Нові інструменти, персонажі і відеомаппінг: чим киян здивує сучасний балет "Вій" | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Нові інструменти, персонажі і відеомаппінг: чим киян здивує сучасний балет 
Родін Олександр Леонідович
Нові інструменти, персонажі і відеомаппінг: чим киян здивує сучасний балет "Вій"
19 червня 2019, середа
Поширити у Facebook

Вперше головний балетмейстер Академічного театру "Київ Модерн-балет" Раду Поклітару звернувся до української тематики. Новий балет "Вій" став можливий завдяки співпраці з композитором Олександром Родіним, який показав Раду однойменну музичну сюїту. Так виник задум зробити балет.

- Як літературна першооснова, "Вій" Миколи Гоголя володіє всіма необхідними характеристиками для постановки - це фантастична історія, динаміка, реалізм і фантасмагорія, яскраві образи. І звісно назва, яка буде гарно продаватися, - зауважив Раду Поклітару. - Це гранд балет, тобто повноцінний балет на дві дії. Зі спеціально написаною сучасним композитором партитурою. Це не ілюстрація, буде абсолютно новий, але водночас впізнаваний погляд. Як на мене, вій - дзеркало, в якому ми бачимо свої вади. Зло не варто шукати ззовні, воно всередині: люди є носіями як ангельського, так і демонічного.

Головні партії на прем'єрі виконають: Владислав Детюченко (Хома Брут), Олена Салтикова (Панночка) та Артем Шошин (Сотник). Раду Поклітару любить вводити в постановки нових героїв - цього разу це буде дівчина Хоми Брута на ім'я Василина.

Композитор Олександр Родін зізнається, що з дитинства захоплювався творами Гоголя. А "Вечори на хуторі поблизу Диканьки" була настільною книгою. У роботі над балетом він розширив первісну музичну сюїту і додав кілька нових для оркестру інструментів.

- Вперше в партитурі симфонічного оркестру я задіяв незвичні інструменти. Зокрема, це давній австралійський діджеріду. Також сам вигадав і виготовив кілька перкусійних інструментів для особливого колористичного звучання. Наприклад, спеціально підібрані металічні пластини на дерев'яних конструкціях, морські раковини, які видають специфічне шурхотіння, шаманський посох з бубинцями, - поділився композитор.

Запис музики здійснив Національний симфонічний оркестр України у складі 82 музикантів у Будинку звукозапису.



Над костюмами працював художник Дмитро Курята:
- Якщо хтось очікує традиційного українського костюму, то у виставі він його точно не побачите, принаймні у класичній формі, - поділився він. - Філософія створення образів і костюмів відштовхується від народного костюму. Сьогодні, у часи споживання, коли одяг зношується чи забруднюються, ми його викидаємо. До народного костюма ніколи так не ставилися. Ці речі перелицьовувалися, заштопувалися, береглися, бо передавалися з покоління до покоління. Тому в костюмах буде обіграні елементи латок, які додають декоративного елементу. Наприклад, Хома - це умовне вбрання семінариста, але так, щоб герой міг танцювати, і це виглядало красиво.

Окрім тематики та музики, балет здивує і 3D відеомаппінгом, створеним Ольгою Нікітіною. Саме відео слугуватиме основними декораціями вистави.

- Художнє оформлення буде мінімалістичним, аби не відволікати від основної дії та хореографії на сцені. Водночас еклектичним, допомагатиме створювати тмосферу, настрій. Інколи це зображення місця дії, як ліс, інколи образи, метафори, - розповіла авторка відеоконтенту.

Балет "Вій" у постановці Раду Поклітару - містична історія за мотивами повісті Миколи Гоголя - притча про віру і зневір'я, про випробовування людської душі і сили духу. Божевільна історія, яка трапилася зі звичайним студентом Хомою Брутом, розповідь про те, що буває, коли віра у власні можливості недостатньо міцна, а сон все важче відрізнити від реальності. Емоції, пристрасті, відчай, боротьба з власними демонами. Як розпізнати зло, яке іноді набуває лику безневинного і прекрасного створіння? Як протистояти самому ВІЮ? Хто ж він - Вій? Сон, нечиста сила чи явні реалії сьогодення...

Новий балет увібрав у себе кращий досвід головного балетмейстера Академічного театру "Київ Модерн-балет" Раду Поклітару - стильний мікс - музики та хореографічного вирішення, неповторних костюмів, унікальних декорації та, вперше, надсучасних технологічних візуальних ЗD-спецефектів, які ще не використовувалися у сучасному українському танцювальному театрі.

Коли: 20 червня о 19:00.
Де: Жовтневий палац, Алея Небесної Сотні, 1.
Вартість квитків: 90 - 1000 грн.



Автор: Марія КАТАЄВА
Композитори:Олександр Родін
Джерело: Вечірній Київ



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
34.jpg