Нова музика ігнорує кризу | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Нова музика ігнорує кризу
Цепколенко Кармелла
Скорик Мирослав Михайлович
Загайкевич Алла
Луньов Святослав
Нова музика ігнорує кризу
30 квітня 2009, четвер
Поширити у Facebook

Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва «Два дні і дві ночі нової музики»Під час Міжнародного фестивалю сучасного мистецтва «Два дні і дві ночі нової музики» («2Д2Н»), який відбувався в Одесі вже п’ятнадцятий раз, про кризу практично не говорили.

На ювілейному музичному форумі учасників було навіть більше, ніж зазвичай: три сотні замість традиційних двох.

Чотири оркестри в програмі — такого не було і в найкращі часи.

Арт-директор фестивалю, одеський композитор Кармелла Цепколенко, пишається родзинкою нинішньої програми — великою кількістю альтів.

Назву австрійський ансамбль PLUS, що складається тільки з альтистів, і румунську альтистку Корнелію Петрою, яка з програмою Mirabila Viola («Дивовижний альт») виступила соло.

За правилами «2Д2Н», іноземні учасники виконують хоча б по одній п’єсі українського композитора, а твори одеситів майже завжди звучать на фестивалі вперше.

Президент фестивалю професор Фрайбурзького університету музики Бернхард Вулф привіз своїх вихованців-перкусіоністів, які експериментують із тембрами і ритмами (комбінації з семи нот для створення оригінальних мелодій людством уже вичерпано, залишається дзенькати тарілочками і бити в барабанчики).

Знову ж, на «2Д2Н» — парад українських композиторів. За два дні до початку «цілонічних неспань» у режимі двох концертів-прелюдій у залі філармонії відбувся вечір музики Мирослава Скорика (композитор запропонував організаторам подумати про введення до програми конференції музикознавців).

Протягом двох днів і двох ночей публіка почула польський оркестр «Симфонія Ювентус», дует «Фенікс» (Бельгія), фортепіанний дует «Рунедако» (США), гітарний дует «Фреву» (Норвегія), ансамбль «Нова музика в Україні» та інші колективи. Серед учасників були виконавці і композитори з Австрії, Швейцарії, Румунії, Китаю, Ізраїлю, Фінляндії, Литви.

Як розповів «ДТ» керівник оркестру з Польщі Роман Ревакович, усі привезені в Одесу номери програми створювалися «на замовлення», за спеціальним грантом, покликаним пропагувати творчість польських поетів. Є чого повчитися у сусідів...

Вражали східною екзотикою (фольклор і досі живить ідеями авангард) виконавиця горлового співу з Монголії Самнамдамба Бадамхорол і дует «Шовковий шлях». Останній здивував мистецтвом китайського музиканта Ву Вея, якому підвладний духовий інструмент шен, чия історія охоплює понад чотири тисячоліття, а також струнно-смичковий ергу. У другого учасника дуету, німецького перкусіоніста Улі Моріца, не менш екзотичні інструменти. «Шовковий шлях» виконав власні твори, а також п’єси Святослава Луньова та Алли Загайкевич для шена, ергу, перкусії та електроніки.

Прозвучали також твори для шена соло Джона Кейджа, Рьота Мікамі і Чжао Сяошена. Приємно, що авангардні пошуки йдуть шляхом використання оригінальних інструментів, а музична ексцентрика на кшталт співучих пилок і запальничок, які ритмічно спалахують, відступає на другий план...

Нова міні-моноопера Кармелли Цепколенко для бас-баритону та ансамблю, яка отримала назву «Цього вечора «Борис Годунов», стала кульмінацією другого фестивального дня. Зробивши паузу в створенні камерних опер, знаменита одеситка накопичила сил. Нова опера чітка за формою, гротескно­-іронічна за змістом.

Вишуканий мінімалістичний перформанс «Подія» на музику Карлхайнца Штокгаузена і Людмили Юріної у виконанні українського піаніста Євгена Громова, поставлений хореографом із Києва Ларисою Венедиктовою, викликав сумні асоціації з нашим тоталітарним минулим і його ідеєю «людей-гвинтиків», зовні скутих, проте шматованих внутрішнім протестом, що виражалося в ламаній пластиці танцівниць. Нічна програма передбачала цікаві соло, зокрема виступ швейцарської скрипальки Габріеле Бруннер із великою програмою, виконання молодим одеським віолончелістом Степаном Макієнком «Монологу для віолончелі» російського композитора Антона Ровнера, в чиєму творчому багажі вже є сольні твори майже для всіх інструментів оркестру.

Ну і, звісно, не можна оминути увагою незвичний швейцарський дует, який складається з вокалістки Франциски Вельті й тубіста Лео Бахмана. Їхня програма виявилася найскладнішою для сприйняття, але ж фестиваль дає зріз нових пошуків останнього часу, і всі стилі заслуговують на увагу слухачів. Немає жодних сумнівів, що фестиваль «2Д2Н» переживе будь-які кризи, оскільки натхнення від валютної біржі не залежить.


Автор: Марія Гудима
Композитори:Кармелла Цепколенко, Мирослав Скорик, Алла Загайкевич, Святослав Луньов
Концертна організація: Одеська обласна філармонія
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110125_115.jpg