«Київська камерата» та Йорг Цвіккер на сцені Національної філармонії України… | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
«Київська камерата» та Йорг Цвіккер на сцені Національної філармонії України…
Національний ансамбль солістів
«Київська камерата» та Йорг Цвіккер на сцені Національної філармонії України…
16 серпня, субота
Поширити у Facebook

21 серпня провідний камерний оркестр України – Національний ансамбль солістів «Київська камерата» презентуватиме яскраву концертну програму на сцені Національної філармонії України, що відбудеться за підтримки Austrian Embassy Kyiv, Ukraine Office Austria та Open Opera Ukraine. Неординарність події підкреслить участь зіркового австрійського музиканта Йорга Цвіккера – диригента, віолончеліста та фундатора всесвітньо відомого барокового оркестру Capella Leopoldina. Під його батутою і відбудеться ефектна імпреза.

Маестро Цвіккер понад 30 років викладає в Університеті музики у Граці та на кафедрі старовинної музики Віденського приватного університету і широко знаний у Європі як майстер інтерпретації барокової музики. Він неодноразово співпрацював із українськими музикантами і зокрема з «Київською камератою» вже дарував столичній публіці висококласне академічне музикування. Цього разу їхній тандем знову презентуватиме незабутнє музичне враження.

Запропонована меломанам програма концерту – вишукана і багатобарвна, стилістично та національно різноманітна. У ній прозвучать твори трьох європейських геніїв, представників різних країн, епох і стильових традицій – німця Георга Філіпа Телемана, чеха Йозефа Сука та угорця Бели Бартока.

Дві оркестрові сюїти – «La Bizarre» та «Hamburger Ebb und Fluth» – видатного класика доби бароко Георга Філіпа Телемана занурять слухачів у вимір інструментальної вишуканості і звукової барвистості старовинної музичної традиції. Обидва цикли є зразками барокової програмної музики, написаної в стилі французької танцювальної сюїти з вигадливими назвами, вибагливими ритмами та витонченою поліфонією.

«La Bizarre», що перекладається як «Химерна», вразить слухачів своєю ексцентричністю, несподіваними образами та театрально-грайливим настроєм. «Hamburger Ebb und Fluth», яка ще має назву «Морської сюїти», була створена композитором у 1723 року з нагоди 200-ліття Адміралтейства Гамбурга, де Телеман займав посаду музичного керівника міста. Композиція сприймається як музична алегорія морської стихії, з відтворенням різних міфологізованих персонажів. В цій музиці оживають боги вітру Еол і Зефір, бог морів Нептун, водяні німфи тощо. Сюїта сповнена контрастів – від легких танцювальних мотивів до буремних грізних ритмів.

Доповнить барокову вишуканість Серенада для струнного оркестру Йозефа Сука – одного з найкращих учнів Антоніна Дворжака. Написана у 1892 році, ця музика є прикладом витонченого романтизму з елегантною мелодикою і оптимістичним настроєм. Твір з’явився як відповідь на пораду Дворжака, який помітив в своєму учневі схильність до складання меланхолійних за настроєм композицій, писати «легку» й життєрадіснішу музику. Серенада швидко стала популярною завдяки своєї доступності, теплому звучанню та природному ліризму.

Барвисті «Румунські народні танці» для струнного оркестру Бела Бартока, які прозвучать у фіналі концерту, продемонструють народну автентику в модерному звучанні. Цикл з шести оркестрових мініатюр на основі фольклорних тем, вразить вибагливою ритмікою, ладовою оригінальністю та виконавською віртуозністю. Особлива родзинка циклу полягає в тому, що Барток не вигадував жодної мелодії – усі теми взяті ним зі справжнього румунського селянського середовища. Твір став справжньою класикою «народного модернізму», в якому поєднані народні коріння з модерністською музичною мовою XX століття. Тому він і сьогодні звучить свіжо, сучасно і напрочуд безпосередньо й захоплює своєю енергією, щирістю та ритмічною зухвалістю.

Концерт поєднає музику, написану у різних країнах і в різний час. Бароко буде перегукуватися з модерном XX століття, а національний колорит сполучатися з універсальною мовою світового мистецтва. Імпреза стане справжнім діалогом епох і стилів й демонстрацією єдності європейської культурної традиції, де сучасність спирається на спадок минулого, а минуле оживає у теперішньому звучанні…


Програма концерту 21 серпня 2025
Національний ансамбль солістів «Київська камерата»
Диригент – Йорг Цвіккер

І відділ
Георг-Філіп Телеман (1681-1767) Сюїта «La Bizarre» для оркестру
Ouverture
Gavotte en rondeau
Fantasie

Георг-Філіп Телеман (1681-1767) Ouverture-Suite “Hamburger Ebb und Fluth”
Ouverture
Sarabande: Die schlafende Thetis
Bourrée: Die erwachende Thetis
Loure: Der verliebte Neptun
Gavotte: Spielende Najaden
Harlequinade: Der schertzende Tritonus
Der stürmende Äolus
Menuett: Der angenehme Zephir
Gigue: Ebbe und Fluth
Canarie: Die lustigen Bootsleute

ІІ відділ
Йозеф Сук (1874-1935) Серенада для струнних op.6
Andante con moto
Allegro ma non troppo e grazioso
Adagio
Allegro giocoso, man non troppo presto

Бела Барток (1881-1945) «Румунські народні танці» Sz.56 для струнного оркестру





Колективи: Національний ансамбль солістів "Київська камерата"
Концертна організація: Національна філармонія України



Інші:

В укритті відкрили освітню виставку про українського художника Івана-Валентина Задорожного
Виставка про море, науку та памʼять
Театральна прем’єра жовтня: видовищна постановка «Лісова пісня» у Київському академічному театрі ляльок
Українські співачки запрошують на "Вечорниці" у… Дубаї
«Музика – це мова почуттів»
Жовтень у Національній філармонії України
30 вересня відзначає день народження легендарний Валентин Сильвестров
Стартував другий сезон проєкту "Гід по класичній музиці" KharkivMusicFest
Українська музика – це наш голос, наша сила і наша перемога!
"Козаки Поділля" покажуть грандіозну концертну програму на честь захисників із Хмельниччини
В Ужгороді стартував перший Відкритий конкурс юних органістів
«Орфей в пікселі»
Львівський органний зал відкриває Homin Center
Переможницею «RECITAR CANTANDO» стала Анна Богач
Презентація цифрової платформи та концерти: що чекає відвідувачів Музею Соломії Крушельницької у жовтні
Різнобарвний жовтень у Львівському органному залі: від ніжності клавіш до гучності труб
Чим порадує меломанів Національна опера у жовтні?
Напередодні світової прем’єри презентовано терйлер фільму «Обережно: Діти»
«Оперний театр у час історичних викликів: історична ретроспектива, сучасні меседжі»
Що презентує міжнародний театральний фестиваль «Золотий лев-2025»?
«СХІД ОПЕРА ФЕСТ-2025»
Вперше в Україні здійснюється повний запис камерних симфоній Євгена Станковича
Про війну і надію: відкриття 31-го міжнародного фестивалю сучасної музики «Контрасти»
Horowitz Competition 30
Сумська обласна філармонія взяла участь у міжнародному фестивалі в Іспанії
«Крила натхнення»
“Море. Ліс…” Україна. Литва
З 27 вересня по 11 жовтня відбудеться ХХХVI Міжнародний фестиваль «Київ Музик Фест-2025»
Органні імпрези
23 вересня виповнюється 153 роки від дня народження видатної української співачки Соломії Крушельницької (1872-1952)
Одеська опера відкриває світові нові голоси
Володимир Сивохіп більше не очолює Львівську філармонію
У Чернівецькому театрі розповіли про постановку першої опери Бортнянського «Креонт»
Директором Київського державного музичного ліцею імені Миколи Лисенка призначено заслуженого діяча мистецтв України Олексія Сергійовича Бояра.
День відкритих дверей у Музеї Соломії Крушельницької з нагоди дня народження співачки
«ЛІНІЯ ВОГНЮ»: повнометражний документальний фільм про українських рятувальників
«Варіації»
Про партеси: лекція Ольги Шуміліної. Супровідна освітня програма до концерту «Гомін»
19 вересня відзначає день народження Маестро Євген Станкович
«Медовий місяць» отримав приз імені Альберта Відершпіля на міжнародному кінофестивалі в Гамбурзі.
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
3.jpg