Вечір високої класики у Львові | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Вечір високої класики у Львові
Бєлов Андрій
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Ступель Ілля
Вечір високої класики у Львові
21 березня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

Твори Петра Чайковського і Людвіга ван Бетховена прозвучать у Львівській філармонії у п’ятницю, 21 березня, о 19:00.

Це чи не найвпізнаваніші композитори у світовій музичній культурі, чия музика надихає знову і знову повертатися до її прекрасних звуків.

Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії під батутою головного диригента Іллі Ступеля виконає увертюру «Леонора» № 3 та Симфонію № 4 Людвіга ван Бетховена. А скрипаль Андрій Бєлов у супроводі оркестру виконає Скрипковий концерт Петра Чайковського.

Леонора № 3 op. 72 — це увертюра для надзвичайно складної за своєю концепцією і музичною структурою опери «Фіделіо», написана Бетховеном у 1805 р. Вона повністю відрізняється від традиційних симфонічних форм, характерних для того періоду. Саме тому увертюра спочатку була неприхильно сприйнята музичною громадськістю. Вона має велику музично-драматичну виразність, її можна розглядати як справжню симфонічну поему. З усіх увертюр Бетховена ця була сприйнята сучасниками, мабуть, із найбільшим скептицизмом. Довший час вона не публікувалась і побачила світ лише у 1832 р.

Концерт для скрипки з оркестром ре мажор op. 35 Петра Чайковського – один з вершинних зразків цього жанру. Як і багато шедеврів, цей твір був не відразу сприйнятий сучасниками, і спершу виконавці остерігались цього концерту через його вимогливість до соліста і новації, які Чайковський втілив у цьому творі. «Дбайливо уникає рутини, шукає нових форм, і більше дбає про музичну красу, ніж про усталені традиції» – так Чайковський охарактеризував твір Едуарда Лало, який став для нього інспірацією до написання Скрипкового концерту. Саме ці риси характеризують і шедевр Чайковського.

У цьому творі Чайковський підкоряє форму і композиційну ідею твору тим образам, які він хоче виразити. Драматургічно насичена віртуозна партія соліста є рушієм розвитку і квінтесенцією «прямої мови» композитора.

Якщо перша частина концерту, Allegro moderato, сповнена рішучої дієвості і віртуозності, то друга частина, Canzonetta, є справжньою оазою гармонії і лірики, в якій партія соліста підноситься понад земні і матеріальні блага, і повністю занурюється в світ духовного пошуку світла.

У третій частині концерту, яка в цьому творі пов'язана із другою (між ними немає паузи) Чайковський зміщує акцент зі суб'єктивного, персоналізованого у бік загальнолюдського. Так, частина містить багато фольклорних ремінісценцій, «народних» образів, і є своєрідною маніфестацією життя.

Симфонія № 4 Людвіга ван Бетховена сі-бемоль мажор, op. 60 , була написана у Відні в 1806 р. Вона сповнена світла і оптимістичних тонів. Гектор Берліоз під враженням від симфонії вимовив, що її другу частину написала не людина, а сам Архангел Михаїл. У творі переважає стилістика класицизму, і порівняно з пізнішими симфоніями вона є не настільки «вогненно-конфліктною», натомість їй притаманна збалансованість і ясність.


Автор: Ольга Максим’як
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Виконавці: Андрій Бєлов
Диригенти: Ілля Ступель
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Великий зал Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка
Джерело: Львівська філармонія



Інші:

Всеукраїнський фестиваль камерної музики «Pro│PHIL-music» запрошує меломанів
За лаштунками майбутньої премʼєри «Київ Модерн-балету»
У Харкові до Дня Європи в метро грав симфонічний оркестр
У Сумській філармонії - концерт пам'яті Олени Когут, яка загинула на Вербну неділю
Від початку повномасштабного вторгнення близько 20 виконаців Нацфілармонії виїхали за кордон
Поклін Матері
Камерата, концерт Ігоря Шамо (до 100-річчя від дня народження)
У Харкові покажуть оперу «Енеїда» Миколи Лисенка, яку не ставили в Україні понад 50 років
У Києві відбудеться ХХ Конкурс молодих акторів імені Івана Франка
В оперному театрі Дніпра з величезним успіхом відбулася прем'єра мюзиклу
Самбірська дитяча музична школа відзначила 70-річний ювілей
Музика для благодійної мети: концерт INSO-Lviv зібрав кошти на підтримку військовослужбовців
У Тернополі з'явився найбільший у світі фотопортрет Соломії Крушельницької
Травень у Музеях Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича: музика, пам’ять, натхнення
Львівський органний зал дарує квитки піаністам
Кантата-симфонія «Кавказ»
Музика, що об’єднує континенти: у Чернівцях відбувся міжнародний благодійний концерт класичної гітари
На війні загинув балетмейстер і хореограф Віктор Войников
5 травня день народження Богдани Фроляк
Максим Ковтун - актор театру загинув на фронті
Вперше у Чернівцях – «RIZOL QUARTET»!
Події травня від Національного будинку музики
Свято зірок Одеської опери в Запоріжжі
KharkivMusicFest-2025: Мистецтво, що відлунює в серці війни
Симфонічний оркестр львівської філармонії виступить на фестивалі "Українська весна" у Стокгольмі
Прем’єра в Україні: «Листи до друзів» Гії Канчелі
5-7 травня в Національній музичній академії України імені П. І. Чайковського відбудеться третій Skoryk FEST
У Київській опері покажуть унікальний балет, де танець створює музику
Оголошено імена переможців конкурсу “Стежками Каменяра”
Львівська національна опера презентує нову виставу-трейлер для сімейного перегляду — «Гра в оперу»
Травень емоцій у Львівському органному залі
Травнева афіша Національної опери України
Травень у Національній філармонії
Танго у Львівській філармонії: музика кохання й національної пам’яті
29 квітня у світі відзначається Міжнародний день танцю
Музика, яка надихає. Звук, що дихає життям
44-й фестиваль "Віртуози": класика, прем’єри та магія живого виконання
Вокальний травень у Львівському органному залі та Музею Соломії Крушельницької
Зіркові прем'єри та зіркові колаборації «Київської камерати» у травні
План-календар фестивалю "Київські музичні прем’єри-2025"
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
101003_205.jpg