Харківський театр опери та балету привіз до Луцька постановки Ігоря Стравінського | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Харківський театр опери та балету привіз до Луцька постановки Ігоря Стравінського
Полянський Олег
Харківський театр опери та балету привіз до Луцька постановки Ігоря Стравінського
6 червня 2013, четвер
Поширити у Facebook

Головною подією цьогорічного фестивалю «Стравінський і Україна», до речі, ювілейного — десятого, став вечір балетів на музику Ігоря Стравінського. Протягом дев’яти фестивалів поціновувачі творчості відомого композитора тільки слухали його твори, а тепер отримали можливість їх побачити. Музику втілили у пластику артисти Харківського національного академічного театру опери та балету ім. М. Лисенка.

Харківський театр опери та балету привіз до Луцька постановки Ігоря Стравінського. Фото з сайту: http://vidomosti-ua.com

Це фактично перший театр в Україні, який поставив спектаклі за мотивами Стравінського. В репертуарі харків’ян є чотири балети — «Жар-Птиця», «Весна священна», «Петрушка» й «Орфей». Останній, щоправда, відновити неможливо: балетмейстер Ашот Асатурян, який 1991 року зробив хореографію, помер, а записів того часу нема. Решта ж балетів стоїть в основному репертуарі театру і має великий успіх у Харкові та на гастролях. «Жар-Птицю» і «Весну священну» харків’яни привезли до Луцька, де їм, як і на виступах у Франції, аплодували стоячи.

— Музика Стравінського складна, аритмічна, в ній мало мелодії. Її можна назвати «важкою» класикою. Тоді як закордонний глядач, як і наш, любить «легку» класику — Чайковського, Адамека, Верді, Пуччіні. Слухачі хочуть прийти в театр і розслабитися, відпочити. Під Стравінського не розслабишся. Тому, на жаль, не можна сказати, що Ігор Стравінський — один із найбільш затребуваних композиторів. Але це проблема не його музики, а сприйняття глядачів — їм треба готуватись слухати, бачити, розуміти, — зауважила художній керівник балету Світлана Коливанова.

— Так, це не музика мобільних телефонів, адже впізнавана класика «прижилась» на викликах мобільних, — продовжує завідувач відділу гастрольної діяльності театру Тарас Оніщенко. — Ми хочемо наблизити творчість Стравінського до сучасного розуміння. Мистецтво виступає містком між країнами і містами, заповнюючи ніші там, де не справляються політики.

Балет-казку «Жар-Птиця» композитор із Устилуга написав у 1910 році, прем’єра відбулась 25 червня у Парижі. В 1991-му балетмейстер Ашот Асатурян поставив спектакль у Харкові. Автора привабила екзотичність видовища, феєричність, поєднання різних шарів — похмурого потойбіччя, яскравої казки, народно-пісенної тематики.

Балет на одну дію «Весна священна» у 1998 році поставила балетмейстер Алла Рубіна. Стравінський завершував писати музику у Кларані в 1912 році. 29 травня 1913-го у театрі Єлисейських Полів відбулася прем’єра балету. Таким чином, через сто років після прем’єри балет «Весна священна» повертається на малу батьківщину. Композитор дав своєму балету підзаголовок — «Картини життя язичеської Русі». Постановка мала відтворити таємничий світ язичництва, рухи виконавців наближені до первісних пластичних символів — дівчата і хлопці граються, борються, виконують ритуальний і священний танці в період пробудження природи.

Загалом заходи у рамках X Музичного фестивалю «Стравінський та Україна» розписані на три тижні. 6 червня «Італійську сюїту» Ігоря Стравінського та сонату Дебюссі виконають видатний український піаніст, лауреат міжнародних конкурсів Олег Полянський і віолончеліст Кирило Родін із Москви.

17 червня, у день народження композитора, в обласному драмтеатрі відбудеться гала-концерт. На цей же день заплановане відкриття оновленої експозиції єдиного у світі музею Стравінського у відреставрованому будинку в Устилузі Володимир-Волинського району, де жив і працював митець. Як зауважив директор фестивалю Сергій Єфіменко, десять років триває відновлення садиби, яка вистояла дві війни, а постраждала від невдалої реконструкції у радянські часи.

Неграмотний ремонт спотворив помешкання композитора, та нарешті йому вдалося повернути первісний вигляд. Очікується, що у перспективі музей-садиба Ігоря Стравінського стане науково-дослідним, культурно-освітнім і туристично-рекреаційним осередком на Волині. Вже восени дослідник творчості композитора професор Лобанов із Санкт-Петербурга разом із вокальним ансамблем «Древо» (Київ) запропонував «реставрувати» музичний побут Устилуга початку XX століття, коли тут жив і творив Ігор Стравінський.


Автор: Ольга Юзепчук
Виконавці: Олег Полянський
Концертна організація: Волинська обласна філармонія
Конкурс (фестиваль): Музичний фестиваль «Стравінський та Україна»
Джерело: vidomosti-ua.com



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
800.jpg