати переможців прийшли міністр культури і стратегічних комунікацій Микола Точицький, голова Постійної комісії КМДА з питань культури, туризму та суспільних комунікацій Вікторія Муха, заступниця міністра культури та стратегічних комунікацій Галина Григоренко. Під час виступу Микола Точицький відмітив, що важливим сьогодні є демонстрація того, як культура об’єднує нас задля нашої стійкості й збереження ідентичності. А театр, своєю чергою, доносить до кожного і кожної найважливіше. Вікторія Муха подякувала усім, хто долучився до організації Фестивалю-Премії, який є свідченням того, що театральне мистецтво розвивається і об’єднує українців.

Генеральний директор Театру Франка Євген Нищук зазначив: «Я радий, що ми тут разом показуємо життєствердну енергію, яка не завдяки, а всупереч обставинам доводить: ми творимо, любимо, боремося — і ми обов’язково переможемо. Це дивовижний час, коли театральна мова стала надзвичайно потрібною не лише українському, а й європейському та світовому глядачеві».

Визначали лауреатів члени міжнародного журі: асоційована професорка факультету польської мови Ягеллонського університету, очільниця Дослідницького центру локальних культур Ева Баль (Польща); дипломований мистецтво- та театрознавець, художній керівник театру Black Box в Осло, мультижанровий композитор Йорґен Кнудсен (Норвегія); естонський театральний критик та журналіст, головний редактор вебпорталу оборонних новин balticsentinel.eu, співавтор та ведучий подкасту про театральне мистецтво Teatrivaht на культурному порталі ERR Мееліс Ойдсалу (Естонія); виконавча директорка Nordic Drama Corner, працювала гастрольною менеджеркою, продюсеркою та проєктною координаторкою у сфері перформативних мистецтв Гінріікка Ліндквіст (Фінляндія).

«Для мене велика честь бути у складі міжнародного журі Фестивалю-Премії ГРА. А також унікальна можливість побачити таку широку панораму українського сучасного театру», - сказала Ева Баль на пресконференції для представників ЗМІ. «Я отримав величезне задоволення переглядаючи вистави українських театрів, здивований їхнім різноманіттям. Остаточне рішення було нелегко прийняти, але ми це зробили і воно було, як на мене, правильним», - зауважив Йорґен Кнудсен. «Це був неочікувано цікавий, довгий та по-своєму непростий театральний фестиваль. Український театр надзвичайно розмаїтий, у тому числі у своїй експериментальності. Він демонструє дуже чітку внутрішню свободу, яка призводить до важливих результатів», - відзначив Мееліс Ойдсалу. «Мені було дуже цікаво побачити багатоликість українського театру, на які теми він сьогодні говорить, яким засобами і які емоції викликає. Дякую за цю можливість, за цей досвід. Побачене надихає», - додала Гінріікка Ліндквіст

На адресу організатора цьогоріч надійшло 85 заявок від 58 театрів із 18 міст України. Експертною радою 6-го Фестивалю-Премії, яка складалася з 10 українських фахівців, було сформовано спершу лонгліст з 35 вистав, а потім шортліст з 14 вистав. У фіналі брали участь 13 театральних колективів з Києва, Львова, Харкова, Одеси та Івано-Франківська.

Інформаційні партнери 6 Фестивалю-Премії ГРА: Лівий берег, Mind, Радіо Культура, Район культура, Журнал “Критика”, Kyiv daily, Українки медіа, Журнал “Театрально-концертний Київ”, Yabl, Ти Київ, Газета “Україна молода”, Газета “Вечірній Київ”, ZBRUC, ОстроВ, Media Port, Журнал “Жінка”, Журнал “Музика”, журнал «Кіно-Театр», ProTeatrДивись info, Радіо Накипіло, Радіо ПЕРШЕ, Post Impreza, журнал «Український театр», газета «Львівська пошта».

Детальніше про Фестиваль-Премію читайте на сайті.

VІ Всеукраїнський театральний фестиваль-премія «ГРА»

Лавреати
За найкращу драматичну виставу
    «Вороги. Історія любові» (Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької)
За найкращу камерну виставу (до 150 глядачів)
«Кортес» (Київський академічний театр «Золоті ворота»)
За найкращу виставу для дітей
«Жираф Монс» (Харківський академічний театр ляльок імені Віктора Афанасьєва)
За найкращу музичну виставу у жанрі опери/оперети/мюзиклу
«Тигролови» (Київський національний академічний театр оперети)
За найкращу танцювальну виставу і виставу фізичного театру
«Тіні забутих предків» (Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької)
За найкращу виставу на перетині театральних жанрів, мистецького синтезу і перформативних форм
«Веселка на Салтівці» (Харківський альтернативний театр «Нафта»)
За найкращу виставу-рефлексію на події російсько-української війни
«Доця» (Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької)


Індивідуальні номінації

«За найкращу жіночу роль»
Соломія Кирилова за роль Доці у виставі «Доця» (Національний академічний український драматичний театр імені Марії Заньковецької)


«За найкращу чоловічу роль»
Андрій Кравчук за роль у виставі «Клуб «Зневіра» (Львівський академічний драматичний театр імені Лесі Українки)


«За найкращу режисерську роботу»
Тетяна Губрій за виставу «Кортес» (Київський академічний театр «Золоті ворота»)


«За найкращу сценографію»
Костянтин Зоркін за сценографію до вистави «Жираф Монс» (Харківський академічний театр ляльок імені Віктора Афанасьєва)


«За найкраще хореографічне рішення вистави»
Артем Шошин за хореографію до вистави «Тіні забутих предків» (Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької)

«За найкраще музичне рішення вистави»
Іван Кондратов, Віктор Кондратов та Сергій Савенко за музику до вистави «Веселка на Салтівці» (Харківський альтернативний театр «Нафта»)


Спеціальний приз журі «За найкращу сучасну п’єсу»
Лєна Лягушонкова за п’єсу «Кортес»


Відзнака журі «За найкраще використання простору для сценічної оповіді»

      «Дзяди» (Івано-Франківський національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка)




















      Інші:

      Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
      Тріумф театру у часи викликів:
      Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
      Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
      Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
      Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
      У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
      «Театральна вечірка non stop»
      Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
      ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
      Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
      Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
      Мистецтво неможливого
      Пам’яті тої «Рути»
      «Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
      Мельпомена Таврії
      Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
      Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
      10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
      Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
      ”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
      Геніальний тенор
      Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
      Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
      У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
      Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
      Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
      ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
      ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
      Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
      В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
      Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
      Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
      А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
      Премʼєри в імʼя Перемоги
      ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
      «Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
      «Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
      Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
            © 2008-2024 Music-review Ukraine






      File Attachment Icon
      2024-12-02_17-21-32_Artem Galkin.jpg