Нові інструменти, персонажі і відеомаппінг: чим киян здивує сучасний балет "Вій" | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Нові інструменти, персонажі і відеомаппінг: чим киян здивує сучасний балет 
Нові інструменти, персонажі і відеомаппінг: чим киян здивує сучасний балет "Вій"
19 червня, середа

Вперше головний балетмейстер Академічного театру "Київ Модерн-балет" Раду Поклітару звернувся до української тематики. Новий балет "Вій" став можливий завдяки співпраці з композитором Олександром Родіним, який показав Раду однойменну музичну сюїту. Так виник задум зробити балет.

- Як літературна першооснова, "Вій" Миколи Гоголя володіє всіма необхідними характеристиками для постановки - це фантастична історія, динаміка, реалізм і фантасмагорія, яскраві образи. І звісно назва, яка буде гарно продаватися, - зауважив Раду Поклітару. - Це гранд балет, тобто повноцінний балет на дві дії. Зі спеціально написаною сучасним композитором партитурою. Це не ілюстрація, буде абсолютно новий, але водночас впізнаваний погляд. Як на мене, вій - дзеркало, в якому ми бачимо свої вади. Зло не варто шукати ззовні, воно всередині: люди є носіями як ангельського, так і демонічного.

Головні партії на прем'єрі виконають: Владислав Детюченко (Хома Брут), Олена Салтикова (Панночка) та Артем Шошин (Сотник). Раду Поклітару любить вводити в постановки нових героїв - цього разу це буде дівчина Хоми Брута на ім'я Василина.

Композитор Олександр Родін зізнається, що з дитинства захоплювався творами Гоголя. А "Вечори на хуторі поблизу Диканьки" була настільною книгою. У роботі над балетом він розширив первісну музичну сюїту і додав кілька нових для оркестру інструментів.

- Вперше в партитурі симфонічного оркестру я задіяв незвичні інструменти. Зокрема, це давній австралійський діджеріду. Також сам вигадав і виготовив кілька перкусійних інструментів для особливого колористичного звучання. Наприклад, спеціально підібрані металічні пластини на дерев'яних конструкціях, морські раковини, які видають специфічне шурхотіння, шаманський посох з бубинцями, - поділився композитор.

Запис музики здійснив Національний симфонічний оркестр України у складі 82 музикантів у Будинку звукозапису.



Над костюмами працював художник Дмитро Курята:
- Якщо хтось очікує традиційного українського костюму, то у виставі він його точно не побачите, принаймні у класичній формі, - поділився він. - Філософія створення образів і костюмів відштовхується від народного костюму. Сьогодні, у часи споживання, коли одяг зношується чи забруднюються, ми його викидаємо. До народного костюма ніколи так не ставилися. Ці речі перелицьовувалися, заштопувалися, береглися, бо передавалися з покоління до покоління. Тому в костюмах буде обіграні елементи латок, які додають декоративного елементу. Наприклад, Хома - це умовне вбрання семінариста, але так, щоб герой міг танцювати, і це виглядало красиво.

Окрім тематики та музики, балет здивує і 3D відеомаппінгом, створеним Ольгою Нікітіною. Саме відео слугуватиме основними декораціями вистави.

- Художнє оформлення буде мінімалістичним, аби не відволікати від основної дії та хореографії на сцені. Водночас еклектичним, допомагатиме створювати тмосферу, настрій. Інколи це зображення місця дії, як ліс, інколи образи, метафори, - розповіла авторка відеоконтенту.

Балет "Вій" у постановці Раду Поклітару - містична історія за мотивами повісті Миколи Гоголя - притча про віру і зневір'я, про випробовування людської душі і сили духу. Божевільна історія, яка трапилася зі звичайним студентом Хомою Брутом, розповідь про те, що буває, коли віра у власні можливості недостатньо міцна, а сон все важче відрізнити від реальності. Емоції, пристрасті, відчай, боротьба з власними демонами. Як розпізнати зло, яке іноді набуває лику безневинного і прекрасного створіння? Як протистояти самому ВІЮ? Хто ж він - Вій? Сон, нечиста сила чи явні реалії сьогодення...

Новий балет увібрав у себе кращий досвід головного балетмейстера Академічного театру "Київ Модерн-балет" Раду Поклітару - стильний мікс - музики та хореографічного вирішення, неповторних костюмів, унікальних декорації та, вперше, надсучасних технологічних візуальних ЗD-спецефектів, які ще не використовувалися у сучасному українському танцювальному театрі.

Коли: 20 червня о 19:00.
Де: Жовтневий палац, Алея Небесної Сотні, 1.
Вартість квитків: 90 - 1000 грн.



Автор: Марія КАТАЄВА
Джерело: Вечірній Київ



Додати: Share on Facebook

Інші:

106 лет отмечает Одесская консерватория
За підтримки Суспільного мовника відбувся фестиваль Bouquet Kyiv Stage
Де грають у класики, грали класику
Всі - молодці!
Держава ігнорує театр і академічну музику
Конституційний суд взявся за культуру
Найгарніші концертні зали світу
Столичні театри в пошуках нових авторів і форм — напередодні нового театрального сезону
У Харківському театрі для дітей та юнацтва відбувся вечір пам'яті Ірини Губаренко
17 липня 1871 року народився відомий український композитор Філарет Колесса
Секрети Страдиварі
3 липня 1941 року народився видатний український скрипаль і диригент Богодар Которович
Уродженці Станиславова. Ірина Маланюк - українська та австрійська співачка з роду французьких герцогів
Чайковський і Україна. Частина 1 | Ніч у музеї
9-річна піаністка успішно представляє Луцьк на міжнародних конкурсах
Музичний інструмент розорив винахідника
Штучний інтелект завершив твір композитора через 115 років після його смерті
У Житомирській обласній філармонії ім. С. Ріхтера закрито концертний сезон
19 червня 1867 року народився Євген Купчинський - український композитор
Національний симфонічний оркестр України зірвав гучні оплески на концерті в Австрії
Нові інструменти, персонажі і відеомаппінг: чим киян здивує сучасний балет "Вій"
Опера-антиутопія GAZ: Третє пришестя сюжетної лінії
Яку музику слухають найрозумніші люди
Українка, що зачарувала Пабло Пікассо
Іфігенія у геріатричному пансіонаті
Нова мистецька школа: шлях у нікуди
Український піаніст, який написав музичні шедеври у концтаборі: вражаюче відео
Тому що не Петлюра, або Як держінституції не підтримали проект з найбільшим потенціалом для промоції України у світі
Історія про кременчуцького хлопчика, який взяв чотири «Оскари»
Перший лавровий вінок для хору Олександра Кошиця з Праги
Як народилася легенда?
Кому варто слухати сумну музику
Творчість Олени Лущик у «музичних прем’єрах сезону»
Вихованка С. Лифаря в Києві
«Український прорив»
Яким буде «Севільський цирульник» у Національній опері
Великий Серж Лифар із Києва: історія життя директора паризької Гранд-Опери
«ФРАНЦУЗЬКА ВЕСНА»: У КИЄВІ ВИКОНАЮТЬ «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА»
Музика заради життя: мандрівний скрипаль влаштовує благодійні концерти просто неба
Музей, де можна пізнати і почути Гуцульщину
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
34.jpg