Мистецтво майбутнього | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мистецтво майбутнього
Мистецтво майбутнього
X Міжнародний конкурс молодих піаністів пам`яті Володимира Горовиця
30 квітня 2013, вівторок
Поширити у Facebook

Міжнародний конкурс молодих піаністів пам`ті Володимира Горовиця. Фото: Лідія Новохатько З 18 квітня 2013 року Київський дім вчених відкрив свої двері світовій музичній еліті: почався Х Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця.

В залі зібралася велика кількість небайдужих поціновувачів класичної музики та молодих талантів, аби стежити за конкурсними «перегонами» молодих піаністів.

Змагання відкрилося прослуховуванням учасників номінації «D». Діти виконували одну або дві частини великого концерту або концертіно. Таким чином, глядачі разом із журі прослухали 25 виступів, відібравши серед них п’ятірку переможців.

Міжнародний конкурс молодих піаністів пам`ті Володимира Горовиця. Фото: Лідія Новохатько Гран-прі дісталося Окуі Шио. Вийшовши на сцену четвертою, вона одразу ж задала височенний рівень, якої дуже важко було досягти наступним конкурсантам.

У виконанні цієї тендітної дівчинки з перших нот приголомшила «театральність» та беззаперечне володіння «характерами» в музиці.

Окуі брала участь у всіх номінаціях, окрім «С» та здобула три медалі: дві золотих – в номінаціях «А» і «D» та одну бронзову в номінації «В».

Друге місце журі розділило між двома учасниками – Іллею Фіалко та Алісою Заїкою. Аліса – учениця Київської спеціалізованої школи-інтернат ім. М. Лисенка – в бесіді після виступу відповіла на декілька питань, стосовно життя-буття дитини-піаніста.

- Чи довго ти займаєшся музикою і скільки ти часу згаяла на підготовку до цього конкурсу?

- Часу що йшов на підготовку, я, звичайно, не лічила, адже це не перший конкурс в якому приймаю участь.

- То ти ще й створюєш музику! А чи є в тебе якісь амбіційні плани на музичне майбутнє? Може ти бажаєш зазнати виконавської слави своїх музичних наставників, якщо таких маєш?

- Я, звичайно, захоплююся сучасними виконавцями, наприклад такими як Євген Кісін, Микола Луганський, та віддаю перевагу Сергію Рахманінову і мрію грати його твори. А ще в мене є одна велика мрія, яка з роялем мало пов`язана. Це... – написати музику до балету.

- Але ж ти поки що плануєш займатися грою на фортепіано, чи тепер покинеш цю справу заради великої мрії, припинеш брати участь у конкурсах?

- На першому місці, звичайно, в мене – музика, тому нічого я не покину! А навпаки, хочу за два роки брати участь вже у Молодшій групі.

ФЕДЮРКО РОМАН (УКРАЇНА) (1 ПРЕМІЯ ГРУПА "ГОРОВИЦЬ-ДЕБЮТ" НОМІНАЦІЯ "А").  Фото Лідія НОВОХАТЬКОСправжнє приголомшення та захват викликав у публіки десятирічний Лі Шуан Герн із Австралії.

В номінації «D» піаніст виконав першу частину концерту Гріга a-moll. Вразило напрочуд доросле розуміння музики, соковитий барвистий звук, оркестрова потужність, технічна досконалість та щирість молодого виконавця.

Останній виступ Лі Шуана в рамках «Горовиць-дебют» відбувся 22 квітня в номінації «В».

Приємно здивувало гармонійне поєднання сміливості та віртуозності у виконанні творів Шопена із аскетичною відчуженістю в п’єсі «Долина скель» Гайдна. Здавалось, що цей «хоробрий воїн» не знає жодних сценічних труднощів. Лі Шуан брав участь в чотирьох номінаціях і виборов друге місце в номінаціях «А», «В» та «С». На запитання «Яким одним словом ви можете описати інструмент фортепіано в вашому житті?» він відповів вельми красномовно: «Це – я сам!»

Номінація «А», змагання в якій відбулися другого конкурсного дня, відкрила безліч нових імен і разом з тим здивувала відсутністю третьої, четвертої та п’ятої премій. Голова журі – В. Козлов – прокоментував це рішення наступним чином: «Рівень підготовки молодих конкурсантів в номінації «А» був настільки високим, що ми вирішили присуджувати лише перші та другі премії». Отже, володарями золотих медалей в номінації «А» стали Максим Бурдальов, Роман Федюрко та Окуї Шио, а срібними призерами – Федір Орлов, Уляна Пінаєва, Лі Шуан Герн та Максим Шарпарь.

Номінація «C» – була найменшою за кількістю учасників. Тут з-поміж 13-ти піаністів перемогу отримав Ілля Фіалко. Напрочуд яскраво та самобутньо він виконав першу частину сонати Клементі №2, етюд Борткевича та «Дитячі сцени» Роберта Шумана. На запитання «Чому ви вибрали саме ці твори для конкурсного змагання?», хлопець відповів, що йому перш за все хотілося, щоб музика нагадувала йому якісь частинки самого себе, несла професіоналізм, проте була яскравим зразком своєї епохи.

Міжнародний конкурс молодих піаністів пам`ті Володимира Горовиця. Фото: Лідія Новохатько Проте, не обійшлося і без неприємних моментів.

В номінації «В» можна виділити бодай декілька фаворитів, оскільки загальний рівень підготовки дітей в цій категорії залишав бажати кращого.

Особливо показовим в плані не дуже вдалих виступів конкурсантів було прослуховування, що відбулося 21 квітня, коли обурені слухачі виходили із зали, не чекаючи на закінчення конкурсних виступів.

Гран-прі в цій номінації «В» зірвав Богдан Волошин, піаніст з України. Яскравими «діамантиками» серед інших також «виблискували» вже вище згадувані Лі Шуан Герн та Окуї Шио, а також Богдана Малярчук та Марія-ЛуїзаПлєшакова, яка отримала четверту премію.

Учасники Молодшої групи одразу ж взяли високу планку, тому кожному наступному конкурсантові необхідно було намагатися «стрибнути вище голови» та викластися навіть не на 100 а на 200%.

24 квітня відбувся вирішальний конкурсний день Молодшої групи. Тут виступали ті учасники, що пройшли до третього туру і тому мали привілей – грати з оркестром. Всі конкурсанти дуже нервували, що, безсумнівно, так чи інакше позначилось на якості їхнього виконання.

Відкрив конкурсне прослуховування дванадцятирічний хлопчик із Канади – Юнь Тоні Сиці. Він виконав першу частину концерту Ф. Шопена №2, продемонструвавши зріле мислення та добру фортепіанну техніку. За свій виступ молодий виконавець отримав почесне друге місце, яке з ним розділила наймолодша учасниця «Молодшої групи» в цьому році, наша землячка – одинадцятирічна Марія Клименко. Маленька піаністка виконала першу частину концерту Гріга a-moll.

Гран-прі зірвав тринадцятирічний піаніст з Китаю – Чень Сюехун.

ЧЕНЬ СЮЕХУН (КИТАЙ) ЗВАННЯ ЛАУРЕАТА I ПРЕМІЇ ЗОЛОТА МЕДАЛЬ.  Фото Лідія НОВОХАТЬКО Він виконав першу частину всіма улюбленого концерту П. І. Чайковського № 1.

В своєму виконанні хлопець продемонстрував блискучу технічну підготовку, оркестрову потужність, спритну образну гру та досконале володіння інструментом.

Бронзовим призером «Молодшої групи» став китайський виконавець– тринадцятирічний Лу Сін Ю. Піаніст виконав другу та третю частину вже згадуваного концерту П. І.Чайковського № 1, продемонструвавши досконале володіння звуком та образною палітрою в музиці.

Четверту премію журі присудило російському піаністу – одинадцятирічному Олександру Малофєєву, який жваво, хоробро та сміливо виконав другу та третю частину концерта Е. Гріга a-moll.

Останнім на сцену вийшов Євген Моторенко. Він виконав другу та третю частину концерту Шопена № 2. Цього разу піаністові не вдалося приборкати хвилювання, через що він навіть зупинився під час виступу, тому отримав лише п’яту премію.

На урочистому концерті, що був присвячений підбиттю підсумків конкурсу, окрім основних нагород були присуджені численні додаткові призи від журі конкурсу, Міністерства культури України, Київської міської державної адміністрації, телеканалу Інтер та різноманітних благодійних фондів.

Всі учасники отримали квіти, безліч цікавих книжок і дисків від спонсорів, та, власне враження від змагання виявились дорожчими за призи

І от, X Міжнародний конкурс молодих піаністів пам`яті Володимира Горовиця завершився. А молоді таланти – ні. На порозі вже XI конкурс!


Автор: Злата Додатко, Олена Качанова, Юлія Венгер
Фото: Лідія Новохатько
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
6886.jpg