Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
Таванець Дмитро
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
6 жовтня 2024, неділя
Поширити у Facebook

Польська музика в Україні: Пендерецький і Лютославський у виконанні Симфонічного оркестру Національної філармонії Вперше за його диригентським пультом польсько-український диригент Роман РЕВАКОВИЧ.

25 жовтня на головній сцені філармонії знов звучатиме польська музика. Симфонічним оркестром Національної філармонії диригуватиме Маестро Роман Ревакович, який є палким популяризатором української музики у Польщі та польської - в Україні. Сталим та очікуваним є, організований ним фестиваль Дні української музики у Варшаві, на якому звучать твори українських композиторів останніх 250 років. Так само регулярними є концерти польської музики в Україні. Цьогоріч вони відбуватимуться у Хмельницькому, Полтаві, Черкасах і два у Києві.

Перша подія у Києві є відлунням концерту, який відбувся 25 років тому (!) у цьому ж залі, з цим же диригентом та з такою само програмою!

А от Симфонічним оркестром Національної філармонії Маестро - диригуватиме вперше!

У програмі звучатиме музика Кшиштофа Пендерецького, Вітольда Лютославського та Йоганнеса Брамса.

"Пробудження Якова" - поворотний твір у спадщині Пендерецького. Написаний у середині 1970-х, він маркує перехід композитора від авангардних шукань до свого стилю, ґрунтованого на поміркованій модерністській естетиці. Хоча у ньому впізнаються характерні ознаки творчості Пендерецького: великий об'єм звукових хмар, дослідження можливостей всього оркестру, акустично неочевидні прийоми гри, видіти рух до ясності та врівноваженості.

Інший класик польської музики ХХ століття Вітольд Лютославський цікавився способами організації невпорядкованих звукових мас. Так він прийшов до ідеї контрольованої алеаторики - повтору різними інструментами визначеного мелодичного звороту довільну кількість разів у певних рамках, що створює ефект природності звучання та водночас робить виконання твору щораз унікальним. Таким буде і київське виконання його Фортепіанного концерту. Солюватиме в концерті надзвичайно тонкий музикант Дмитро Таванець, фортепіано.

Ефектно фіналізує концерт - Симфонія No 1 до мінор, написана Йоганнесом Брамсом. На її написання композитор витратив - від ескізів до останніх штрихів, - 21 рік!

Коли Брамс закінчив її у вересні 1876 року, йому було сорок три роки (Бетховену - двадцять дев'ять, Шуберту - п'ятнадцять, Шуману - двадцять два, Малеру - двадцять вісім, Моцарту - вісім чи дев'ять, але це вже зовсім інша історія...). Ця симфонія писалася так довго, адже повинна була чекати з'ясування складних емоційних відносин Брамса з Робертом і Кларою Шуман (тільки після смерті Роберта в 1856 році Брамс нарешті зміг почати визнавати, що його пристрасть до старшої Клари повинна була залишитися нерозділеною), і, що більш важливо, його сильного бажання піти по стопах Бетховена. Диригент Ганс фон Бюлов навіть назва Брамсівську Першу симфонію - "Десятою симфонією Бетховена" через схожість між головною темою фіналу Першої симфонії Брамса і головною темою фіналу Дев'ятої симфонії Бетховена. Таке порівняння скоріше дратувало Брамса: він вважав, що це рівнозначно звинуваченням у плагіаті, тоді як він вважав використання ідіоми Бетховена в цій симфонії актом свідомого вшанування. Проте не можна плутати одного композитора з іншим: ритмічний драйв Бетховена в значній мірі належить йому, тоді як, більш типова експансивність Брамса, - присутня протягом всієї цієї симфонії, а його музична мова однозначно романтична за манерою XIX століття. Цінність і важливість досягнень Брамса у цій симфонії визнав навіть найвпливовіший критик Відня, переконаний консерватор Едуард Ганслік.

Всі ці фантастично емоційні твори побілка почує в інтерпретації маестро Романа Реваковича, польсько-українського диригента, народженого у Польщі у сім'ї українських жертв операції "Вісла", який є понад три десятиріччя активним будівничим українсько-польських культурницьких мостів в обох країнах.

За підтримки Міністерства культури та національної спадщини Республіки Польща. Дофінансовано з коштів Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща з Фонду промоції культури Співорганізатори концерту: Польський інститут у Києві та Фундація Pro Musica Viva.


Роман Ревакович


Автор: Стельмашевська Ольга
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Дмитро Таванець
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Портал Експеримент



Інші:

«Народжена вільною»
«Одноденний герой»
130 років музичної геніальності: у Житомирі випустили пам’ятну медаль на честь Бориса Лятошинського
Оголосили список претендентів на отримання премії імені Миколи Лисенка
Вечір прем'єр від Олександра Саратського 
Вистава у… виставі
Одеський національний балет України виступить у США із постановкою 'Дон Кіхот'
"1000 років української музики: органна версія": концерт київського композитора відбудеться у Рівному
Український тенор Валентин Дитюк у Ризі: «Яке там натхнення? Працювати треба!»
"Патріот": Київська опера випустить українську рок-оперу на музику Скрябіна та братів Гадюкіних
На аукціоні у США продали трьохсотрічну скрипку Страдіварі за $11 мільйонів
Другий скрипковий концерт Мирослава Скорика
На фронті загинув працівник Львівської опери Юрій Стець
Куди сходити в Києві протягом 10-16 лютого: дайджест культурних подій
Нехай звучить «Кайтарма»
Фільм "Королеви радості" відібрано до конкурсної програми одного з найбільших світових фестивалів документального кіно в Салоніках
Carmina Burana: незабутнє музичне шоу у Львівській філармонії до Дня закоханих
На березі снів: у столиці представили артпроєкт, який надихає мріяти
Матеріали фільму Суспільного про Сергія Лифаря вперше презентують на кіноринку Берлінале
Презентація видання «Протагоністи. Живописний заповідник / Паризька комуна»
Безкоштовний вхід до музеїв у лютому – куди піти у Києві
В Одеській філармонії відбудеться перший концерт після ракетного обстрілу
Пам'ятка архітектури і крутий концертний зал - розповідаємо про запорізьку історичну будівлю, яка постраждала від ворожого обстрілу
Перші в Україні: у Львівській філармонії вдесяте стартують міжнародні майстеркласи для молодих композиторів
"Ода стійкості": в містах Україні пройдуть симфонічні концерти на підтримку ЗСУ
Оркестрова «Академія» для юних музикантів: «INSO-Lviv» продовжує освітню ініціативу
Вечір прем’єр | Premiere Evening
Музична подорож крізь віки
Внаслідок російської атаки по Запоріжжю пошкоджено концертний зал обласної філармонії
«ЦИРКОВЕ РАНДЕВУ. Кабаре-шоу» 
"Український модерн"
Оперна студія Національної музичної Академії
Анонс на лютий - Львівська філармонія
Liatoshynskyi Capella: Choir Національного будинку музики виконає світову премʼєру одного з найвідоміших сучасних композиторів у Гамбурзі
Бандуристка Krutь виступила на американській радіостанції KEXP
Конкурс на здобуття премії імені А. Ф. Шекери у 2025 році
31 січня 2025 року російська ракетна атака знову вразила історичний центр Одеси, що перебуває під охороною ЮНЕСКО
"Український модерн"
Лютий у Національній філармонії
У лютому 2025 року у Львівському органному залі заплановано 42 події
      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
211.jpg