Ще одна філармонія?  | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ще одна філармонія? 
Київський квартет саксофоністів
Ще одна філармонія? 
У Києві з’явився новий проект, що популяризуватиме класичну музику
24 жовтня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

29 жовтня стартує проект, який називається «Нова філармонія». І хоча організатори — Національний портал академічної музики «Music-Review Ukraine» — вважають назву креативною, за якою, за їх словами, «приховано не менш креативне наповнення», є сумніви, що це дійсно так.

Принципово нові проекти у сфері класичної музики — явище рідкісне. Хороші проекти — явище ще більш незвичне. Тому будь-яка ініціатива в цій царині, як мінімум, заслуговує на повагу. Погодьтеся, претендувати на статус «нової філармонії», отже, у певному сенсі, альтернативної і конкурентоздатної до філармонії вже діючої є серйозною заявкою. Організатори визнають, що «Нова філармонія» — амбітний проект, і стверджують, що «головну мету своєї діяльності вбачають у підтримці талантів України і у формуванні нової генерації слухачів класичної музики через їхнє залучення до світової та української музичної спадщини». Благородна мета. Але чим вона принципово відрізняється від мети будь-якої іншої організації, що проводить концерти класичної музики? Певно, нічим.

Обіцяно «інноваційний підхід» до популяризації музичної культури в Україні. Репертуар визначають: «Музика плеяди світових класиків: Й.-С. Баха, Л. ван Бетховена, В.-А. Моцарта, П. Чайковського, Д. Шостаковича — поєднається з українською сучасністю. Серед них — творчість фундаторів академічної музики України: Євгена Станковича, Мирослава Скорика, Валентина Сильвестрова» (незрозуміло, чому Станкович, Скорик і Сильвестров — це «фундатори академічної музики України», але це інше питання). Підтвердженням підозри, що в плані репертуарної політики ставку зроблено не на нове, а, радше, на добре відоме, є назва концерту, запланованого на 19 грудня цього року, «Шлягери звідусіль». Отже, і в цьому сенсі «нова» філармонія не відрізняється від «старої». Та й самі організатори, хоч і завуальовано, стверджують, що їхня ідеальна цільова аудиторія — масовий слухач, де поєднувалися б «всі наявні вікові категорії з однаковим бажанням: долучитися до музичного мистецтва».


Що стосується учасників — це солісти і колективи, яких знаємо не в останню чергу завдяки їхнім концертам в тій же Київській філармонії: піаністи — Юрій Кот, Олег Полянський, Дмитро Онищенко, Антоній Баришевський; скрипалі — Богдана Півненко, Мирослава Которович, Кирило Шарапов, Назарій Пилатюк; віолончелісти — Іван Кучер та Олександр Пірієв (він же — артистичний директор проекту «Нова філармонія»); серед ансамблів — Київський квартет саксофоністів, Струнний квартет імені Миколи Лисенка, квартети «Collegium» і «Лабіринт», фортепіанний дует «Kiev Piano Duo»; серед оркестрів — «Київські солісти», «Київська камерата» та Національний оркестр народних інструментів України, а також камерні хори «Київ» і «Хрещатик».


Місце проведення концертів, які проходитимуть 2-3 рази на місяць — Будинок вчених Національної академії наук України. Чому саме тут, де, відверто кажучи, не найкраща акустика? «У двоповерховому особняку є дві зали для двох форматів: салон (для фортепіанних речиталей) на 100 місць і концертна зала зі сценою на 200 місць»,— пояснює арт-директор Олександр Пірієв, тим самим даючи зрозуміти, що це, насамперед, бізнес-проект. Утім, обіцяє покращувати візуальні та акустичні питання майданчика.


Звісно, критика — річ малоприємна, але сказано це не для того, щоб «зарубати на корені» новостворений проект. Можливо, це той випадок, коли попередня недовіра до проекту допоможе уникнути ймовірного розчарування у ньому в майбутньому, а організаторам — адекватно представити свій, безумовно, вартий уваги проект.


Тож, 29 жовтня перший концертний сезон проекту «Нова філармонія» відкриє Київський квартет саксофоністів, який підготував програму разом з джазовими музикантами.


Наступного місяця заплановані концерти піаніста, лауреата конкурсу імені П. І. Чайковського Дмитра Онищенка (12.11), ансамблю «Фрески» (23.11) та солістів «Віолончельної пекторалі» у супроводі камерного оркестру «Київська камерата». (27.11)


Автор: Олеся Найдюк
Колективи: Київський квартет саксофоністів
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Велика зала Київського Будинку вчених
Джерело: www.kreschatic.kiev.ua



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
30.jpg