Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
Драган Андрій
Рапіта Оксана
Львівський камерний оркестр
Пірієв Олександр Валерійович
Скорик Мирослав Михайлович
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
6 червня 2018, середа
Поширити у Facebook

У Івано-Франківську відбувся концерт під назвою «Скорик в стилі JAZZ». Про свій концертний тур, про роль джазової музики в своїй творчості та про новий диск, який презентували під час концерту, в ексклюзивному інтерв’ю читачам Правда.іф розповів легендарний композитор, Герой України, народний артист України, лауреат премії ім. Т.Шевченка Мирослав Скорик.

– Пане Мирославе, цей рік є ювілейним для Вас. Як саме виникла ідея проведення концертного туру?

– Ідея виникла спільно з віолончелістом Олександром Пірієвим, він підтримав думку зробити таку поїздку по Україні, з творами в джазовому стилі для фортепіано і для струнного оркестру. Це вже восьмий чи дев’ятий такий концерт. Олександр дуже активний пропагандист української музики. Два роки тому він започаткував такий фестиваль української музики під назвою «Три «С», де були представлені три композитори Євген Станкович, Валентин Сільвестров і Мирослав Скорик. Власне цей тур є продовженням ідеї пропаганди української музики.

– Власне, які міста Ви вже відвідали і які поїздки заплановані надалі?

– Ми уже відвідали Київ, Львів, Харків, Луцьк, Рівне, Ніжин, Хмельницький, були в Коломиї. Проїхали досить багато міст, згадати одразу усі складно. І надалі ще заплановано багато концертів, тому все відбуватиметься досить інтенсивно.

У Вас дуже різнопланова, різноманітна, багатогранна творчість. Чому саме «Скорик в стилі JAZZ»?

– У мене давно виникла така ідея. Я багато працював над п’єсами у джазовому стилі. Хотів зробити концерт саме для фортепіано і струнних. І перша ідея виявилася вдалою, концерт пройшов з успіхом.

– Які саме твори Ви обрали для концерту?

– Це п’єси, написані в різні часи, які мають певне завершення, певний цикл. Виявилося, що для публіки це цікаво.

В концерті звучать п’ять джазових п’єс для фортепіано з оркестром, чотири джазові парафрази класичної музики для фортепіано в чотири руки, «В старому джазовому стилі» для фортепіано і струнних, «Дзига» для фортепіано та струнних, «Три екстравагантні танці» для фортепіано в чотири руки та струнних та «Мелодія» для віолончелі та струнних.

– Якщо говорити власне про джаз, то яке його місце у Вашому житті?

– Я завжди цікавився джазом. Колись у Львові створив ансамбль «Веселі скрипки», де намагався українську музику посилити джазовими елементами, ритмами. Тоді появилися різні пісні і стилі не в звичайно-традиційному стилі для української пісенної музики, з фольклористикою, а в загальних тенденціях світової музики і саме джазової музики. Тоді це мало успіх. А взагалі елементи джазу проявляються в різних моїх творах. Це поєднання класичної музики із сучасною. Джазова музика – це складова світової культури. І я її вживаю в різних аспектах своєї музики.

– Окрім концерту, відбувається ще й презентація Вашого диску. Розкажіть, які твори до нього увійшли та які виконавці задіяні.

– Дійсно, ми привозимо на концерт і диск з цією програмою. Ми зробили запис піаністів, які з нами грають: це Оксана Рапіта і Мирослав Драган, віолончеліст Олександр Пірієв і Львівський камерний оркестр «Академія».

– Якщо говорити про концертну агенцію «UKR Artists», яка організувала цей тур, то як триває ваша співпраця і наскільки потрібні такі організатори концертів?

– Обов’язково потрібні, без них такі концерти і поїздки були б неможливими. Завдяки нашому продюсеру Олександру Пірієву, який енергійно взявся за цю справу, і відбувся цей концертний тур.




Автор: Любов Загоровська
Колективи: Львівський камерний оркестр "Академія"
Виконавці: Андрій Драган, Оксана Рапіта
Композитори:Мирослав Скорик
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: UKR Artists
Концертний зал: Концертний зал Івано-Франківської обласної філармонії
Джерело: Правда.іф





Інші:

Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine