Мирослав Скорик і музика Львова | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мирослав Скорик і музика Львова
Академічний камерний оркестр
Бурко Сергій
Дика Ніна Орестівна
Скорик Мирослав Михайлович
Мирослав Скорик і музика Львова
«ДНІ МУЗИКИ МИРОСЛАВА СКОРИКА У ЛЬВОВІ»
25 вересня 2018, вівторок
Поширити у Facebook

В сузір’ї ювілейних святкувань 80-річчя Маестро Мирослава Скорика в Україні і в усьому світі, безперечно, знаковим залишиться фестиваль «ДНІ МУЗИКИ МИРОСЛАВА СКОРИКА У ЛЬВОВІ».

Хода фестивалю тривала від 14 – до 19 вересня 2018 року. Концертний зал імені С. Людкевича Львівської обласної філармонії вщент переповнений слухачами, приємно подивляв творчою атмосферою. Насичена і багатогранна панорама концертних програм впродовж чотирьох вечорів привертала увагу широкого кола слухачів, де з-поміж шанувальників знані художники, композитори, поети, диригенти, архітектори, письменники, адвокати, скульптори, професори, творча молодь.

Для любителів камерної музики залишиться незабутнім концертний вечір «Мирослав Скорик і музика Львова». У пошуку нових вражень та нових незабутніх емоцій для всіх учасників і слухачів третього фестивального вечора панівною залишалася «львівська атмосфера». Духовно-інтелектуальний простір Львова, міста, такого дорогого серцю Ювілянта, де примхливі абриси дахів, вежі храмів, церков зачаровують, де «…кожен будинок особливий і неповторний, в кожному втілений якийсь свій стиль, і він дихає тим часом, коли був збудований», де кожен камінчик львівської бруківки повняться таємничими спогадами, - творили камерно-інструментальні полотна яскравих представників львівської композиторської школи - Миколи Колесси, Анатолія Кос-Анатольського, Віктора Камінського, Мирослава Скорика, Олександра Козаренка у виконанні Академічного камерного оркестру «Віртуози Львова» (диригент – Сергій Бурко). Ведуча вечора - Софія Іванова.

Чільне місце було відведено презентації компакт-диску «Музика Львова» (мистецький керівник проекту та головний диригент оркестру – Сергій Бурко; керівник-концертмейстер – Володимир Дуда; анотації - доктор мистецтвознавства Любов Кияновська; звукорежисер – Маркіян Дрібнюк).

Запропоновані слухачам твори львівських композиторів ХХ століття - М. Колесси, А. Кос-Анатольського, М. Скорика, В. Камінського, С. Людкевича завдячуючи вишуканій манері письма і витонченості звукової виражальності, творять неповторну ауру старовинного міста Лева.

Концертна програма третього дня фестивалю розпочалася виконанням трьох «Фантазій» з «Львівської лютневої табулатури». Провадячи активну дослідницьку діяльність, Мирослав Скорик, віднайшовши у архівах Львівського університету львівську табулатуру, створену ще у XVI столітті для лютні, розшифрував і здійснив обробку для камерного оркестру та ансамблів. Особлива аура вишуканості і натхненності вирізняла інтерпретацію цих невеличких, але дуже ефектних п’єс.

Карпатський колорит Сюїти «В горах» славетного Миколи Колесси (1903-2006), написаний композитором в 1971 р. для камерного оркестру Львівської консерваторіі, зачарував винятковою просвітленістю і піднесеністю настрою у всіх частинах (Allegro moderato\ Adagio\ Allegro giocoso).

Епічною і дещо тривожною атмосферою вразила Пасакалія (до слова - це останній твір композитора) Анатолія Кос-Анатольського (1909-1983) із розкішним соло скрипки - Володимир Дуда.

Наступним номером концерту прозвучав камерно-інструментальний твір Віктора Камінського (нар. 1953) “Te Deum”, який ввів слухача у стан особливої філософсько-молитовної просвітленості стану душі. Щодо історії створення, то “Te Deum” – «Тебе, Бога, хвалимо», написаний в 1996 р. на замовлення керівника оркестру Сергія Бурка для виконання з нагоди 450-річчя Берестейської Унії (Львів) та згодом постав як центральна частина ораторії «Іду. Накликаю. Взиваю» на слова проповідей Митрополита Андрея Шептицького в поетичній обробці Ірини Калинець.

Звучання Партити №6 Мирослава Скорика (нар. 1938), написаної у 1995 році з орієнтацією і для знаменитого київського колективу Квартету імені Леонтовича, вразило багатством образно-емоційного забарвлення чотиричастинного циклу (Прелюдія. Пасакалія, Арія, Рондо).

Заключним номером програми постав твір Олександра Козаренка. «Sinfonia-estravaganza». Бурхливі оплески слухачів переповнили Концертний зал Львівської філармонії. «На біс» у виконанні камерного оркестру пролунала знаменита «Мелодія» Мирослава Скорика. Оваціями, стоячи, публіка вітала всіх учасників концерту.

Попереду – пора подальшого розквіту, народження геніальних мелодій, музичних полотен, творчих планів та проектів.

Ніна Дика (Львів, Україна),
кандидат мистецтвознавства (Dr. Ph),
доцент кафедри камерного ансамблю та квартету і
кафедри загального та спеціалізованого фортепіано
Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка


Автор: Ніна Дика
Колективи: Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова"
Диригенти: Сергій Бурко
Композитори:Мирослав Скорик
Музикознавці: Ніна Дика
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine