На нічній екскурсії у Львівському оперному театрі звучав голос Соломії Крушельницької | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
На нічній екскурсії у Львівському оперному театрі звучав голос Соломії Крушельницької
На нічній екскурсії у Львівському оперному театрі звучав голос Соломії Крушельницької
17 листопада 2013, неділя
Поширити у Facebook

Цього року вперше під час фестивалю "Ніч у Львові" відбулась нічна екскурсія оперним театром "Голос Соломії Крушельницької". Екскурсію у п'ятницю вночі провів відомий львівський екскурсовод Петро Радковець.

Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької. Фото: Ольга Швед

Перша із трьох нічних екскурсій розпочалася о 22:00. Групу із майже 30 осіб зустрів директор Національного Оперного театру імені Соломії Крушельницької Тадей Едер у вестибюлі.

Перший камінь у фундамент театру був закладений в червні 1897 року. Проектував і зводив театр відомий в Європі архітектор Зігмунт Горгольовський — автор багатьох монументальних споруд в Польщі і Німеччині. Вартість будівництва становила 2,4 мільйона австрійських крон.

"Відкрився театр для глядача 4 жовтня 1900 року. Цього вечора в приміщення театру відбувся показ прем'єри — лірико-драматичної опери "Янек" В. Желенського — про життя карпатських верховинців. Театр побудований в архітектурному стилі ренесансу і бароко. Архітектурне оформлення театру чудове і зовні, і всередині. До 1939 року він називався Великий міський театр. Багатоярусний глядацький зал Львівського Оперного театру розрахований на 1800 місць" – розповів гід Петро Радковець.

Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької. Фото: Ольга Швед

Відвідувачам театру показали дзеркальне фойє з погруддями Соломії Крушельницької, розкішно оздоблений вестибюль з мармуровими сходами, вражаючою скульптурою та унікальними картинами на склепінні. А також зал глядачів у формі ліри з імператорською та маршальською ложами, унікальною завісою "Музи на Парнасі", атлантами, що підтримують балкони, та алегоричними жіночими зображеннями на плафоні.

У залі звучав запис в оригіналі голосу відомої на увесь світ співачки Соломії Крушельницької. В її честь і названий один із найгарніших у Європі Оперних театрів - львівський. Вона постійно підкорювала театри світу. Її голос вирізнявся дзвінкістю, соковитістю, гнучкістю, досконалою вокальною дикцією та віртуозною технікою. Перші грамофонні записи здійснило товариство "Грамофон" у Варшаві у 1903 році під час гастрольних виступів співачки. Тоді було записано десять арій та пісень. Пластинки мали однобічний запис та червоні етикетки. Нині вони вважаються надзвичайно рідкісними і тому особливо цінні.

Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької. Фото: Ольга Швед



Автор: Ольга Швед
Концертна організація: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Концертний зал: Концертний зал Львівського Національного академічного театру опери та балету ім. С. Крушельницької
Джерело: gazeta.ua



Інші:

125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
308.jpg