Унікальні звуки | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Унікальні звуки
Зільберман Юрій Абрамович
Унікальні звуки
22 грудня увійде в історію Київського інституту музики імені Р.М. Глієра як унікальний день
26 грудня 2016, понеділок
Поширити у Facebook

В Інституті музики імені Р.М. Глієра відбувся державний іспит, на якому випускники грали на роялі Steinway & Sons, що його музичний навчальний заклад одержав тиждень тому.



Якщо згадати майже 150-річну історію цього першого в Україні професійного музичного навчального закладу, то виявляється цікава тенденція. З початку його існування міська влада доволі активно підтримувала музичне училище. Наприклад, у щорічному Звіті за 1872 р. можна побачити, що міська Дума надала училищу землю для будівництва навчального корпусу: «Взагалі Дирекція знайшла багато співчуття ба навіть сприяння у мешканців Києва і вважає для себе приємним обов’язком висловити свою щиру вдячність: по-перше, всім мешканцям міста Києва в особі міської Думи, які з такою люб’язністю поступилися Київському відділенню 793 кв. сажнів пустопорожньої землі, суміжної з садом Товариства...» (Звіт за 1872 — 1873 рр., с. 13 — 14). Щоправда, майже сорок років по тому, коли 1915 року Р.М. Глієр, на той час директор Київської консерваторії, звернувся по допомогу до міської влади, щоби додати до наявних 200 тисяч рублів ще 150 тис. для побудови великого залу на 1500 місць, — Дума відповіла відмовою.


Стан же роялів музичного училища був доволі плачевним, тому, наприклад, коли фабрикант роялів Юліус Блютнер подарував училищу два концертних роялі Bluthner, то дирекція Київського відділення присвоїла Юліусові Блютнеру (на підставі ст. 13 Статуту КВ) звання довічного дійсного члена Відділення.

— Сьогодні, коли фірм із виробництва роялів у світі дуже багато, рояль Steinwаy (Нью-Йорк, Гамбург) можна назвати універсальним, — розповідає Юрій ЗІЛЬБЕРМАН, генеральний директор Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця, проректор Київського інституту музики імені Р.М. Глієра. — Ми запросили провідні фортепіанні конкурси Європи та світу, щоби з’ясувати: наскільки необхідний рояль саме Steinway. Відповіді не забарилися: Steinway використовують конкурси Вена Клайберна (США), Паломи О’Ши, Сантандер (Іспанія), Ферруччо Бузоні (Італія), Роберта Шумана, Ференца Ліста (Німеччина). Steinway & Sons — таки унікальний! Недарма Володимир Горовиць возив свій рояль Steinway у міста і країни, де він концертував.

Звичайно, ми навіть мріяти не могли про такий подарунок. Гадаю, «приносити подяку» Департаменту культури — це образити їх. Адже для того щоб КІМ ім. Р.М. Глієра зміг одержати такий цінний подарунок, керівництву Департаменту довелося витратити сотні годин на нескінченні перемовини з депутатами міської ради, погодження, умовляння, ба навіть, що гріха таїти, буквально «стояння на колінах»...

До речі, студенти-піаністи вперше мали можливість грати на чудовому інструменті, і, з їхніх слів, гранд-рояль допомагав молодим музикантам успішно скласти державний іспит. А ще 22 грудня увійде в історію навчального закладу як унікальний день: із Японії прибули ще дев’ять ролів фірми «Ямаха». У січні 2017-го планується провести концерт кращих піаністів Інституту. Цього разу в ньому візьмуть участь лише найкращі виконавці, які засвідчили перед авторитетною комісією свої високі художні й технічні пріоритети.


Автор: Тетяна Поліщук
Фото: Руслан Канюка
Діячі мистецтв: Юрій Зільберман
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Джерело: Газета «День»



Інші:

Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
      © 2008-2024 Music-review Ukraine