Рівняємось на Донецьк! | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Рівняємось на Донецьк!
Ларчіков Вадим
Перепелиця Олександр Олександрович
Голинська Ольга Арсеніївна
Щербаков Ігор Володимирович
Рівняємось на Донецьк!
Враження про Перший міжнародний фестиваль Donbas Modern Music Art
29 травня 2013, середа
Поширити у Facebook

КОНЦЕРТ-ЗАКРИТТЯ ФЕСТИВАЛЮ "ФОНОСФЕРА ХХІ: ПІВНІЧНА ЄВРОПА — ЯПОНІЯ — УКРАЇНА" СТАВ МОГУТНІМ АКОРДОМ. НА ФОТО: СОЛІСТИ-ВІОЛОНЧЕЛІСТИ ВАДИМ ЛАРЧИКОВ ТА ОЛЬГА ВЕСЕЛІНА (УКРАЇНА) / ФОТО НАТАЛІ ПЕТРИЧЕНКОГучна назва виявилася співзвучною з акцією. Вперше на донецькій землі було проведено форум, який за всіма параметрами (змістом, рівнем організації, представництвом учасників і гостей) відповідав кращим еталонам цього складного формату.

Donbas Modern Music Art підтримали голова Донецької облдержадміністрації Андрій Шишацький, глава Донецької облради Андрій Федорук, мер Донецька Олександр Лук’янченко, начальник управління культури і туризму Донецької облдержадміністрації Микола Пташка.

«Серцем» фестивалю стали: ректор Донецької державної музичної академії ім. Сергія Прокоф’єва, член-кореспондент Національної академії мистецтв, композитор Олексій Скрипник, голова правління Донецької організації Національної спілки композиторів України, композитор Сергій Мамонов, глава Донецького обласного відділення Національної всеукраїнської музичної спілки Тетяна Дорогавцева, а його справжнім «мотором» — член правління НСКУ, композитор Євген Петриченко.

Донецький форум проходив у комбінованому форматі відкритого конкурсу-фестивалю, що заінтригувало від самого початку.

В його рамках відбувся Конкурс молодих композиторів, у якому брали участь більше трьох десятків конкурсантів з різних областей України в п’яти вікових номінаціях (від 7-ми до 35-ти років).

Журі очолив голова правління Національної спілки композиторів України Ігор Щербаков. «Професійний рівень учасників конкурсу виявився досить високим, — відзначив він. — Донецьк вразив великою кількістю талантів».

Переконливу перемогу отримала одеська школа — Гран-прі отримала аспірантка Одеської національної музичної академії ім. Антоніни Нежданової Кіра Майденберг-Тодорова (клас професора Кармелли Цепколенко) за композиції «Punktum» для флейти, скрипки, кларнета й альта, «Всередині стихії» для скрипки і баяна. Нагородження і концерт лауреатів турніру відбулися на батьківщині Сергія Прокоф’єва — в його музеї у селі Червоне (Сонцівка) Червоноармійського району Донецької області. Там проходив і концерт кращих учнів Донецької музичної спеціалізованої школи-десятирічки. Для конкурсантів, їхніх викладачів і гостей фестивалю провели спеціальну екскурсію.

Окрім конкурсу фестиваль був також насичений камерними і симфонічними концертами (кожного дня по два протягом шести днів!), творчими зустрічами та майстер-класами зарубіжних гостей. Щодо власної концертної програми фестивалю, то в ній було декілька яскравих крапок, які окреслили його основний контур. Запам’яталося публіці відкриття форуму — концерт Академічного симфонічного оркестру ім. Сергія Прокоф’єва в Донецькій обласній філармонії.

Вечір присвятили 100-річчю з дня народження Вітольда Лютославського. Вперше в Донецьку прозвучали його твори: «Фортепіанний концерт», «Мала сюїта», «Книга для оркестру», «Співи-квіти та співи-казки». У програмі взяли участь польські музиканти Роман Ревакович (диригент), Йоанна Фрешель (сопрано), Беата Білінська (фортепіано). Вразив яскравістю камерний концерт «Подвійний дует» в залі Донецької музичної академії: унікальний співак Руперт Бергман (Австрія), піаністи Марина Мохрякова та Олександр Перепелиця, баяніст Артем Нижник продемонстрували світовий рівень творів і виконання.

Безперечним успіхом фестивалю став вечір сучасної опери і хореографії, де австрійський співак і актор Руперт Бергман виконав твір Рікі Нарімото (Японія), Цвєти Дімітрової (Болгарія), Юлії Гомельської і Кармелли Цепколенко (Україна), а також балетна трупа Донецького театру опери і балету показала фрагменти з легендарного балету «Пер Гюнт» на музику Едварда ґріґа.

Блискучим був концерт у Донецькому обласному художньому музеї піаністки Діни Писаренко (лауреата міжнародного Конкурсу піаністів ім. Володимира Горовиця). Щоправда, другу частину програми за участю ансамблю «Art Percussion» під проводом Володимира Філатова з технічних причин (унікальні картини не змогли винести рівень гучності ударних інструментів) довелося перенести на вулицю, але це тільки розширило коло слухачів.

Концерт-закриття фестивалю «Фоносфера ХХІ: Північна Європа — Японія — Україна» став потужним акордом. Оркестр Донецької філармонії під проводом японського композитора і диригента Масатакі Мацуо звучав чудово (що спостерігалося, на жаль, не у всіх програмах). Твори фіна Калеві Ахо, шведів Мір’ям Таллі й Томаса Лільєхольма, японця Масатакі Мацуо та українця Вадима Ларчикова були відтворені на високому професійному рівні, зокрема й завдяки чудовим солістам Вадиму Ларчикову й Ользі Веселиній (віолончель), а також Магнусу Андерссону (гітара, Швеція).

Перший міжнародний фестиваль академічної музики в Донецьку став справжньою заявкою на успіх. І жодні форс-мажорні ситуації Donbas Modern Music Art, які, до речі, залишилися непоміченими для широкого загалу, не змогли затьмарити приголомшуючий результат: фурор донецької акції.

До речі, що стосується об’єднання «два в одному» конкурсу і фестивалю, композитор і педагог Томас Лільєхольм вирішив перейняти досвід донеччан — подивимося, чи приживуться наші традиції у Швеції.


Автор: Ольга Голинська
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Донецької філармонії ім. С. Прокоф'єва
Виконавці: Вадим Ларчіков, Олександр Перепелиця
Музикознавці: Ольга Голинська
Діячі мистецтв: Ігор Щербаков
Концертна організація: Донецька обласна філармонія
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс-фестиваль сучасного музичного мистецтва в Донбасі «Donbas Modern Music Art »
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
415.jpg