Висока класиККа | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Висока класиККа
Київський камерний оркестр
Кофман Роман Ісаакович
Висока класиККа
У Києві розпочався фестиваль «Тиждень високої класики з Романом Кофманом»
19 червня 2011, неділя
Поширити у Facebook

Сцена київської галереї «Лавра»18 червня у київській галереї «Лавра» відбулася непересічна мистецька подія. В межах «новонародженого» Міжнародного фестивалю «Тиждень високої класики з Романом Кофманом» на одній сцені грали два знаних колективи сучасності – «Кремерата Балтика» та Київський камерний оркестр.

Передусім, вирізнявся їхній спільний виступ, що поєднав у співтворчості, до того ж, двох видатних музикантів – скрипаля Гідона Кремера та диригента Романа Кофмана. Це був другий відділ концерту, перший – склали окремі виступи оркестрів.

Виняткові виконавці, чарівна програма (Серенади Моцарта, Чайковського, Ельгара та Бернстайна), публіка – нарівно студенти, визнані українські музиканти та шанувальники академічної музики.

Об'єднаний склад оркестру: Кремерата Балтика та Київський камерний оркестрІдеальну атмосферу осягнення високої музики порушувала, хіба що, не виграшна акустика обраної зали. Часом, складалося враження, що звук навпаки – йде в напрямку сторонньому від слухачів.

Висока класика була, буквально, здавлена низькою стелею, музиці не вистачало простору – аура оркестрового звучання тільки-но з’явившись, одразу зникала. Музикантам доводилось бути гіперточними щодо висоти та своєчасності звуковидобування, диригенту – долати акустичні прірви лаврівської галереї за рахунок неймовірних агогічних «маневрів».

Виразно звучали кожен інструмент, а групи вцілому створювали дивовижний ефект відокремленого відлуння, через що напрочуд вдало втілювалися їхні діалоги і прослуховувався контрапункт.

Між тим, ця звукова відокремленість унеможливлювала легкість спільного звучання, що особливо згубно відбилося у скерцозних фрагментах творів - зокрема, «Серенади» Леонарда Бернстайна, коли, попри всі намагання, оркестр, здавалось, не встигав за солюючою скрипкою.

Проте, ці ж акустичні умови виявились вельми підходящими для озвучення виконаного «на біс» п’яццоллівського “Oblivion”: прониклива витонченіших нюансів скрипка, підвладна маестро Гідону Кремеру та «засурдинений» оксамит струнних, під орудою Романа Кофмана – ці фінальні три хвилини стали одкровенням усього концерту. Шкода, адже, очевидно, що всі виконані того вечора твори в спеціально пристосованому концертному залі прозвучали б не менш досконало.

Скрипаль Гідон Кремер грає під орудою диригента Романа Кофмана


Однак, можливо, в тому і полягає висота класики – звісно, виконаної майстерно та з неабияким натхненням – що їй не потрібно багато часу, щоб проявитися уповні. Можливо, саме тому, коментуючи цей сумісний мистецький виступ Роман Кофман наголосив, що задоволений усім, процитувавши слова давнього мудреця, що “поки ми не задоволені життям, воно минає”.

До речі, ця розмова відбулася у дещо закинутому – порослому виноградником розписаному граффіті гаражному дворику галереї – у такій неофіційній атмосфері кожен міг поспілкуватися з видатними учасниками концерту. Цей підготовлений організаторами сюрприз додатково засвідчив, що, принаймні, в межах «Тижню високої класики з Романом Кофманом» життя, й справді, не минає, а відбувається.
Дружина Маестро Романа Кофмана Ірина Сабліна Численні гості фестивалю - друзі маестро Романа Кофмана

«Я дуже радий, що цей фестиваль розпочав своє існування, бажаю йому довголіття» – до цього побажання Гідона Кремера, мабуть, приєдналися усі присутні.


Автор: Ганна Волчок
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Київський камерний оркестр
Диригенти: Роман Кофман
Концертний зал: Київська міська галерея мистецтв "Лавра"
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль "Тиждень високої класики з Романом Кофманом"


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110801_001.jpg