Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
Пономарчук Наталія
Польова Вікторія Валеріївна
Сильвестров Валентин Васильович
Скорик Мирослав Михайлович
Станкович Євген Федорович
Шевченко Юрій Валентинович
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
3 лютого, понеділок
Поширити у Facebook

Концерт української музики, що відбувся в церкві St. John’s Waterloo, розпочався зі скорботного реквієму за розстріляними під час Майдану 1914, що став наче провісником початку жорстокої війни – з жалобної народної мелодії «Пливе кача».

Жоден з епітетів не зможе передати силу емоційного впливу, що несла музика – напружений драматизм Concerto grosso Віталія Губаренка, космічну красу «Мессенджера» Валентина Сильвестрова, нестримну енергетику «Карпатської рапсодії» Мирослава Скорика, різкі злами музики ніжності та тривоги третьої камерної симфонії Євгена Станковича, сповільнений «рух у безодню» «Білого поховання» Вікторії Польової та завершальне ствердження «Ми Є!» – ліричний парафраз Юрія Шевченка на мелодію державного символу України.

Абсолютно органічно «доповнили» українську партитуру «Варіації на українську тему» класика англійської музики ХХ ст. Малколма Арнольда, а його ж «Концерт для двох скрипок та струнного оркестру» лише посилив експресивну палітру музичних образів.

Важко було повірити, що всі ці надскладні твори виконували зовсім молоді музиканти – студенти лондонських музичних закладів (майже всі вони українці), що є артистами струнного оркестру Another Chamber Orchestra, художнім керівником якого є супер-професіонал, скрипаль Роман Мінц, а також феноменальні солісти – український піаніст Саша Гринюк, харківський скрипаль Дмитро Удовиченко, той же Роман Мінц, відомий англійський гобоїст Ніколас Даніел та народжений в Гон Конзі Карен Вонг (як же він точно «уловив» флейтову інтонацію Станковича!).

Але героїнею концерту, звісно, була знакова українська диригентка Наталя Пономарчук. Саме вона давала дихання кожному твору, саме від Маестро Пономарчук йшов той високий музичний струмінь, що буквально наелектризував простір старовинного храму. Саме вона «будувала» «на очах» складні образні конструкції, давала життя композиторським задумам, слідкуючи за драматургією кожного твору, за ідеальним ансамблем соліста й оркестра, вибудовуючи яскраву панораму сучасної української музики!

Після концерту можна було почути захопливі слова «Боже, яка музика!», а водночас, подив: «Чому раніше ми не чули?», «Чому ваша музика не звучить скрізь і постійно?»

Власне, для цього й був цей концерт, організатором й автором ідеї якого є вже згадуваний Роман Мінц.

Цей концерт став також потужним донатом для медичної допомоги Україні.




Леся ОлійникЗасл. діяч мистецтв України, доктор філософії, лауреат премії ім. М. Лисенка, секретар правління НСКУ


Автор: Леся Олійник
Диригенти: Наталія Пономарчук
Композитори:Вікторія Польова, Валентин Сильвестров, Мирослав Скорик, Євген Станкович, Юрій Шевченко
Джерело: improvisator.com.ua



Інші:

"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
101.jpg