Закінчилися Дні української Нової музики в Азербайджані | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Закінчилися Дні української Нової музики в Азербайджані
Пірієв Олександр Валерійович
Стельмашенко Богдана
Зайцева Олександра
Таванець Дмитро
Швед Михайло
Карабиць Іван Федорович
Станкович Євген Федорович
Фроляк Богдана
Щербаков Ігор Володимирович
Скорик Мирослав Михайлович
Гаврилець Ганна Олексіївна
Закінчилися Дні української Нової музики в Азербайджані
До 20-річчя встановлення дипломатичних відносин між Україною та Азербайджанською Республікою
10 березня 2012, субота
Поширити у Facebook

Делегація України в БакуКазкове місто Баку зустріло українську делегацію золотавим розсипом вогнів – ними підсвічено більшість будинків величезного міста, і це відразу створює атмосферу святкової урочистості.

А подія, заради якої було подолано таку велику відстань від Дніпра до Каспія, заслуговує на піднесеність: вперше на високому офіційному рівні відбулися „Дні української нової музики в Азербайджані”, присвячені 20-річчю встановлення дипломатичних відносин між Україною та Азербайджанською Республікою.

Усі задіяні у цій акції поважні державні та громадські інституції – Міністерство культури і туризму Азербайджанської Республіки та Спілка композиторів Азербайджану, Міністерство культури України та Національна Спілка композиторів України, а також Посольство України в Азербайджанській Республіці – доклали максимум зусиль, щоб достойно представити сучасну музику України бакинській публіці і створити творчо продуктивні та комфортні умови для перебування українських композиторів, музикознавців та виконавців на гостинній азербайджанській землі.

Українська сторона подбала про те, щоб у двох концертних програмах – симфонічної та камерної музики – представити справжнє сузір”я композиторських імен. Це – Євген Станкович, Мирослав Скорик, Валентин Сільвестров, Леся Дичко, Іван Карабиць, Геннадій Ляшенко, Ігор Щербаков, Ганна Гаврилець, а також композитори більш молодої генерації – Богдана Фроляк та Михайло Швед. Особливий ентузіазм і гарячий прийом публіки викликав симфонічний концерт 2 березня в Азербайджанській державній філармонії ім. Мусліма Магомаєва, виконавці – Азербайджанський державний симфонічний оркестр ім. У.Гаджибейлі під орудою заслуженого діяча мистецтв Фахреддіна Керімова.

Після урочистих промов Голови Спілки композиторів Азербайджану Франгіз Алізаде та Посла України в Азербайджанській Республіці Олександра Мищенко прозвучали Концерт для віолончелі з оркестром М. Скорика – справжня симфонічна драма, один з найвиразніших творів композитора, а також його безсмертне творіння „Мелодія” – версія для віолончелі з оркестром, написана спеціально для цього концерту (соліст – Олександр Пірієв).

По-новому, у симфонічному варіанті Диптиха, втілилися давньослов”янські теми фолькопери „Золотослов” Лесі Дичко.

Дещо іншу, з певним містичним відтінком, диригентську виконавську інтерпретацію отримав один з найкрайщих творів І.Щербакова – Концерт для флейти, струнних та ударних „Пам”яті Олега Киви” (солістка – Богдана Стельмашенко). У „Симфонії паралелей” Г.Гаврилець Ф.Керімову виявилаися найбільш близькими її романтично-елегійні сторінки, красу яких він втілив з усією можливою досконалістю. Безперечним апофеозом концерту стала неповторна „Купала” Є.Станковича – могутній гімн вічній силі народного світосприйняття гармонії світу. Соковиті звукові барви, темпераментність цього твору підняли зал, який влаштував гучну овацію українському музичному мистецтву в особі присутніх тут композиторів М.Скорика, І.Щербакова та Г.Гаврилець.

Програма наступного дня, 3 березня, також була вельми насиченою. Зранку відбулася наукова конференція, присвячена різноманітним складовим та аспектам розвитку української сучасної музики. Мирослав Скорик коротко охарактеризував найважливіші лінії розвитку сучасної музики і місце в цьому процесі національних культур. Ігор Щербаков розповів про сучасний стан Національної Спілки композиторів України. З доповіддю „Українська музика двадцятиріччя Незалежності: вектори композиторської творчості та поняття новизни” виступила доктор філософії Т. Невінчана.

Питанням композиторської освіти присвятила своє повідомлення Г.Гаврилець, а А.Скорик підняла питання питання національного в українській культурології.

Важливий аспект українського культурного сьогодення, пов”язаний з фестивалями сучасної музики в Україні, висвітлив доктор філософії, начальник управління мистецтв Міністерства культури України М.Швед, а своїми виконавськими враження від української та азербайджанської музики поділився віолончеліст Олександр Пірієв.

Учасники конференції відповіли на запитання аудиторії, яка виявила неабияку цікавість до піднятих проблем. Підсумовуючи конференцію, Франгіз Алізаде наголосила на важливих паралелях у розвитку обидвох національних культур і виразила надію на плідне продовження творчих контактів.

Завершився день великим концертом української камерної музики у Концертному залі Спілки композиторів Азербайджану. Це був зоряний час особливо для українських музикантів, які продемонстрували свій найвищий виконавський „пілотаж”. З глибоким проникненням в образний світ музики Є.Станковича виконала його Сонату для флейти блискуча флейтистка Богдана Стельмашенко.

Виразними інтерпретаторами музики Івана Карабиця (прозвучала Соната для віолончелі і фортепіано) показали себе Олександр Пірієв та Олександра Зайцева. Композитор Богдана Фроляк, виконуючи разом з О.Пірієвим свій спеціально написаний для концерту в Баку твір „Мерехтіння”, довела, що композиторам доступні виконавські вершини піанізму.

Своєрідним бенефісом для фортепіанного дуету „KyivPianoDuo” став другий відділ цього концерту, де музиканти виконали як дуетом, так і сольно твори Г.Ляшенка, В.Сільвестрова, М.Скорика, Є.Станковича, М.Шведа, І.Щербакова. Особливої витонченості і досконалості було досягнуто у чудових „Миттєвостях Моцарта” В.Сільвестрова (Дмитро Таванець), у елітарно вишуканих „Відзвуках” М.Шведа ( Олександра Зайцева) та у вибагливому звукописі „Баркароли” І.Щербакова (Олександра Зайцева – Дмитро Таванець).

На завершення з словами подяки за гостинний прийом звернувся до присутніх Голова Національної Спілки композиторів України Ігор Щербаков. Ф.Алізаде та посол О.Мищенко, в свою чергу, подякували всім гостям і публіці.

Взагалі весь час у Баку члени української делегації у складі 12 осіб відчували дружнє тепло колег – композиторів та музикознавців із Спілки композиторів, продуманість найдрібніших деталей перебування у азербайджанській столиці, а також постійне дбайливе опікування земляків – усього корпусу українського посольства.

Коли місто ще спало, в останній раз під крилом літака промайнули золотаві бакинські вогні...

Щиро дякуємо! Хай щастить вам, друзі! І до зустрічі в Україні!


Автор: Тамара Невінчана
Виконавці: Олександр Пірієв, Богдана Стельмашенко, Олександра Зайцева, Дмитро Таванець
Композитори:Іван Карабиць, Євген Станкович, Богдана Фроляк, Ігор Щербаков, Мирослав Скорик, Ганна Гаврилець
Діячі мистецтв: Михайло Швед
Джерело: Національна Спілка композиторів України



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
111022_019.jpg