Ви хочете написати фугу? | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Ви хочете написати фугу?
Серединський Олег
Романський Сергій
Кучер Іван Йосипович
Баженов Анатолій
Квартет ім. М. Лисенка
Ви хочете написати фугу?
У Національному будинку органної та камерної музики відбувся концерт пам’яті видатного канадського піаніста Гленна Херберта Гульда (1932—1982 рр.)
15 листопада 2012, четвер
Поширити у Facebook

Гленн Гульд. Фото з сайту:  LIVEJOURNAL.COM Цього року відзначають 80-річчя від дня народження маестро і 30-річчя його смерті.

Гленн Гульд — це легенда.

І, як за всякою легендою, за ним тягнеться шлейф слави й різноманітних вигадок.

Музикант славився своєю ексцентричністю.

Він, наприклад, мав звичку мугикати або наспівувати собі під ніс під час виконання, створюючи певні складнощі звукорежисерам своїх записів; сам Гульд говорив, що це відбувається з ним несвідомо і посилюється, якщо даний інструмент служить гірше його виконавським завданням.

Гленн володів видатною піаністичною технікою, яку прийнято частково пов’язувати з його особливою посадкою: Гульд вважав, що дуже низька позиція над інструментом дозволяє йому повніше контролювати клавіатуру.

Гульд славився чіткістю туше навіть при дуже високих темпах, особливо в поліфонічних творах. Водночас Гульд був різким противником розважально-віртуозного підходу до музики, розуміючи музикування як духовний та інтелектуальний пошук.

Руки Гленна Гульда були його інструментом, тому він фанатично дбав про них. Завжди носив рукавички, інколи одразу кілька пар одночасно. Перед виступом він опускав руки в гарячу воду (цю процедуру пізніше перейняли багато піаністів). Недовірливий Гленн Гульд вважав, що у нього слабке здоров’я. Все життя лікувався від уявних хвороб. Носив з собою валізу, повну медикаментів.

1957 року піаніст зробив гастрольну поїздку до колишнього СРСР, ставши першим північноамериканським музикантом, що виступав у Радянському Союзі після закінчення Другої світової війни. Гульд говорив, що не уявляє собі життя, в якому не було б музики, а причиною того, що він став музикантом, називав творчість Баха (інтерпретації творів великого композитора Гленном Гульдом досі залишаються неперевершеними).

Перше виконання і запис «Гольдберг-варіацій» Баха зробило музиканта всесвітньо популярним, його концерти мали величезний успіх на кращих сценах світу. Але у віці 32 років піаніст назавжди відмовився від привселюдних виступів і займався лише студійними записами, прокоментувавши свій вчинок словами: «Сенс музикування — не в змаганні, а в любові до музики».

Вечір, підготовлений солістами Будинку органної музики, відкрила арія «Гольдберг-варіацій» у виконанні Катерини Баженової (фортепіано), органіст Володимир Кошуба представив публіці павану Lord of Salisbury високо шанованого Гульдом Орландо Гіббонса (1583—1625 рр.) (прем’єра в Україні) і твори Баха для органу.

Вперше в нашій країні прозвучали вигадування Гульда-композитора — дві фортепіанні п’єси і Струнний квартет, озвучений Квартетом ім. Лисенка в складі: Анатолій Баженов (скрипка), Олег Серединський (скрипка), Сергій Романський (альт), Іван Кучер (віолончель). Завершила концерт жартівлива кантата Гленна Гульда So, you want to write а fugue? у виконанні Ольги Швидкої (сопрано), Анни Лабуть (мецо-сопрано), Андрія Кирилова (тенор), Олега Чернощекова (бас) і Квартету ім. Лисенка. Чотири вокалісти пропонували слухачам самим спробувати творити музику, запевняючи, що написати фугу можливо, але потрібно дуже старатися!


Автор: Ольга Савицька
Колективи: Квартет ім. М. Лисенка
Виконавці: Олег Серединський, Сергій Романський, Іван Кучер, Анатолій Баженов
Концертна організація: Національний будинок органної та камерної музики України
Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України
Джерело: Газета "День"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
120126_284.jpg