Ігор Пучков - диригент Національного ансамблю “Київські солісти” | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Ігор Пучков - диригент Національного ансамблю “Київські солісти”
Національний камерний ансамбль
Пучков  Ігор
Поліщук Тетяна
Ігор Пучков - диригент Національного ансамблю “Київські солісти”
“Буду знаходити час і можливість, аби продовжували співпрацю з обома колективами”
9 серпня 2023, середа
Поширити у Facebook

Ігор Пучков диригент Національного ансамблю “Київські солісти” призначений в. о головного диригента Dnipro opera.

На минулому тижні відбулися загальні збори колективу Дніпропетровського театру опери і балету, повідомили на facebook сторінці Dnipro opera. Під час них директор-художній керівник Dnipro opera Костянтин Пінчук представив колективу виконуючого обов’язки головного диригента театру Ігоря Пучкова, а також виконуючого обов’язки художнього керівника опери Володимира Гудзя.

Цьогоріч це буде ювілейний - 50-й театральний сезон дніпрян.

Music-review Ukraine поспілкувався з Ігорем Пучковим і дізнався про плани маестро, бо з його ім’ям тісно переплелися творчі долі двох славетних колективів - Національного камерного ансамблю «Київські солісти» і Dnipro opera. З цього ми й розпочали нашу розмову.

-
Пане Ігорю, ви будете поєднувати роботу в цих колективах, чи хтось один стане пріоритетним?

- Буду знаходити час і можливість, аби продовжували співпрацю з обома колективами. Ансамбль “Київські солісти” - це мій улюблений колектив, а Дніпропетровський театр опери і балету для мене рідний колектив.


У Dnipro opera багато років працював головним хормейстером мій батько (Валентин Миколайович Пучков-Сорочинський помер 17 вересня 2020р.). Коли пандемія Covid -19 закінчилася, то в театрі провели концерт його пам’яті, й мене запросили продиригувати на тому вечорі.

Потім керівництво Dnipro opera стало пропонували виступати на їхній сцені у концертах та виставах. В лютому і березні цього року ми разом з цим колективом їздили на гастролі до Великої Британії. 

Представили майже 50 вистав: “Аїда”, “Мадам Баттерфляй”і “Кармен”. Це був тріумфальний мистецький тур, дуже тепло нас приймала публіка. На вистави приходило чимало й українців, які через повномасштабну війну, розв’язану рашистами, були вимушені, рятуючи дітей і близьких, виїхати з України. Кожний вечір, після закінчення вистави, ми виконували гімн, який підхоплювали глядачі у залі, а чимало хто з присутніх приходили з українськими прапорами, і то були незабутні миті єднання і підтримки нашої країни...

Для мене пропозиція виконувати обов’язки головного диригента Дніпропетровського театру опери і балету є дуже відповідальною. Я сам з Дніпра. Тут, завдяки батькові був створений високопрофесійний театральний хор. Мати була головним хормейстером камерного хору Дніпропетровської філармонії, лауреатом багатьох міжнародних і всеукраїнських конкурсів.

Цей “Дніпро Опера” - перший мистецький колектив, який знаю і люблю з раннього дитинства і можна сказати, що я в ньому виріс.

- Судячи з афіші, 50-й сезон Дніпропетровський театр опери і балету розпочне чотирма знаковими творчими проєктами, які можна назвати святом музики та танцю. Розкажіть про ці дійства?


- 24 серпня, в День Незалежності України відкриємо ювілейний театральний сезон. Представимо концертну програму «Моє ім’я – Україна», в якій пролунають найкращі вокальні та симфонічні фрагменти класичної та сучасної української музики.

25 серпня «Дніпро Опера» запросить всіх поціновувачів балетного мистецтва на балет «Лісова пісня» на музику М. Скорульського.

26 серпня відбудеться гранд-концерт, який акумулює в собі всі найяскравіші творчі сили театру: солістів опери, артистів балету, хору та симфонічного оркестру. “Родзинками” концерту стануть зіркові гості: національна гордість України, примадонна світової опери Людмила Монастирська, всесвітньо відомий тенор Крістіан Бенедікт та багато інших зірок світової опери та балету.


Буде лунати світова й українська класика, фрагменти з опер і балетів, мюзиклів, оперет. Тобто на концерті представимо різні творчі жанри сучасного театру. Чекаємо на поважних гостей. Впевнений, що цей концерт не залишить байдужими глядачів.

27 серпня на сцені «Дніпро Опера» буде панувати класика – опера Дж. Верді «Аїда». Вперше в нашій виставі головну партію Аїди виконає всесвітньо визнана “найкраща Аїда сучасності”, як її називають музичні критики, народна артистка України Людмила Монастирська. В партії Радамеса постане неперевершений Крістіан Бенедікт.


Я буду диригувати концертами 24 і 26 серпня.

- І все-таки, а що буде з ансамблем “Київські солісти”? Коли ви будете зайняті в Дніпрі, то хтось буде дублювати вас, як диригента під час концертів цього колективу?


- Будемо вирішувати проблему в міру її виникнення. Подивимося... Маю надію, що зможу знаходити можливість виступати разом з ансамблем. Річ у тому, що сама назва цього прославленого колективу  говорить сама за себе - “Київські солісти”, бо кожний музикант - особистість і віртуоз.


-
Під час війни чимало музикантів виїхали з України. Зараз склад ансамблю вже сталий?

- Дійсно, значна частина музикантів виїхала, а частина залишилася... У 2022 році, через повномасштабну війну, в Україні залишилося 5-6 осіб. На той час я виконував обов’язки директора колективу, бо керівник “Київських солістів” був на гастролях за кордоном.

Проведення цих гастролей на початку повномасштабного вторгнення було дуже важливим, адже вони проходили за участі перших осіб держав, які зараз активно допомагають Укріїні.

Для того, щоб частина колективу, що залишилась мала змогу повноцінно працювати, я провів конкурс серед музикантів. Ми сформували колектив. Зараз цей процес ще триває, бо через війну хтось з митців виїжджає, а хтось лишається на Батьківщині... У нас чимало творчих планів, і я впевнений, що ми їх реалізуємо у життя.

“Солісти” досить автономний колектив і певну частину програми вони можуть грати навіть без диригента. Музиканти у нас креативні, ініціативні, а тому все буде добре.

- Розкажіть про пріоритети репертуару “Київських солістів”?


- Я намагаюся розширити перелік творів українських композиторів, а також репертуарні можливості камерного ансамблю як такого. Коли проаналізували програми концертів,то помітили, що часто віддають перевагу класикам і вже відомим композиторам сучасності, зокрема, таким грандам музики, як Станкович, Сильвестров, Скорик, а для творчості молодих митців вже немає місця.


У минулому сезоні наш ансамбль презентував програму творів молодих композиторів у Національній філармонії України. Той концерт викликав резонанс серед музикознавців, бо ми виконували іншу музику, яку мало знають навіть фахівці, але це дуже цікаві твори й  автори, які ще скажуть своє слово в українському мистецтві. Це був світлий концерт, який неочікувано потужно пролунав під час війни...

Ми активно співпрацюємо з “Kyiv Music Fest”, а цьогоріч плануємо представити у рамках фестивалю дві програми. Я радію, що “Київські солісти” відновили співпрацю з цим фестивалем і величезна подяка Ігорю Щербакову, голові Національної спілки композиторів України, який нам підказує нові імена, забуті прізвища митців, радить твори, які ансамбль може виконувати.

- А у “Дніпро Опера” які новинки чекати?


- Планів теж є чимало... Є запрошення провести великі гастрольні тури за кордном. У лютому - березні театр виступатиме по містах Великої Британі й Франції, а у жовтні у Німеччині.


Покажемо оперу “Богема”, балет “Жизель” та є ще кілька назв, які нині узгоджуються з організаторами гастролей. Велика подяка генеральному директору-художньому керівнику “Dnipro opera” Костянтину Пінчуку, який займає активну проукраїнську позицію і до театральних проєктів залучає найкращих митців.

Знаєте, після повномасшабного вторгнення московитів, за ініціативи Костянтина Пінчука, в театрі був створений потужний волонтерський центр, який щоденно приймав величезну кількість постраждалих від війни; проводилися постійні коцерти у військових частинах. Нагадаю, що театр у минулому сезоні підготував шість прем’єр!

Зокрема, балет “Нескорені” на музику М. Равеля. В наш непростий час, коли майже щоденно лунають повітряні тривоги у Дніпрі, а рашисти обстрілюють ракетами дронами місто, творчий колектив, попри все, активно працює.

Цьогоріч є плани поновити кілька українських балетів. 16 вересня глядачів запросять на прем’єру опери “Хитрий Лис”(музику за мотивами однойменної казки Івана Франка написав сучасний композитор Іван Небесний, режисер - Василь Вовкун) - це буде спільний творчий проєкт Львівської й “Dnipro opera”. До Різдвяних свят підготуємо приємний сюрприз глядачам. Зараз вирішується, яка це буде постановка.


****

До речі, Дніпровський академічний театр опери та балету відтепер учасник Міжнародної Асоціації оперних театрів «Opera Europa».
Високопрофесійний колектив театру, багаторічний досвід, та успішні гастролі з оперними хітами «Богема», «Набукко», «Кармен», «Мадам Баттерфляй», «Аїда» у Великій Британії, Італії, Бельгії та Нідерландах, дозволили колективу театру звернутися до Асоціації із запитом на вступ.
Процедура на вступ виконана: всі умови дотримані, документи підписані, цього тижня маємо позитивне рішення: наш театр прийнято до Асоціації.

Статус учасника Міжнародної Асоціації оперних театрів «Opera Europa» для дніпровського оперного це:
⁃ можливість заявити про себе на потужних театральних платформах,
⁃ брати участь у профільних фестивалях,
⁃ реалізовувати цікаві творчі колаборації,
⁃ розпочати культурний обмін артистів та музикантів,
⁃ співпрацювати з відомими європейськими режисерами, диригентами та хореографами.

А отже голосно заявити про себе в міжнародній театральній спільноті та будувати сучасний театр європейського рівня.

Сьогодні до складу Міжнародної Асоціації оперних театрів «Opera Europa» входять 215 учасників із 43 країн світу.

ДОВІДКА MUSIC-REVIEW UKRAINE

Ігор ПУЧКОВ закінчив Національну музичну академію України ім. П.Чайковського по класу скрипки (клас засл. діяча мистецтв України проф. О.М. Горохов, клас засл. діяча мистецтв України проф. О.Г. Рівняк) та оперно-симфонічного диригування (клас нар.арт. України проф. А.Г. Власенка), а також асистентуру-стажування НМАУ ім. Чайковського по класу оперно-симфонічного диригування (нар.арт. України проф. А.Г.Власенко) та скрипки (клас засл.діяча мистецтв України, проф. Рівняк О.Г.).


Був представником України в міжнародному молодіжному оркестрі Philharmonie der Nationen (ФРН). Працював: L'Orchestra I sedici (ФРН), Національному президентському оркестрі, Barock orchester Berlin (ФРН, Штефан Бєвьєр), Національному заслуженому академічному оркестрі України. Гастролював у Західній Європі, США, ПАР, КНР.

У 2016 році заснував та очолив формацію молодих українських виконавців “Київський молодіжний оркестр”.

Як диригент співпрацював з Національним презитентським оркестром, Національним Ансамблем класичної музики ім.Б.Лятошинського, Національним Академічним духовим оркестром, Національною оперетою України, Державним академічним естрадно-симфонічним оркестром України, Симфонічним оркестром Черкаської обласної філармонії, Симфонічним оркестром Запорізької обласної філармонії, Оркестром оперної студії НМАУ ім. П.І. Чайковського, Дніпропетровським академічним театром опери та балету. Брав участь у багатьох фестивалях України. Працював під керівництвом Юстуса Франтца, Стефана Бєвьєра, Луіджі Сагрестано, Захара Брона, Миколи Дядюри, Володимира Сіренка, Алліна Власенка, Володимира Кожухара, Віктора Іконника, В'ячеслава Блінова та інших.




Автор: Тетяна Поліщук
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Диригенти:  Ігор Пучков
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук
Концертна організація: Дніпропетровський академічний театр опери та балету



Інші:

Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
201.jpg