Ольга Чубарева: Якщо хочеш, щоб робота була зроблена добре, — зроби її сама | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Ольга Чубарева: Якщо хочеш, щоб робота була зроблена добре, — зроби її сама
Чубарева Ольга
Ольга Чубарева: Якщо хочеш, щоб робота була зроблена добре, — зроби її сама
Заслужена артистка України має безліч ідей, які впевнено реалізовує
29 травня 2015, п'ятниця
Поширити у Facebook

— Ольго, розкажіть, як вам вдається вести настільки активний спосіб життя? Ви — солістка філармонії, професор університету і, зрештою, просто мама...

— Напевне, по життю я дуже активна людина. Завжди багато працювала і звикла постійно бути вимогливою до себе. Коли я живу в такому темпі, то багато встигаю, це, як на мене, 95% успіху.


— Чи прищеплюєте таке прагнення своїм студентам?

— Так, звичайно. Я не нав’язую свою думку, але якщо дозволяє час, то ми проговорюємо життєві моменти. Студенти перебувають далеко від батьків та дому i часто потребують того, щоб їм допомогли зорієнтуватися у цьому світі. З одного боку, у світі дуже багато можливостей, але знайти свою дорогу дуже важко. Тому робота викладача дуже відповідальна і важлива. Якщо є талант і прагнення, то я із задоволенням передаю свій досвід і відчуваю відповідальність за це.

— Чому вирішили залишитися в Україні після такого визнання вашого таланту за кордоном?

— Я народилася в далекому Казахстані, а в 11 років ми приїхали в Україну. Я дуже полюбила цю країну, генетично у мене закладена любов до цієї землі. Тут я отримала освіту, мала справжніх учителів і наставників, які дали розуміння шляху в майбутньому. Не хочу говорити пафосних слів, але я люблю Україну, я свідомо відчуваю своє коріння, тут народився мій син, тут я ставала на ноги, тут складався і розвивався мій творчий шлях. Коли багато пов’язує з країною, то дуже важко прийняти рішення і виїхати за кордон. Хоча я багато подорожую, буваю часто на гастролях, тому відчуваю себе людиною абсолютно вільною, яка не має кордонів. А тут мій тил, рідні стіни, де можна творити.

— Кажуть, що талановита людина талановита в усьому. Чи реалізуєте свій творчий потенціал за межами музичного жанру?

— Був період, коли я 6 років займалася художньою різьбою по металу. Це ще одна грань мого таланту. Це мене підтримувало матеріально в скрутні часи, а також я отримувала величезне естетичне задоволення. Нічого кращого немає, як творити щось власними руками, це неймовірно. Це дає розуміння того, що потрібно постійно прагнути до самовдосконалення.

— Чи відчуваєте ви зміну не лише тенденцій розвитку українського мистецтва?

— Я знайшла універсальну формулу, завдяки якій проект «Леді Опера» може існувати довго, де можна поєднувати різні жанри. Це виглядає неочікувано, гарно, цікаво, по-європейськи. Український мелос — це величезний клондайк, який я використовую, наприклад, у джазових проектах «Не питай» і «Опера. Джаз. Блюз».

— Як ви вважаєте, наскільки голосно мають говорити музи? І чи сильніший їхній голос за гармати?

— Правда на нашій стороні, це по-перше. А по-друге, українці зміцнилися як нація, змінилися наші погляди на майбутнє країни. Ми стали патріотами своєї держави, дуже вболіваємо і підтримуємо національну культуру і мистецтво.

Нам потрібно жити і кожному з нас на своєму місці — чесно виконувати свою роботу. Мені Бог дав музичний талант. Я вважаю, що мистецтво — дуже потужна стратегічна і дипломатична зброя. Такі концерти, як проект «Леді Опера», демонструє українське мистецтво на європейському рівні . Голос муз — це теж зброя.

— Незабаром завершується концертний сезон. Як підсумовуєте минулий творчий рік?

— Найзнаковішою подією став концерт 18 квітня в Палаці «Україна» в Києві, що став продовженням авторського проекту, який я започаткувала ще два роки тому під назвою «Леді Опера». За підтримки Міністерства культури України 18 квітня 2015 року відбувся захід — мій авторський проект «Леді Опера & світові зірки». Цьогоріч концертна програма мала назву «Європа», і це невипадково, тому що присвячений він був Дням Європи в Україні. Також тема євроінтеграції, тема Європи дуже близька мені, бо я багато подорожую Європою з концертами, де пропагую українське мистецтво. Я пишаюся, що виступала в парламенті ЄС у Страсбурзі, і вважаю, що культурно ми давно інтегровані.

Я запросила двох іспанських відомих тенорів — Енріке Феррера та Ізраеля Лоцано, і саме через них хотіла продемонструвати європейський рівень культури України в галузі оперного співу, тому що опера і класична музика — універсальна мова, яка зрозуміла кожній європейській країні. Я маю за мету підняти імідж України у світі. Приємно, що до мого проекту долучилися оркестр та хор ансамблю Збройних сил України під керуванням Дмитра Антонюка та головний диригент Донбас-опери Василь Василенко, канадський скрипаль Василь Попадюк та шоу-балет «А6». На концерті був присутній увесь дипломатичний корпус, представники влади, української еліти.

Проект «Леді Опера» «руйнує» усі стереотипи сприйняття жанру опери, академічної манери співу, думку, що «це нецікаво і нудно», пропагує «високу живу» музику і справжнє мистецтво з використанням сучасної сценографії, хореографії та світлового шоу.

Ідея концерту «Європа» — підняття іміджу України, демонстрація професіоналізму і досягнень високого європейського рівня у мистецтві України. Це було справжнє феєричне шоу, свято музики і краси. До речі, відеоверсію концерту показуватимуть на телеканалах за кордоном.


Автор: Катерина КОТВІЦЬКА
Виконавці: Ольга Чубарева
Джерело: Газета "Україна молода"



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
4.jpg