Авангард, лірика, електронний перфоманс і літургія | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Авангард, лірика, електронний перфоманс і літургія
Безбородько Олег
Галатенко Інна
Громов Євген
Муніципальний камерний хор
Гобдич Микола
Поліщук Тетяна
Загайкевич Алла
Сильвестров Валентин Васильович
Авангард, лірика, електронний перфоманс і літургія
Таке розмаїття творчості представили у “День музики Валентина Сильвестрова на фестивалі “Bouquet Kyiv Stage”
21 серпня 2023, понеділок
Поширити у Facebook

У Києві відбулася світова прем’єра “Давидових псалмів” класика сучасності Валентина Сильвестрова.

Знакову подію для меломанів подарували організатори фестивалю високого мистецтва “Bouquet Kyiv Stage” у рамках Дня музики Валентина Сильвестрова.

Розпочався цей проєкт концертом “Музика Сріблястих тонів” / “Миттєвості та Багателі” у виконанні піаніста Євгена Громова. У першій частини лунала музика авангардного періоду творчості маестро, а друга частина програми познайомила слухачів з пізніми клавірними творами Валентина Васильовича.

Вокальні цикли Сильвестрова представляли улюблені виконавці композитора – співачка Інна Галатенко (сопрано) та піаніст Олег Безбородько, презентуючи програму “Скажу: Україна”. Це була вишукана лірика на вірші українських поетів.

Електроакустичний перформанс “Ландшафти Сильвестрова” були представлені за участі: композиторки Алли Загайкевич, Георгія Потопальського (електроніка); Єлизавети Соловйової (бандура) та віртуальних інструменталістів. Це були творчі “рефлексії” на музику Валентина Васильовича.

Камерний хор «Київ» під орудою диригента Миколи Гобдича в Соборі Софія Київська познайомили меломанів з новинкою легендарного композитора - “Давидові псалми” і трьома духовними піснеспівами - “Lacrimosa”, “Алилуя” й “Отче наш”. Цей прем'єрний проєкт, який в майбутньому організатори фестивалю планують показати у світі. За словами Валентина Сильвестрова, який є надзвичайно вимогливим автором до виконання своїх творів, “Хор Київ” - це справжній скарб!”. Саме цьому колективу маестро довірив в Оксфорді презентувати свої найновіші хорові твори. Нині “Давидові псалми” - світова прем’єра. Було так багато охочий послухати цей твір, що не вмістилися у Соборі, а тому організатори фесту організували трансляцію цього концерту. Кінцевий акордом звучала під барабанний дріб легендарна «Червона калина» з розгорненим на весь сценічний простір Собору прапор України й традиційним вигуком «Слава Україні!», який підтримали всі присутні на концерті.

Після тріумфального виступу Хору “Київ” Music-review Ukraine поспілкувався з Миколою Гобдичем, головним диригентом колективу.

- У Києві відбулася світова прем’єра Давидових псалмів”, а в Оксфорді ми презентували інший твір Валентина Васильовича, це був цикл “Сльози”, - розповів Микола ГОБДИЧ.- То буда хорова версія сильвестрівських «Пісень без слів», об’єднаних у цикл «Сльози», що сприймався як Реквієм, де вимовлені лише два слова – «Dies irae»... то була “заворожуюча краса мелодій під тисячолітніми склепіннями церкви St. Michael”. На тому концерті був автор. Валентин Васильович зізнався, його мелодії – непередаваний біль через безневинні жертви трагедій у Бучі, Ірпені… Нагадаю, що проєкт “Український тиждень культури” відбувався в жовтні минулого року в одному з найдревніших англійських міст Оксфорді у рамках фесту «Bouquet Kyiv Stage».

Половину того фестивального дійства становила музична частина. Для участі у ній з різних країн прибув «ешелон» знаних українських музикантів – Валентин Сильвестров, Вікторія Польова, Богдана Півненко, Антоній Баришевський, Олег Безбородько, Євген Громов, Інна Галатенко, Анна Хмара, наш хор, а також майстер візуальних і аудіофіксацій головних мистецьких подій Олег Павлюченков. Втім, центральною постаттю в Оксфорді став Валентин Васильович, якому 30 вересня минуло 85 років...


Зараз відбулася світова прем’єра “Давидових псалмів”. Дуже символічно, що цей божественний твір виконувався у Кафедральному Соборі Софія Київська.


Це твір прекрасний і дуже важкий для виконання. На цьому концерті ми виконали два нових твори композитора. Останній він написав пів року тому в Берліні. Знаєте, я розумію яку різну палітру емоцій і відчуттів передає композитор у цих творах. На початку - це біль, драма, трагедія, а у другому творі відчувається більше світла. Можливо це навіяно думками маестро, що війну, розв’язану російськими загарбниками, ми обов’язково переможемо. Бо у першому творі - це крик душі: війна, безневинні жертви мародерів і окупантів, які принесли рашисти в Бучу, Ірпінь... А друга частина циклу - це більше лірична музика, це роздуми митця про те, що буде завтра з Україною, і мрія про мир та перемогу.

-Ваш колектив високопрофесійний і класний, як ви підбираєте голоси до хору?


- Коли відбуваються кастинги, то під час прослуховування я готовий інколи відступити у вокальному плані, якщо бачу перспективу у співака, але номер один є музична грамотність і інтелектуальність вокаліста. Для нашого колективу потрібні не просто хористи, а щоб у нас під час виконання творів лунав “вокальний оркестр”.

- Під час війни гастрольна діяльність хору не припинялась?

- Ми дуже багато їздили по світу. Так, торік відбулося величезне турне по Данії й Норвегії. З успіхом виступали в Оксфорді (Англія), Грузії. На минулому тижні повернулися з Півночі Норвегії, і побачили там білих ведмедів... Температура була +18 і це було ідеально. Коли заселялися в готель, то почули: “Добрий вечір” і це було так зворушливо.

Зараз в країні вікінгів вже є чимало українців. Знаєте, раніше почути українську мову за кордоном було величезною рідкістю, а нині практично в кожній країні Європи можна зустріти наших земляків. Тільки шкода, що через війну мільйони українців шукають прихисток в інших країнах...

Ми були й лишаємося активно гастролюючим колективом. Раніше, наприклад, у Голландії, після концертів до нас підходили слухачі зі словами подяки, то це було переважно - “спасибо”, а зараз чуємо - “дякуємо” і це говорять не тільки українські переселенці, а й люди з різних країн, які живуть, чи подорожують Європою.


Війна підняла інтерес до України, до нашої культури. Останні роки на концертах українських митців відбувається паломництво. Хор “Київ” добре знають у Скандинавії. Так, лише у Данії ми дали понад 300 концертів! І це в невеликій країні (за розмірами десь як Київ із передмістями), яка надзвичайно музикальна, зокрема, в хоровому мистецтві. Там зажди виступати дуже відповідально.


- За кордоном ви багато виступаєте, а коли й де у Києві вас можна буде почути?


- Зараз готуємо велику програму, яка прозвучить у кінці вересня в Тронгеймі - це трете по населенню місто Норвегії після Осло й Бергена. Тронгейм - давня столиця Норвегії (до 1217 р.) і найбільший центр паломництва в Північній Європі (до мощей Олава Святого); стара назва міста була Нідарос. У пізнє
Середньовіччя назва міста змінилася на Тронгейм, і ця назва була основною у данський період (1028—1035 рр.).До речі, у 1449 до 1906 р. у Катедральному соборі міста проводили офіційні церемонії коронації королів Норвегії.

Планується, що у Тронгеймі відбудеться фестиваль, присвячений творчості Сильвестрова, і Валентин Васильович обіцяв те ж приїхати на цей захід. Наш хор представить три концерти. А що стосується Києва, то 7 жовтня станемо учасниками ”Kyiv Music Fest”. Виступ плануємо провести у Будинку академії мистецтв. Програма називається “Музика, народжена війною” і лунатимуть твори композиторів: Євгена Станковича, Ганни Гаврилець, Валентина Сильвестрова, Віктора Степурка, Вікторії Польової, Івана Небесного. Це будуть геніальні твори! Запрошую на це й концерт.


ДОВІДКА MUSIC-REVIEW UKRAINE

Муніципальний академічний камерний хор «Київ» засновано у 1990 році. Художній керівник та диригент - Микола Гобдич, народний артист України, заслужений діяч мистецтв. Діяльність хору спрямована на відродження історії української духовної музики, величезний пласт унікальних церковно-музичних творів починаючи з ХІІ століття.

Репертуар хору налічує велику кількість українських (М. Дилецький, І. Домарацький, М. Березовський, Д. Бортнянський, А. Ведель, М. Вербицький, М. Лисенко, Б. Лятошинський, В. Сильвестров, М. Скорик, Є. Станкович) та зарубіжних (К. Монтеверді, Й.С. Бах, В.А. Моцарт, А. Брукнер, М. Равель, Ф. Пуленк, А. Онегер, К. Пендерецький) творів епох середньовіччя, бароко, класицизму, романтизму та сучасності.

Хор “Київ” потрапив до Книги рекордів Гіннеса.

На міжнародному конкурсі хорового мистецтва в Ірландії – одному з найкращих в світі – Хор набрав 99 балів з 90 максимально можливих. У 1997-му Хор «Київ» мав сольний концерт у «Карнегі-Хол» в Нью-Йорку, про який мріє будь-яка світова зірка. 

Всесвітньовідомий хор «Київ» провів понад 1500 концертів у понад 20 країнах світу, що також може стати своєрідним рекордом, записав 50 компакт-дисків української та світової музики - цей рекорд поки що не подолав жоден з хорових колективів нині існуючих в Україні і за її межами. 
Хор “Київ” виступав на найкращих концертних майданчиках світу, серед яких - Концертний зал ВВС (Лондон, Велика Британія) та Notre-Dame de Paris (Франція).





























Автор: Тетяна Поліщук
Колективи: Муніципальний камерний хор "Київ"
Виконавці: Олег Безбородько, Інна Галатенко, Євген Громов
Диригенти: Микола Гобдич
Композитори:Алла Загайкевич, Валентин Сильвестров
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
580.jpg