“The Ball /Бал”, або коли слова зайві | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
“The Ball /Бал”, або коли слова зайві
Поліщук Тетяна
“The Ball /Бал”, або коли слова зайві
21 вересня у Національній опереті представлять експериментальний українсько-італійський творчий проєкт
19 вересня 2023, вівторок
Поширити у Facebook

21 вересня у Національній опереті представлять експериментальний українсько-італійський творчий проєкт, який дуже сподобався публіці й завжди відбувається з аншлагами.

Ідея вистави навіяна фільмом відомого італійського кінорежисера Етторе Сколе «Бал», де вся історія побудована на пластиці, це й надихнуло режисера Матео Сп‘яцці здійснити свою оригінальну театральну версію музично-пластичного дійства на київській сцені.

Правда, пандемія COVID-19, а потім повномасштабна війна, розв’язана рашистськими загарбниками, відтермінували прем’єру на дев’ять місяців, і глядачі змогли побачити це фантастичне пластичне дійство лише у грудні 2022 року.

У «Балі» немає головних та епізодичних героїв - всі вони рівні за значенням та по-своєму цікаві. Постановка дуже динамічна, яскрава й позитивна, а тому кожний показ проходить з аншлагами. Дійство розпочинається і закінчується запальною дискотекою у стилі 1980-х.

Публіка побачить історію Італії XX століття, а розповідь ведеться через музику, пісні, танці, костюми, манеру поведінки та інтер'єри. Сцена обертається, і з‘являється нова музично-пластична сага. Настрій і бажання героїв можна зрозуміти з рухів, міміки, «па», які вони виконують під час своїх танців. Спектакль побудовано на новелах про життя різних героїв. Одні з них є постійними відвідувачами танцювального залу. Інші тут тимчасові гості...

На цьому танцювальному майданчику можна побачити любов, пристрасть, дружбу, розчарування, сварки, ненависть - різні почуття, які герої переконливо передають рухами, не використовуючи слів.

Музика (класичні шлягери, ретро-мелодії, данс-ритми, які лунають у записі та наживо у виконанні оркестру) стрімко переносить героїв у інший час.

Кожен епізод – яскрава віха історії Італії минулого століття. Герої переживають мирні та воєнні часи, зокрема, коли Муссоліні сконцентрував значну частину влади у своїх руках як «дуче» Фашистської партії та спробував створити Італійську імперію, яка була б у військовому союзі з Третім Рейхом, дуже темний період, коли людям було важко виживати; буремні 1950–1960-ті; час наркотиків та хіпі; популярні диско, поп- і рок у 1970–1980-ті.

У виставі немає звичного сюжету (із зав'язкою, конфліктом і розв'язкою), а є фрагменти різних життєвих історій, які всім зрозумілі навіть без слів. На сцені відбудеться зміна відомих музичних творів, водночас зміниться мода та стилі поведінки людей. Кожному з героїв відведена своя історія, а разом це супертанець епохи про людські надії, страхи та мрії.

Народні, заслужені, популярні актори Національної оперети й талановита молодь, яка тільки робить перші кроки на професійній сцені, працюють як єдина команда.


В одному епізоді – ти головний герой, а за мить ти вже у масовці, і злагоджено демонструєш супер «па».

Найголовнішим акцентом у виставі є саме акторська гра. Ідея вистави навіяна фільмом відомого італійського кінорежисера Етторе Сколе «Бал», де вся історія побудована на пластиці, це й надихнуло режисера Матео Сп‘яцці здійснити свою оригінальну театральну версію музично-пластичного дійства на київській сцені.

Нагадаємо, Матео Сп‘яцці – випускник Академії драматичного мистецтва «Nico Pepe» (Удіне, Італія, 2010). Актор, режисер, викладач акторської майстерності.

Спеціалізується на сучасній комедії дель арте. Є одним із засновників проєкту THEAOMAI (театр, університет, місто) спільно з Університетом Верони, неодноразово брав участь у семінарах для «Театрального бієнале» у Венеції.

Здійснив постановки в Україні: вистави «Сімейний альбом/ Album di Famiglia» та «Моменти/Momenti» у Київському театрі драми і комедії на лівому березі Дніпра.

«The Ball /Бал» на сцені Національної оперети України став третьою виставою режисера у Києві.


Вистава здійснена за підтримки Посольства Італії в Україні та Італійського Інституту культури  в Україні.

Режисер-постановник — МАТТЕО СП’ЯЦЦІ (Італія)
Диригент-постановник —з. д. м. України СЕРГІЙ ДІДОК
Балетмейстер-постановник  — КАТЯ ТУБІНІ (Італія)
Художник-постановник  —  н.а. України СЕРГІЙ БІЛОЗУБ
Художниця з костюмів  —  АЛІЯ МЕЖЕНІНА
Світлове оформлення   —  РУСЛАН ДОЛИНИЧ, АНДРІЙ СЕВАСТЬЯНОВ
Звукорежисер  —  КОСТЯНТИН КУШНАРЬОВ
Концертмейстери —  ЄЛИЗАВЕТА ХЛЯПОВА,  ОЛЕНА СІНЧУК,  ОКСАНА ЯРЕМЧУК
Помічники режисера  — ОЛЕНА ІСАЄВА

У ВИСТАВІ БЕРУТЬ УЧАСТЬ:

н.а. УКРАЇНИ СЕРГІЙ БОНДАРЕНКО
н.а. УКРАЇНИ ІРИНА ЛАПІНА
з.а. УКРАЇНИ АРСЕН КУРБАНОВ
з.а. УКРАЇНИ АСЯ СЕРЕДА-ГОЛДУН
КАТЕРИНА АЛЕКСЄЄВА
ВАЛЕНТИН КОТЕНКО
ОЛЕКСІЙ КИРИЛЛОВ
ВІКТОРІЯ БУСЕЛ
ВІТАЛІЙ ІВАНОВ
ЄВГЕНІЙ БАРАНОВСЬКИЙ
ГАННА БЄЛКІНА
ІГОР ВОЛОШИН
КОРІННА МАСЛОВА
РОСТИСЛАВ СИНЬКО
ВОЛОДИМИР ШПАК
АННА ШАРАБУРІНА
АННА ФЕДОРЕНКО
МАРІЯ ГАВРИШ
ІВАН МИХАЙЛЕНКО
АНДРІЙ НІЩЕРЕТ

АРТИСТИ ХОРУ


Фото надані Національною оперетою України




















Автор: Тетяна Поліщук
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук
Концертна організація: Київський національний академічний театр оперети
Концертний зал: Глядачевий зал Київського національного академічного театру оперети



Інші:

Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
В Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової урочисто відкрили Міжнародний фестиваль-конференцію «Захід – Схід: культура і мистецтво»
«Біла ворона» повернулася
В Національній опереті України покажуть виставу як сучасну рефлексію на виклики воєнного часу
В Румунії скасували виступ російської співачки Нетребко 
Дивом лишилася жива
Пісня об’єднує покоління: ювілейний концерт хору Григорія Верьовки в Києві
Презентація повної версії рок-опери «Міф про козака Василя Сліпака»: історія, яку ми створили разом
Держмистецтв проводить конкурс для композиторів на здобуття премії імені Б. М. Лятошинського – 2026 
З днем народження, Львівська національна оперо!
В укритті відкрили освітню виставку про українського художника Івана-Валентина Задорожного
Виставка про море, науку та памʼять
У Чернівцях напередодні прем’єри опери «Креонт» помер 39-річний диригент
Театральна прем’єра жовтня: видовищна постановка «Лісова пісня» у Київському академічному театрі ляльок
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
21.jpg