Фестивальна мапа України розширилася у східному напрямку | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Фестивальна мапа України розширилася у східному напрямку
Веселіна Ольга
Ларчіков Вадим
Рунчак Володимир Петрович
Цепколенко Кармелла
Щербаков Ігор Володимирович
Фестивальна мапа України розширилася у східному напрямку
Міжнародний фестиваль-конкурс сучасного музичного мистецтва “Donbas Modern Music Art
29 травня 2013, середа
Поширити у Facebook

Міжнародний конкурс-фестиваль сучасного музичного мистецтва в Донбасі "Donbas Modern Music Art ". Фото з сайту: http://composersukraine.org/В Донецьку завдяки зусиллям і спільній роботі Донецької облдержадміністрації, Управління культури і туризму та двох творчих спілок – Донецької організації Національної Спілки композиторів України та Донецького відділення Національної всеукраїнської музичної спілки - народився міжнародний фестиваль-конкурс сучасного музичного мистецтва “Donbas Modern Music Art”.

Величезний промисловий мегаполіс, футбольна столиця України врешті повернувся обличчям до надбань світової нової музики, віддавши їй кращі зали і концертні майданчики міста, гостинно прийнявши учасників фестивалю з Польщі, Австрії, Німеччини, Швеції, Японії, а також з різних міст України – Києва, Одеси, Харкова, Запоріжжя, Луганська тощо.

Впродовж п”яти днів зацікавлена донецька публіка відвідала чотири симфонічних і три камерних концерти, побувала на вечорі сучасної опери та хореографії у славетному Донецькому театрі опери та балету, а також на змаганні юних композиторів, які виборювали перемогу на відкритому міжнародному конкурсі.

Мабуть ніколи у Донецьку не звучала таким розмаїтим масивом сучасна музика українських та зарубіжних авторів. Слухачі були захоплені музикою Вітольда Лютославського, велику програму з творів якого представив відомий польський диригент Роман Ревакович разом з Донецьким симфонічним оркестром ім. С.С.Прокоф”єва; неабияку цікавість і дуже теплий прийом викликала музика романтично-експресивного Томаса Лільєхольма (Швеція), філософськи заглибленого і по-східному витонченого композитора і диригента Масатака Мацуо (Японія), гостро сучасної у пошуках нової виразності Олександри Каростоянової-Херментін (Австрія).

Загальним улюбленцем фестивалю став людина-фейєрверк, чудовий майстер, унікальний співак Рупперт Бергман (Німеччина), що разом з одеським молодіжним ансаблем “Senza sforzando” блискуче виступив у монооперах Кармели Цепколенко та Юлії Гомельської (Одеса).

Донецькі меломани високо оцінили і українську музику: твори киян Ігоря Щербакова та Геннадія Саська (концерти для флейти цих композиторів з блиском виконала солістка симфонічного оркестру Київської опери Богдана Стельмашенко), Михайла Шведа, Володимира Рунчака, львівянина Олександра Козаренка, запорізьких композиторок Наталії Боєвої та Ганни Хазової.

Фестиваль надав можливість творчого виявлення більшості донецьких композиторів – від маститих Олексія Скрипника, Володимира Стеценка, Олександра Рудянського – до творчої молоді Євгена Петриченка, Данили Мілки, Кирила Фандєєва, Романа Качалова.

У фестивалі були задіяні потужні виконавські сили: крім вже названого Донецького симфонічного оркестру (худ. керівник і головний диригент – Олександр Долинський) спеціально приїхав з розгорнутою складною програмою Симфонічний оркестр Запорізької філармонії під орудою Вячеслава Реді. Серед камерних виконавців привернула особливу увагу фантастична піаністка, маленька перлина Донбасу Діна Писаренко, яка представила виключно цікаву програму авангардної класики – твори Булеза, Штокгаузена, Шнітке, Лігеті, а також Карастоянової-Херментін. Виразним, технічно довершеним дуетом показали себе “Віолончеліссімо” (Вадим Ларчиков та Ольга Веселіна), ці музиканти з Одеси до того ж багато в чому допомогли у реалізації ідеї фестивалю.

Складну місію директора фестивалю з успіхом виконав завжди креативний та енергійний Євген Петриченко – не тільки талановитий композитор, а й здібний організатор.

За допомогою багатьох небайдужих людей, спираючись на досвід свого вчителя, голови Донецької організації НСКУ Сергія Мамонова, та невтомної, всюди встигаючої Тетяни Дорогавцевої (голови Донецького відділення Всеукраїнської музичної спілки) вдалося втілити у життя мрію мистецької громади – заснувати масштабний міжнародний музичний фестиваль, який після вдалого першого досвіду, дасть Бог, стане ще одним, справжнім культурно-мистецьким, брендом Донеччини.


Колективи: Академічний симфонічний оркестр Донецької філармонії ім. С. Прокоф'єва
Виконавці: Ольга Веселіна, Вадим Ларчіков
Композитори:Володимир Рунчак, Кармелла Цепколенко, Ігор Щербаков
Концертна організація: Донецька обласна філармонія
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс-фестиваль сучасного музичного мистецтва в Донбасі «Donbas Modern Music Art »
Джерело: Національна спілка композиторів України



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
601.jpg