"У настрої серенади" | Music-Review Ukraine
Головна
Анонс
Квиток
Сабадаш Анастасія
Київський камерний оркестр
Пономарчук Наталія
м. Київ
6 лютого, четвер, 07:00
Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
"У настрої серенади"
Наталія Пономарчук та Київський камерний оркестр
      6 лютого, після чергового лондонського аншлагу, – маестро Наталія Пономарчук з Київським камерним оркестром
      готує у філармонії емоційно яскравий концерт під назвою «У настрої серенади»

      У цьому концерті музиканти запропонують свій унікальний погляд на чеську музику ХХ та ХІХ століть. Саме так: рухаючись від музики модерніста Богуслава Мартіну до Леоша Яначека та Антоніна Дворжака, – слухач занурюватиметься у підвалини чеської класичної музики.

      Подвійний концерт Мартіну, де сольними інструментами виступають фортепіано та литаври, маркує інтерес композитора до актуального тоді модернізму з його жорсткими урбаністичними звучаннями, залізобетонним ритмом та цікавими тембровими поєднаннями. Твір написаний у Швейцарії в 1938 році, в період «Кришталевої ночі», Судетської кризи та Мюнхенської угоди… На обкладинці рукопису партитури є присвята: «Моєму дорогому другові Паулю Захеру на згадку про тихі й страшні дні, проведені в Шененберзі серед оленів і загрози війни...» Тобто, у цьому Концерті Мартіну чітко висловив те, що він відчував у цей важкий час. Ми можемо почути тривогу, депресію та неспокій, – все те, що відчуваємо ми й сьогодні…

      Вперше Подвійний Концерт було виконано Базельським камерним оркестром під керівництвом Пауля Захера в Базелі у лютому 1940 року: Мартіну приїхав з Парижа, незважаючи на складну міжнародну ситуацію. Серед глядачів був присутній швейцарський композитор Артур Онеґґер.

      Сюїта для струнного оркестру, у шести частинах (1877) – ранній твір Яначека, написаний ним у 23 роки, – з одного боку видає захоплення сучасним йому Вагнером із характерними млосними гармоніями та густим плетивом мелодій. А з іншого – увагу до запального танцювального фольклору Моравії. Твір вирізняється відображенням вікторіанського музичного смаку: ніжна, легка, розумно збалансована. Не зустрічається й великих перепадів настрою, які характеризують його пізніші роботи. Кілька сюрпризів, які час від часу з'являються, більш контрольовані та скромні. Але заслуга твору полягає в його здатності чарувати, передавати щирий вираз і натякати на іронію.

      Серенада Дворжака – один із найпопулярніших і найчастіше виконуваних творів композитора, – захоплює поєднанням яскравих ліричних тем та по-класичному струнких форм. Написав її композитор у віці тридцяти трьох років й її атмосфера відображає вдалий період у його житті: він насолоджувався першими успіхами на концертній сцені, щасливий шлюб, маленький син,  йому вдалося отримати державну стипендію, з’явилися нові перспективи на визнання. Тож, вийшла настільки безтурботна і сонячна композиція, яку можна тільки собі уявити!

      Власне, це той самий настрій, який нам так сьогодні необхідний і він пануватиме у фіналі концерту.













Е-Квиток


Колективи: Київський камерний оркестр
Виконавці: Анастасія Сабадаш
Диригенти: Наталія Пономарчук
Концертні організації: Національна філармонія України
Джерело: Національна філармонія України

      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
100629_02.jpg