Терапія музикою під відкритим небом | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Терапія музикою під відкритим небом
Терапія музикою під відкритим небом
21 червня 2013, п'ятниця
Поширити у Facebook

Фестиваль-пленер камерної музики у Карпатах "karpatyArt"Українські Карпати в уяві пересічного туриста – це, зазвичай, холодно-величаві гори, давні народні промисли та подих традицій гуцульського краю.

Сюди відправляються аби набратися сил, натхнення, а також побути в обіймах надзвичайно-чарівної природи. Але тепер, під відкритим карпатським небом, можна не лише активно відпочити, а й зцілитися за допомогою музики.

Така можливість розширює мистецькі обрії для українського слухача і допомагає йому розвивати власні особистісні ресурси.

KarpatyArt відбудеться у м. Яремче та смт. Ворохті вже найближчим часом. Про здобутки та перспективи Першого фестивалю академічного мистецтва у Карпатах розповів його креативний організатор та засновник, Ігор Прокопюк.

- Пане Ігорю, розкажіть про враження від попереднього karpatyArt?

- Передусім хочеться поділитися спогадами про атмосферу, яка панувала на всіх концертах, тренінгах, майстер-класах, дискусіях та розважальних акціях нашого пленеру. Відчуття взаєморозуміння, спільної творчості, підтрика поміж учасниками різних професійних статусів та різного віку, міжкультурний діалог — це далеко не всі здобутки karpatyArt 2012, які, буде пам’ятати кожен з учасників. Ми, як організатори, від самого зародження ідеї такого фестивалю, розуміли важливість міжособистісної взаємодії поміж всіма учасниками, і виглядає на те, що нам вдалося зреалізувати цей проект.

- А що можна буде почути цьогоріч?

- Цього ж року на учасників та гостей karpatyArt очікують кілька приємних новинок, а також вже традиційні концерти камерної музики, тренінги та, звісно, ж похід на г. Говерлу. Зауважу, що вже сьогодні є очевидним чіткий вектор, направлений у сторону збільшення мистецької ваги та професійної довершеності виступів, що складатимуть концерті програми вечорів. Так, відкриттям karpatyArt стане подвійний концерт Й.С. Баха у виконанні Анни Стемпін та Наталі Зубко у супроводі камерного оркестру «Hаrmoniа Nobile», другого дня прозвучить різноманітна музика у виконанні струнного та духового квартетів, а 28 червня відбудуться концерти за участю наймолодших музикантів Яремчанщини та солістки Національної опери України Ірини Поштарюк, — словом, розвиваємось і ростемо як той Котигорошок з одноіменної народної казки.

- Захід позиціонує себе як фестиваль-пленер. Розкажіть детальніше про формат фестивалю

- Власне, значна кількість акцій фестивалю пов’язана з перебуванням на природі, що дає всі підстави сприймати karpatyArt як правдивий фестиваль-пленер. Проте, саме поняття камерної музики передбачає музикування у «кімнаті»: camera з італійської – кімната. Тож, маємо таке цікаве поєднання двох, здавалось би дуже різних форматів.

- На Вашу думку, наскільки камерна музика є близькою до потреб сучасного слухача?

- Сьогодні можна почути багато різних думок з приводу неактуальності, застарілості і, зрештою, непотрібності академічного музикування як явища. Але коли ми наблизимось до суті, власне, камерного музикування, то відразу зрозуміємо які невичерпні ресурси містить в собі саме цей вид музичної творчості, і як легко, шляхом ансамблевої взаємодії, музикантам донести зміст музичного твору до слухачів. Додам, що камерна музика надзвичайно різнопланово презентує академічне музичне мистецтво і в історичному ракурсі завжди мала прикладний характер. Тобто, була близька до потреб суспільства.

- «Родзинки» фестивалю – це музикотерапевтичні сесії та «Оркестр інтуїтивної музики». Що саме зможуть почерпнути для себе гості та учасники пленеру, відвідавши ці акції?

- Програма цьогорічного karpatyArt складена таким чином, що має наскрізну структуру. Так, всі акції фестивалю пов’язані між собою і разом творять єдине дійство, яке покликане відкрити у слухача нові ресурси та активізувати його творчу волю. Тому, аби винести якомога більше користі з karpatyArt-у 2013, слід прожити з нами ці п’ять днів від початку і до самого завершення.

- Гуцульські вечорниці та колективне сходження на Говерлу – це вже добра традиція karpatyArt?

- День, котрий передує дню закриття karpatyArt-у, як і минулого року, цілком відведений активному відпочинку та заглибленням у народні традиції. Опісля підкорення найвищої вершини України, karpatyArt-івці зберуться за дружнім родинним вогнищем, а потім і столом для спільних вечорниць. Вони увінчаються гуцульськими ворожіннями та співом народних пісень. Тож, користуючись нагодою, в передчутті радості, запрошую всіх заявити про власну участь у нашому пленері! Ми будемо безмежно раді новим знайомствам.

- Пане Ігорю, що радите, початківцям у цій справі, для створення якісного і цікавого фестивалю?

- Сьогодні організовувати фестивалі в Україні дуже непросто. В мене одна-єдина порада: потрібно слухатись свого серця і вірити в успіх власної справи. Все решта здобувається у щоденній роботі і приходить з досвідом. Детальніше про створення фестивалів готовий говорити при особистій зустрічі на karpatyArt.


Конкурс (фестиваль): Фестиваль-пленер камерної музики у Карпатах «karpatyArt»



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
261.png