Соломія Крушельницька 3 місяці співала в Одеській Опері | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Соломія Крушельницька 3 місяці співала в Одеській Опері
Соломія Крушельницька 3 місяці співала в Одеській Опері
2 жовтня 2022, неділя
Поширити у Facebook

З дня народження видатної української оперної співачки Соломії Крушельницької виповнилося 150 років. 1896 року 24-річна Крушельницька приїхала до Одеси, де протягом трьох з половиною місяців виступала в Одеському Оперному театрі.




У консерваторії Крушельницької неправильно поставили голос

Народилася Соломія Крушельницька у Галичині, у сім'ї греко-католицького священика. З дитинства вона не уявляла свого життя без музики. Батько розумів, що у його доньки рідкісний талант і, позичив гроші, відправив її до Львівської консерваторії. Там Соломія вставала разом із сонцем, обливалася крижаною водою і займалася до пізнього вечора.

Відома італійська співачка Джемма Беллінчоні, почувши Крушельницьку у Львові, порадила їй продовжити освіту в Італії. Проте там з'ясувалося, що на батьківщині Крушельницької неправильно поставили голос, визначивши його як мецо- сопрано, тоді як вона мала лірико-драматичне сопрано. Довелося переучуватися, а це була каторжна праця.

Трохи згодом Крушельницьку, вже відому співачку, запросили одесити. Тут вона як примадонна кілька місяців співала на сцені Одеського оперного театру у складі італійської трупи та взяла участь у 35 спектаклях.

Одеська гостинність та театральні ролі

У листопаді 1896 року на весь зимовий сезон Крушельницька приїхала до Одеси.

Супроводжувала її рідна сестра Олена Охрімович - бабуся українського композитора Мирослава Скорика.

В Одесу Крушельницька із сестрою приїхали вже надвечір. На вокзалі їх зустрічав гурт дирекції Одеського оперного театру. Співачку на візнику відвезли до готелю. Але за кілька днів до Крушельницької прийшла одеська подружня пара і запропонувала переселитися до їхньої квартири. Там були всі умови для репетицій - близько до оперного театру, великі кімнати, дороге фортепіано. При цьому подружжя не забуло про фірмовий одеський гешефт - виявилося, їхня дочка займається музикою, і вони, ймовірно, розраховували на допомогу співачки.

Незабаром розпочалися репетиції у театрі. В опері "Фауст" Крушельницька співала Маргариту, і в перших актах, за спогадами сестри, зазнавала деяких труднощів із входженням в образ. Зате в третьому акті, де був потрібний не тільки співочий, а й драматичний талант, її виконання було вищим за усілякі похвали.

В опері "Дочка кардинала" Соломія Крушельницька співала партію Рахілі, і одеські євреї не могли повірити, що за національністю Крушельницька українка настільки яскравим був цей образ у її виконанні. "Одеський листок" навіть порівняв виступи співачки у ролях Маргарити та Рахілі та віддав пальму першості Рахілі. Крушельницька фотографувалася в одеських ательє

Одесити навперебій запрошували Крушельницьку у гості. Одного разу хтось із них приніс "Кобзар" і спитав співачку, чи знайома вона з цією книгою. І Крушельницька, трохи посміхнувшись, замість відповіді почала напам'ять читати поему "Кавказ". Вона робила це так натхненно, що хтось із гостей навіть запропонував написати оперу на цю тему. На згадку про перебування в Одесі Крушельницька зробила кілька фотографій у фотоательє Василя Чеховського, яке було на Дерибасівській.

Будівля міської аудиторії, де співала Соломія Крушельницька

В Одесі Крушельницька виступала не лише на оперній сцені, вона брала участь у благодійних концертах, де співала здебільшого українські пісні. Ці концерти мали у одеситів не менший успіх, ніж опери. Один із таких концертів проходив у Міській аудиторії для народних читань, збудованої незадовго до цього. Нині там знаходиться кінотеатр "Батьківщина".

Супроводжував виступи співачки знаменитий скрипаль Йосип Ахрон.


Одеські видання навперебій розхвалювали виступи Крушельницької. Наприклад, журнал "Театр" писав: "У драматичному виконанні своїх партій артистка виявляє високу гру". Львівські видання також уважно спостерігали за успіхами Соломії в Одесі.
3 березня 1897 року відбувся останній виступ співачки у нашому місті - її бенефіс у ролі Дездемони. Оваціям не було кінця, а на прощання одесити піднесли примадонні срібну корону з написом "Таланливій артистці", срібний столовий сервіз та альбом із посвятою "Ідеальній Дездемоні". Сцена буквально потопала у квітах. А кореспондент львівського журналу "Зоря" написав про проводи Крушельницької: "На прощані провели нашу землячку на палаці (вокзалі), залізниці і наші земляки українці і росіяни, поляки та ін."


Автор: Ірина Сорокіна
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Джерело: odessa-life



Інші:

ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
100910_058.jpg