Свято віолончельного мистецтва | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Свято віолончельного мистецтва
Ларчіков Вадим
Веселіна Ольга
Академічний симфонічний оркестр Запорізької обласної філармонії
Редя В'ячеслав
Свято віолончельного мистецтва
17 лютого 2014, понеділок
Поширити у Facebook

Відзвучали останні акорди ІІ Міжнародного фестивалю віолончельного мистецтва імені Валентини Балон-Римашевської – події неординарної та вагомої за своєю значимістю.

Вагомої, оскільки це єдиний в Україні винятково віолончельний фестиваль не лише всеукраїнського, але й міжнародного значення. Неординарної, тому що віолончель представлена багатопланово: соло, дуети, малі та великі ансамблі, соло з оркестром. Не може не тішити, що такого масштабу захід народився і ось вже вдруге відбувся саме в Одесі.

Ще перший фестиваль у 2013 році був задуманий та проведений як різножанровий: п’єси, сонати, концерти, участь одразу двох оркестрів – камерного Одеської філармонії і Національного симфонічного. На сцені тоді виступали винятково учні Валентини Василівни (Анна Пирожкова, Максим Замар, Олександр Михайлов, Юлія Смирнова, Емілія Ломакова, Максим Дедіков, Анна Мамалиженко, Євген Довбиш, Юлія Іванова-Жарова, Вікторія Баранова, Костянтин Томницький та ін.) і друзі (Олександр Кагановський).

У цьому ж році формат фестивалю, за загальної незмінності, значно розширився. Крім уже перерахованих учнів, були представлені нові солісти (Тигран Мурадян, Георгій Ломаков, Вадим Ларчиков і Ольга Веселіна) та новий оркестр – Запорізький академічний симфонічний оркестр під управлінням народного артиста України В’ячеслава Реді. Що дивно, фестиваль за один рік не лише розширився, але й поглибився: були проведені творчі змагання серед віолончелістів різних вікових категорій і майстер-класи відомих віолончелістів Олександра Кагановського і Анни Пирожкової.

Фестивальні концерти пройшли у три вечори. Перший день, насичений творами, які рідко виконуються, такими як Концерт ля-мінор К.Ф.Е. Баха (А. Пирожкова), Концерт-рапсодія А. Хачатуряна (Т. Мурадян), Варіації на теми опери «Мойсей» Н. Паганіні (А. Михайлов) і, звичайно ж, рапсодія «Shelomo» Е. Блоха (А. Кагановський), залишив незабутнє враження. Складна, філософськи наповнена програма мала блискучий успіх; виступ маестро О. Кагановського вразив та приголомшив майстерністю, глибиною, легкістю і блиском. Виконавці багаторазово викликалися на «біс», і концерт тривав майже три години. Справедливості заради відзначимо, що здобути прихильність одеської публіки не так-то й просто, а блискучим віолончелістам це вдалося.

Другий день вражав своєю різноманітністю та яскравістю представлених програм: тут були виступи під рояль (А. Михайлов, К. Томницький, Г. Ломаков), у дуетах скрипка-віолончель (А. Гове і Ю. Смирнова), віолончель-контрабас (Є. Довбиш та В. Гречух), віолончель-віолончель (А. Мамалиженко і Е. Ломакова), у різноманітних ансамблях від 4 до 12 віолончелей. Причому брали участь усі учні Валентини Василівни. Родзинкою вечора став виступ Великого ансамблю віолончелістів класу В.В. Балон – 12 віолончелей. Коли в їхньому виконанні прозвучав «Гімн» Ю. Кленгеля, публіка не могла стримати захвату і сліз розчулення – усі аплодували стоячи.

Третій день вразив монументальністю творів, що виконувалися, а також професіоналізмом виконавців. Ще одна важлива подробиця: на сцені цього вечора грали сестра і брат Ломакови – Емілія й Георгій – обоє учні Валентини Балон. Чудово звучав оркестр Запорізької філармонії – злагоджено, зібрано. Високопрофесійно.

Фестиваль вийшов святковим, феєричним, масштабним. Саме таким і бачиться гідний Одеси та України у цілому культурний захід. Свято віолончельного мистецтва, яке носить ім’я нашої землячки, одеситки Валентини Балон-Римашевської, чергового разу довело, що Одеса є одним з найбільших культурних центрів міжнародного значення.

Ідейним натхненником, організатором та художнім керівником фестивалю є Світлана Серенко, кандидат мистецтвознавства, доцент Одеської національної музичної академії імені А.В. Нежданової. Базою проведення фестивалю стала Одеська обласна філармонія. Залишається побажати, щоб такий фестиваль віолончельного мистецтва, рідкісний та унікальний, мав продовження у майбутньому і тішив одеситів та гостей міста своїм дуже високим професійним і творчим рівнем.


Колективи: Академічний симфонічний оркестр Запорізької обласної філармонії
Виконавці: Вадим Ларчіков, Ольга Веселіна
Диригенти: В'ячеслав Редя
Концертна організація: Одеська обласна філармонія
Навчальний заклад: Одеська державна музична академія імені А. В. Неждановоі
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль віолончельного мистецтва ім. В. Балон-Римашевської
Джерело: izvestiya.odessa.ua



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
202.jpg