Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Ходакова Тамара Анатоліївна
Пірієв Олександр Валерійович
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Розмова про легендарну постать - оперну діву Євгенію Семенівну Мірошниченко.
7 червня 2019, п'ятниця
Поширити у Facebook


Про секрети її голосу і про те, як можна було потрапити в клас до оперної діви розповіла її учениця Тамара Ходакова в ефірі Радіо Культура в програмі Імператив.

Ведучій:
Олександр Пірієв




- Чи можна навчити так передавати голосом? Чи таки божий дар, якому треба зробити огранку, як то кажуть?

Мені здається, у випадку з Євгенією Семенівною, це таке унікальне поєднання. Це, звісно, божий дар. Такі люди народжуються раз на 100 років.
Унікальний дар, унікальний тембр, унікальний діапазон, унікальна доля, якапотім вилилася в її голос. Ну, і звісно, фантастичний, геніальний викладач, професор Марія Едуардівна Донець-Тессейр до якої Євгенія Семенівна мала щастя потрапити. Яка прийняла цю дитину, виростила, виховала, навчила і відправила в світ.

- Яким чином можна потрапити в клас до оперної діви?

Знову ж таки скажу, має бути поєднання. У вас може бути фантастичний голос, багатий, великий, красивий, великого діапазону, але якщо у вас немає характеру і в вас немає, що сказати людям - на жаль, нічого не вийде. Але, ви можете мати скромніший голос, не такий великий, може бути, цікавого тембру, але якщо щось буде в душі, в очах - все буде добре.

Я пишаюся тим, що вчилася в такого вчителя. І вона дійсно навчила багатьох.

Ми рахували: майже сто учнів виховала Євгенія Семенівна. І більша частину, мабуть, процентів 90 лишился в професії. Це дуже великий процент.

- Яка була людина Євгенія Семенівна, коли її ніхто не бачив?

Надзвичайно м'яка, тепла. Насправді, це була така маленька дівчинка.

Розкажу такий секрет. Коли приходила до неї додому, то часто її можна було побачити з двома хвостиками. Це було тепло, дуже якось по рідному, по сімейному, дуже близько.

- Євгенія Семенівна давала ж не тільки школу, вона давала розуміння правильності або, скажімо так, тої старої школи, яку не можна просто пояснити тільки словами? Вона все ж таки на уроках демонструвала, як це має бути інтонаційно голос?

Так, насправді вона до останнього дня все показувала голосом. Вона не навзяувала. Вона спочатку пояснювала, вона давала зробити щось дитині самій, якщо не виходило - вона тільки тоді показувала.

Повний ефір можна послухати за посиланням



Виконавці: Тамара Ходакова
Музикознавці: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національна суспільна телерадіокомпанія України
Джерело: UA:Українське радіо







Інші:

Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
16.jpg