Валерій Соколов: "У Львові шалене музичне життя" | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Валерій Соколов:
Соколов Валерій
Валерій Соколов: "У Львові шалене музичне життя"
26 листопада 2017, неділя
Поширити у Facebook

26 листопада у Львівській філармонії зустрінуться два віртуози сучасності - скрипаль Валерій Соколов і віолончелість Гарі Хоффман під керівництвом австрійського диригента Георга Кугі



Вони виконають три симфонічні перлини Брамса у супроводі Академічного молодіжного симфонічного оркестру "INSO-Львів". Ми поспілкувалися з Валерієм Соколовим, вихідцем з Харкова, який після навчання у Великобританії, Німеччині й Австрії здобув звання одного з найзатребуваніших молодих скрипалів у світі.

- Пане Валерію, розкажіть, який концерт очікує слухачів 26 листопада у Львівській філармонії?

- Львівську публіку очікує дуже серйозний концерт. У ньому братиме участь один з найвидатніших віолончелістів нашого часу, Гарі Хоффман, який багато років проживає у Франції. Він навчався в Януша Штаркера в Університеті Індіани. Також він виборов першу премії у конкурсі імені Ростроповича. Це видатний метр. Людина, яку я неймовірно поважаю. Гарі Хоффман з радістю погодився приїхати до Львова на моє запрошення та запрошення оркестру "INSO- Львів". Безперечно, це рідкість - солісти такого рівня нечасто приїздять до України. Втім, мабуть, до Львова все ж частіше, ніж до Києва, Одеси чи Харкова. В будь-якому разі, це справді подія. Репертуар відповідний - звучатиме, зокрема, подвійний концерт Брамса, у якому я маю честь грати з маестро. Він дуже досвідчений музикант і для мене неймовірний досвід - працювати разом у цьому концерті.

- Чи часто ви співпрацюєте з оркестром "INSO-Львів"?

- Регулярно - раз на рік робимо проекти. В нас гарні стосунки й порозуміння. Це чудовий, яскравий, європейський колектив - як і сам Львів. Люди, з якими я спілкуюся тут, приносять мені велике задоволення. Я сам з Харкова - і бачу у Львові великий контраст. Багато років живучи в Європі, тут я зустрічаю неймовірне тепло. У Львова є шалений шарм і тутешнє музичне життя дуже бурхливе. "INSO-Львів" багато гастролюють зараз. Я з задоволенням намагаюся надати їм можливість виступати з солістами рівня Гарі Хоффмана. Ми вже не вперше успішно співпрацюємо.

- Проекти на майбутнє вже заплановані? Чи проекти-мрії?

- Мрії завжди були, є і будуть. Мій основний музичний проект - в Києві, з оркестром "Київські солісти". Я вкладаю в нього багато сил, бажання та можливостей. Мрію в Києві зіграти кілька цікавих програм, запросити туди солістів й отримати задоволення від виступів на такому рівні на рідній землі. У Львові - щоразу особливі проекти. Можливо, організуємо наступним якийсь гала-концерт. Сьогодні моя мрія - зіграти подвійний концерт Брамса. І в неділю вона втілиться, а тоді - буде нова мрія.

- Ви багато виступаєте за кордоном. Чи зростає в закордонних музикантів інтерес до виступів в Україні?

- Інтерес величезний, і я думаю, що музиканти, мої колеги, приїздять сюди з інтересом. Зараз ще не налаштована система, але все частіше відбуваються такі обміни. Наразі немає структурної схеми, фінансування, все наразі на альтруїзмі й особистих факторах. Але Україна відкриває "вікно в Європу". Львів цілком європейське місто і ви це, можливо, вже відчуваєте.

- Ви навчалися в Лондоні, потім в Німеччині і Австрії. Розкажіть про цей досвід?

- Це історія, яка важить для мене дуже багато. Всі педагоги, у яких я навчався - люди, яких я поважатиму все життя. Всі вони - видатні особистості, з уроків яких я виніс колосальний досвід. Якщо виділити когось, то згадаю Бориса Кушніра й Фелікса Андрієвського. Такі люди, як Гарі Хоффман і колеги його рівня - вони педагоги. Ми граємо разом - і це урок. Я буду завжди вдячний своїм викладачам, бо це на все життя.

- Молодіжний оркестр "INSO-Львів", з якими ви виступатимете, багато гастролює. Чи порівнюєте його конкурентоздатність з європейськими колективами?

- Конкуренція очевидна, але вона залежить не лише від того, як добре грає конкретний музикант чи як звучить весь оркестр. Звучання оркестру - це результат величезної роботи за кулісами. Поки що в нас немає конкретного фінансування та вкладів в культуру, все своїми силами. Тому не варто порівнювати тутешні оркестри з величезними машинами будь-якого європейського оркестру. Це несправедливо - бо нема такого інтересу держави до цих колективів. Як тільки буде інтерес, всі відчують, адже це і високі зарплати музикантів, і запрошені диригенти та солісти, це репертуар, це нові зали. Все впливає. Втім, у нас є щось особливе і це треба розвивати. Не буває такого, що ми сидимо на місці і все станеться само собою. Треба працювати роками, як і в будь-якій справі, яка пов'язана з культурою. Треба просувати колективи різними методами.


Виконавці: Валерій Соколов
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Джерело: gazeta.lviv.ua



Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
225.jpg