Уроки майстрів | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Уроки майстрів
Кот Юрій
Уроки майстрів
У Києві відбулася Міжнародна «Літня музична академія-2013»
17 липня 2013, середа
Поширити у Facebook

МАЙСТЕР-КЛАС ПРОВОДИТЬ ВІДОМИЙ ПЕДАГОГ ОЛЕГ ПОХАНОВСЬКИЙ (КАНАДА) / ФОТО ЛІДІЇ НОВОХАТЬКОУже стало традицією, що в нашій столиці музиканти з різних країн, які бажають удосконалити свою професійну майстерність виконавця, можуть це зробити на заняттях в Академії.

Нагадаємо, 1998 року Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовіца заснував «Школу виконавської майстерності», в рамках якої з 2000 року функціонує «Літня музична академія».

Традиційно, майстер-класи проходять в приміщенні найстарішого музичного навчального закладу України — Київському інституті музики ім. Р. Глієра. Цього року викладачами Міжнародної «Літньої музичної академії» стали: фортепіано — Яків Касман (США), Юрій Кот (Україна), Вадим Руденко (Росія); скрипка — Марк Лакирович (США), Олег Похановський (Канада); віолончель — Володимир Пантелєєв (США). До речі, для учасників обмежень за віком або професійним рівнем підготовки немає. Проводять як уроки соло (на фортепіано, скрипці, віолончелі), так і гри з оркестром. Також є додаткові майстер-класи камерного ансамблю.

Цікавим відкриттям є практичний курс старовинного і сучасного танців, який дозволив слухачам Академії переміститися в часі в добу Бароко з його химерними ритмами, відчути атмосферу старовини. Керівником цього курсу виступила кандидат мистецтвознавства — Юля Ваш, а охочим зануритися в стихію ритму, енергії і драйву допомагала викладач сучасного танцю — Ганна Гега. Таким чином, заняття в Міжнародній «Літній музичній академії» — це гармонійне поєднання різноманітних предметів; уроки з професорами, кожен з яких є майстром своєї справи і вміє знайти свій неповторний індивідуальний підхід до кожного учня і допомогти розкритися зерну його таланту.

У рамках Академії, окрім сольних концертів класів кожного з професорів, пройшло п’ять виступів-концертів з Національним симфонічним оркестром України (диригент — Наталя Пономарчук), де учасники мали можливість продемонструвати свою майстерність, виконуючи світові музичні шедеври. На цей раз слухачі Академії виступали у Великій залі Будинку звукозапису НРКУ. Прозвучали концерти Баха, Бетховена, Брамса, Бруха, Гайдна, Гріга, Моцарта, Понсе, Прокоф’єва, Равеля, Сен-Санса, Сибеліуса, Чайковського і Шостаковича.

Так, на першому вечорі запам’яталася гра норвезького піаніста Еріка Стоемнера (він виконав Концерт Гріга ля мінор) і Олександри Касман, США (у її виконання прозвучав Перший концерт Прокоф’єва). Олександра — лауреат багатьох міжнародних конкурсів, знаходить час і для інших захоплень. Нещодавно закінчила балетну студію і виступила з власною хореографічною композицією, для якої вибрала музику І. Стравінського. Фортепіанний репертуар цієї талановитої виконавиці різноманітний: від старовинної до сучасної музики. У Києві гра Касман була натхненною, відрізнялася не лише технічною бездоганністю і неймовірною швидкістю переключень різних станів, але і бездоганним прокоф’євським звуком.

У пам’яті меломанів залишиться виступ талановитої піаністки — Марії Вихляєвої (Україна, майстер-клас Я. Касмана). Виконуючи Другий концерт Брамса, Марія гармонійно зливалася з оркестром в одне ціле, немов це один організм, добре передала стиль і добу романтизму. Музика Брамса у виконанні молодої піаністки була яскравою, ліричною — від споглядальності до драматизму, героїки і навіть патетики.

Запам’ятається слухачам і самобутній піаніст Андре Шорт (США, майстер-клас Я. Касмана). У його виконанні прозвучав Перший концерт Шостаковича динамічно, з потужним звуком, віртуозно і тонко.

Слід зазначити, що всі професори Академії уважно стежили за виступами учасників, переживали і підтримували своїми професійними порадами.

Після концерту Юрій КОТ, професор по класу фортепіано Національної музичної академії України ім. П. Чаковського поділився враженнями від Академії-2013.

— Складно виділити якусь тенденцію, тому що на майстер-класи приїжджають різні люди. Деяких я вже знаю з минулих Академій і бачу їх зростання. Є дуже сильні музиканти, а також були і ті, які лише на початку творчого шляху. Позитивне враження залишили студенти з Київського, Луганського, Криворізького музучилищ. Що стосується мого класу, цього року я задоволений, у мене дуже хороші учні, з ними приємно було займатися.

Хочу відзначити Олександру Касман. Спостерігаю її вже впродовж кількох років майстер-класів і бачу, як вона набуває ще більшої сценічності і професіоналізму. Я був дуже задоволений як її виконанням, так і процесом роботи, це, безумовно, мисляча, творча людина.

Я хочу побажати всім учасником Академії-2013 великих творчих успіхів, удачі й всебічної підтримки в концертній діяльності. Вірити в себе, ставити високі цілі й обов’язково домагатися позитивного результату.


Автор: Олена Качанова
Викладачі: Юрій Кот
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця
Джерело: Газета "День"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
19.jpg