Класична музика є пропуском у «клуб цивілізованих» – Василь Василенко | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Класична музика є пропуском у «клуб цивілізованих» – Василь Василенко
Василенко Василь
Класична музика є пропуском у «клуб цивілізованих» – Василь Василенко
22 вересня 2018, субота

Як ставляться до класичної музики у Європі і в Україні? Якого рівня музикантів, оперних виконавців, диригентів має Україна? Чому високе мистецтво і класична музика, зокрема, мають такий вплив на формування іміджу країни? Про це Радіо Свобода запитало Василя Василенка, диригента Національного президентського оркестру України, лауреата Шевченківської премії, професора Національної музичної академії України.



– Чим відрізняється ставлення до класичної музики в Україні і у тих європейських країнах, де Ви працювали останніми роками?

– Дозвольте на ваше перше запитання відповісти лише одними цифрами, котрі більш ніж красномовно свідчать про ставлення до класичної музики.

Отже, розпочнемо з оперних театрів. У Німеччині їх 13, в Італії – 14 державних і близько 600 муніципальних, у Франції – 16, лише в Парижі –8 разом із Гранд-оперою та Бастилія-опера, у Великобританії – 14.

В Україні ж, лише 7, разом із двома столичними – Національною оперою і Дитячим муніципальним театром.

Для порівняння, у нашого східного сусіда, тільки у Москві – 10 оперних театрів і у Санкт-Петербурзі – 4.

Щодо кількості симфонічних оркестрів, то ситуація в Україні покращилася останнім часом, оскільки майже в кожному обласному центрі з’явилися оркестри завдяки одержимим і креативним ініціаторам. Але це тільки початок.

Німеччина має 60 оркестрів симфонічних, Великобританія – 56.

Ну, і щоб Ви розуміли, чому Росія успішно затуляє собою Україну в культурному плані – там лише у Москві 17 симфонічних оркестрів.

Оркестри мають десь грати, тому у Німеччині щонайменше 34 концертні зали. В Італії – у кожному містечку своя концертна арена, або амфітеатр, а у більшості великих містах декілька залів та арен.

У Великобританії 27 головних концертних залів. До слова, в одному з найбільших з них – в Альберт-холі Лондона, який нараховує понад 5000 місць, у 2002 році я уперше в історії України презентував мистецтво Одеської опери.

Париж і Москва мають по 10 концертних залів. В Україні поки немає жодного!

А наявність концертних залів – це, окрім усього іншого, ще і можливість проводити фестивалі. Тому у Німеччині проходять 40 фестивалів оперного мистецтва, в Італії – 27, у Франції – 18, у Великобританії – 15. Балетних фестивалів, думаю, не менше.

В Україні ж фестивалів класичної музики стільки, що можна порахувати на пальцях однієї руки.

– Якого рівня музикантів, оперних виконавців, диригентів має Україна?

– Найвищого! Проте, на жаль, напрошується народне прислів'я: «Уміла готувати та не вміла подавати». Нам бракує уміння презентувати своїх і поширювати інформацію про своє, не вистачає культури правильного піару. Це, по-перше.

По-друге, не вміємо, а частіше не хочемо своєчасно, достойно оцінювати і шанувати вдома наші таланти. Хронічна недуга – заздрість поголовно роз’їдає лави митців у всіх сферах, а у музиці особливо.

Після того, як буремні події на сході України позбавили мене роботи в Донбас-опері, лише дві людини протягнули мені руку допомоги: Володимир Рожок, ректор Національної музичної академії України і Анатолій Молотай, художній керівник Національного президентського оркестру. Я щиросердечно їм за це вдячний!.

Маю велике бажання зробити все можливе, щоб Національний президентський симфонічний оркестр України став одним із найкращих репрезентантів української культури в світі.

– Що чекає на публіку, яка піде 22 вересня на концерт «Сузір’я оперних шедеврів» і у найближчій перспективі?

– «Сузір’я оперних шедеврів» – це сольний концерт Андрія Гонюкова, соліста Національної опери України та Чикаго Лірик-опери (США), блискучого майстра оперного співу, визнаного у всьому музичному світі.

Свій неповторний талант Андрій буде дарувати разом зі своїми почесними гостями-колегами Тарасом Штондою і Валентиною Андреєвою, прекрасними митцями оперного і пісенно-романсового жанрів.


Диригенти: Василь Василенко
Джерело: Радіо Свобода



Додати: Share on Facebook


Інші:

Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
Кшиштоф Пендерецький: «Найдосконаліша, найчистіша музика для мене та, де звучить людський голос»
Сам собі оркестр: вінничанин виготовляє інструменти з усього світу за описом з інтернету
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
25 років на Волині: організатор міжнародного фестивалю про повернення «райського куточка» світового класика
От хора к театру
Вікторія Лук'янець: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
"Ти щаслива людина, якщо можеш займатися улюбленою справою" - скрипаль-віртуоз Олександр Божик про концерт в Івано-Франківську та свою творчість
Скрипаль-віртуоз Олександр Божик: "Покажу тернополянам, як за допомогою телевізійного пульта керувати оркестром"
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Вікторія ЛУК'ЯНЕЦЬ: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
Дмитро КАЦАЛ:"Іноді з "глухарів" виростають солісти"
Анжеліна ШВАЧКА. Вдача дикої птицi
Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ
Володимир Сіренко про 100-річчя оркестру, класичну музику та українських композиторів
Ми плануємо довгострокові проекти з Українським культурним фондом - Моніка Гроховська
Ми є третім за віком радіо-оркестром Європи — диригент Володимир Шейко
Більшість композицій виконані творчими колективами Українського радіо — редакторка UA: Класична музика
«Виступати перед сьогоднішніми захисниками України для нас велика честь…»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine