Вечір високої класики у Львові | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Вечір високої класики у Львові
Бєлов Андрій
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Ступель Ілля
Вечір високої класики у Львові
21 березня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

Твори Петра Чайковського і Людвіга ван Бетховена прозвучать у Львівській філармонії у п’ятницю, 21 березня, о 19:00.

Це чи не найвпізнаваніші композитори у світовій музичній культурі, чия музика надихає знову і знову повертатися до її прекрасних звуків.

Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії під батутою головного диригента Іллі Ступеля виконає увертюру «Леонора» № 3 та Симфонію № 4 Людвіга ван Бетховена. А скрипаль Андрій Бєлов у супроводі оркестру виконає Скрипковий концерт Петра Чайковського.

Леонора № 3 op. 72 — це увертюра для надзвичайно складної за своєю концепцією і музичною структурою опери «Фіделіо», написана Бетховеном у 1805 р. Вона повністю відрізняється від традиційних симфонічних форм, характерних для того періоду. Саме тому увертюра спочатку була неприхильно сприйнята музичною громадськістю. Вона має велику музично-драматичну виразність, її можна розглядати як справжню симфонічну поему. З усіх увертюр Бетховена ця була сприйнята сучасниками, мабуть, із найбільшим скептицизмом. Довший час вона не публікувалась і побачила світ лише у 1832 р.

Концерт для скрипки з оркестром ре мажор op. 35 Петра Чайковського – один з вершинних зразків цього жанру. Як і багато шедеврів, цей твір був не відразу сприйнятий сучасниками, і спершу виконавці остерігались цього концерту через його вимогливість до соліста і новації, які Чайковський втілив у цьому творі. «Дбайливо уникає рутини, шукає нових форм, і більше дбає про музичну красу, ніж про усталені традиції» – так Чайковський охарактеризував твір Едуарда Лало, який став для нього інспірацією до написання Скрипкового концерту. Саме ці риси характеризують і шедевр Чайковського.

У цьому творі Чайковський підкоряє форму і композиційну ідею твору тим образам, які він хоче виразити. Драматургічно насичена віртуозна партія соліста є рушієм розвитку і квінтесенцією «прямої мови» композитора.

Якщо перша частина концерту, Allegro moderato, сповнена рішучої дієвості і віртуозності, то друга частина, Canzonetta, є справжньою оазою гармонії і лірики, в якій партія соліста підноситься понад земні і матеріальні блага, і повністю занурюється в світ духовного пошуку світла.

У третій частині концерту, яка в цьому творі пов'язана із другою (між ними немає паузи) Чайковський зміщує акцент зі суб'єктивного, персоналізованого у бік загальнолюдського. Так, частина містить багато фольклорних ремінісценцій, «народних» образів, і є своєрідною маніфестацією життя.

Симфонія № 4 Людвіга ван Бетховена сі-бемоль мажор, op. 60 , була написана у Відні в 1806 р. Вона сповнена світла і оптимістичних тонів. Гектор Берліоз під враженням від симфонії вимовив, що її другу частину написала не людина, а сам Архангел Михаїл. У творі переважає стилістика класицизму, і порівняно з пізнішими симфоніями вона є не настільки «вогненно-конфліктною», натомість їй притаманна збалансованість і ясність.


Автор: Ольга Максим’як
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Виконавці: Андрій Бєлов
Диригенти: Ілля Ступель
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Великий зал Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка
Джерело: Львівська філармонія



Інші:

В укритті відкрили освітню виставку про українського художника Івана-Валентина Задорожного
Виставка про море, науку та памʼять
Театральна прем’єра жовтня: видовищна постановка «Лісова пісня» у Київському академічному театрі ляльок
Українські співачки запрошують на "Вечорниці" у… Дубаї
«Музика – це мова почуттів»
Жовтень у Національній філармонії України
30 вересня відзначає день народження легендарний Валентин Сильвестров
Стартував другий сезон проєкту "Гід по класичній музиці" KharkivMusicFest
Українська музика – це наш голос, наша сила і наша перемога!
"Козаки Поділля" покажуть грандіозну концертну програму на честь захисників із Хмельниччини
В Ужгороді стартував перший Відкритий конкурс юних органістів
«Орфей в пікселі»
Львівський органний зал відкриває Homin Center
Переможницею «RECITAR CANTANDO» стала Анна Богач
Презентація цифрової платформи та концерти: що чекає відвідувачів Музею Соломії Крушельницької у жовтні
Різнобарвний жовтень у Львівському органному залі: від ніжності клавіш до гучності труб
Чим порадує меломанів Національна опера у жовтні?
Напередодні світової прем’єри презентовано терйлер фільму «Обережно: Діти»
«Оперний театр у час історичних викликів: історична ретроспектива, сучасні меседжі»
Що презентує міжнародний театральний фестиваль «Золотий лев-2025»?
«СХІД ОПЕРА ФЕСТ-2025»
Вперше в Україні здійснюється повний запис камерних симфоній Євгена Станковича
Про війну і надію: відкриття 31-го міжнародного фестивалю сучасної музики «Контрасти»
Horowitz Competition 30
Сумська обласна філармонія взяла участь у міжнародному фестивалі в Іспанії
«Крила натхнення»
“Море. Ліс…” Україна. Литва
З 27 вересня по 11 жовтня відбудеться ХХХVI Міжнародний фестиваль «Київ Музик Фест-2025»
Органні імпрези
23 вересня виповнюється 153 роки від дня народження видатної української співачки Соломії Крушельницької (1872-1952)
Одеська опера відкриває світові нові голоси
Володимир Сивохіп більше не очолює Львівську філармонію
У Чернівецькому театрі розповіли про постановку першої опери Бортнянського «Креонт»
Директором Київського державного музичного ліцею імені Миколи Лисенка призначено заслуженого діяча мистецтв України Олексія Сергійовича Бояра.
День відкритих дверей у Музеї Соломії Крушельницької з нагоди дня народження співачки
«ЛІНІЯ ВОГНЮ»: повнометражний документальний фільм про українських рятувальників
«Варіації»
Про партеси: лекція Ольги Шуміліної. Супровідна освітня програма до концерту «Гомін»
19 вересня відзначає день народження Маестро Євген Станкович
«Медовий місяць» отримав приз імені Альберта Відершпіля на міжнародному кінофестивалі в Гамбурзі.
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
101003_205.jpg