Ювілейний Х-й міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile» відбувся у Дрогобичі | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Ювілейний Х-й міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile» відбувся у Дрогобичі
Ювілейний Х-й міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile» відбувся у Дрогобичі
28 травня 2017, неділя
Поширити у Facebook

Вітальними промовами директора Дрогобицького музичного коледжу ім. В. Барвінського, кандидата мистецтвознавства Юрія Чумака, директора Інституту музичного мистецтва ДДПУ ім. І. Франка, заслуженого працівника культури України, професора Степана Дацюка, заслуженого діяча мистецтв України, всесвітньовідомого композитора Володимира Зубицького, народного артиста України, доктора мистецтвознавства, завідувача кафедри народних інструментів Одеської музичної академії ім. А. Нєжданової, професора Івана Єргієва 29 квітня розпочалося урочисте відкриття Х-го міжнародного конкурсу баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile» (директор – кандидат педагогічних наук, доцент Андрій Душний, художній керівник – доцент Богдан Пиц). Водночас, на адресу оргкомітет конкурсу поступили вітання від Асоціації баяністів та акордеоністів України (президент – професор Анатолій Семешко) та Національної Всеукраїнської музичної спілки (голова – Герой України, академік Євген Савчук).

академік Микола Давидов (Київ)

Цьогоріч журі, а це виконавці, педагоги, науковці, композитори Володимир Зубицький (Україна – Італія), Микола Давидов (Київ), Іван Єргієв, Володимир Мурза (Одеса), Андрій Сташевський (Полтава), Віктор та Юрій Чумаки, Сергій Максимов, Василь Гамар (Дрогобич), Сергій Карась, Ярослав Олексів (Львів), Михайло Дмитришин (Тернопіль), Дмитро Жаріков (Харків), Микола Сєврюков, Владислав Пліговка, Трофім Антіпов (Білорусь), Маріте Маркевічєне, Едуардас Габніс (Литва, Латвія), Мілош Стоіменов (Сербія) оцінювало виконавську майстерність музикантів, які прибули з Білорусі, Сербії, Польщі, Литви, Латвії і, звісно, – з усіх куточків України. Змагання проходили у семи номінаціях, які охоплювали як сольне, так і ансамблеве й оркестрове музикування, диференціювали вікову різницю та музичну освіту конкурсантів.

В.Зубицький у супроводі камерного оркестру ДМК ім. В.Барвінського (кер. С.Фендак)

Паралельно із конкурсними прослуховуваннями відбулася ІІ-а міжнародна науково-практична конференція «Музичне мистецтво ХХІ століття – історія, теорія, практика», за матеріалами якої випущено збірник праць. До нього увійшло 39 статей вчених з України, Литви, Білорусі, Азербайджану, Казахстану, Словаччини, Польщі. Слід зазначати, що до наукової співпраці з нашим університетом виявляють інтерес щораз більша кількість країн-сусідів. Зближення чисто наукових пошуків з музично-виконавським мистецтвом є прикладом поєднання теорії з практикою (в основі виконавства лежить педагогіка, композиторська творчість й саме наука, як узагальнення й формування теорії).

З лекцією «Духовний потенціал творчої особистості» виступив академік, доктор мистецтвознавства, професор Національної музичної академії ім. П. Чайковського Микола Давидов, автор не тільки численної кількості праць з історії народно-інструментального мистецтва в Україні, а й засновник наукової школи, послідовники якої, порівняно за невеликий історичний проміжок часу, вибудували як концепт національної Української школи, так і заклали наріжний камінь нового напрямку мистецтвознавства – виконавського музикознавства. Микола Андрійович, до недавнього часу очільник кафедри народних інструментів столичної музичної академії, бере активну участь в журі конкурсу «Perpetuum mobile» від початку його заснування, допомагає у формуванні його концептуальних напрямків, прокладання і зміцнення зв’язків між регіональними школами та окремими виконавцями.

голова журі Володимир Зубицький (Україна - Італія)

Для педагогів, які супроводжували своїх вихованців, методичний семінар провів професор Іван Єргієв. Іван Дмитрович, завідувач кафедри народних інструментів Одеської музичної академії, поєднує в одній особі талановитого виконавця (протягом 30 років дав понад 1000 концертів, записав десятки дисків, заснував новий для України напрямок «академічне баянне камерне мистецтво», він перший серед академічних виконавців поєднує музику, хореографію, театр та visionмистецтво й досягнув звання «народний артист України») та вдумливого науковця-новатора (доктор мистецтвознавства, який розвинув теорію українського модерн-акордеона). Тому його виступ, ілюстрований, як грою на баяні доповідача «на живо», так і відеодемонстрацією, викликав значний інтерес у слухачів.

грає Віталій Салій (Дрогобич)

Відтак, відбулась презентація навчальних посібників: «Власов В. Педагогічний репертуар баяніста. Вип. 2», «Марценюк А. Педагогічний репертуар баяніста (акордеоніста). Вип. 2», «Антоніо Вівальді. Цикл концертів “Чотири пори року” у перекладенні для готово-виборного баяна Сергія Карася», упорядкованих Андрієм Душний, Богданом Пицем та Валерієм Шафетою.

грає Владислав Пліговка (Мінськ, Білорусь)


Грандіозний концерт-відкриття конкурсу всесвітньо відомого композитора і баяніста, заслуженого діяча мистецтв України Володимира Зубицького буквально потряс слухачів. Крім музики вже відомої, славетний композитор віддав на суд дрогобицької публіки свою нову симфонію «Україна», побудовану на народнопісенних темах, зібраних з усіх куточків України. Їх об’єднання в одній композиції символізує єдність українського народу, так особливо потрібну у часи лихоліття.

Першу частину симфонії «Червона калина» виконав симфонічний оркестр (керівник Сергій Фендак) та хор (керівник Богдан Бондзяк) Дрогобицького музичного коледжу ім. В. Барвінського. Трагізм епохи та біль за долю Вітчизни, глибоко втілений у музиці українського композитора, настільки вразили студентів та викладачів музичного коледжу, що складне композиторське письмо було ними подолане інтенсивними репетиціями за короткий час і концертне виконання стало яскраво-зірковим мистецьким явищем для Дрогобиччини.

У другому відділі концерту слухачі щедро нагороджували оплесками як самого маестро Зубицького, так і дружину, пані Наталію (фортепіано), та сина Станіслава (флейта), у блискуче віртуозному виконанні яких звучала як музика Володимира Даниловича, так і світові хіти.

грає Дмитро Жаріков (Харків)


Вдалими були й наступні концертні вечори. Переповнений зал педуніверситету не міг вмістити усіх бажаючих насолодитись майстерністю молодих і зрілих інтерпретаторів баянно-акордеонної музики – слухачі стояли, затамувавши подих, і у коридорі.

Музики було багато і розмаїтої – від бароко до сучасності. Інтерес до неї підсилювало багатоманіття виконавських шкіл, індивідуальних інтерпретацій. Квартет баяністів ім. М. Різоля – вишукано-академічне виконавство настільки досконале, що вже слухач не звертає увагу на блискучу техніку, продуманість фразування і т. п. нюанси – він бачить-чує надзвичайно яскраву картину, що її малює звуковим пензлем Художник-творець, в якому злилися в ці чарівні миттєвості четверо музикантів з Києва. Владислав Пліговка – вихованець білоруської школи (клас професора Миколи Севрюкова) – вразив володінням стилів: від Д. Скарлаті до джазової ритміки у композиціях В. Чернікова. Мілош Стоіменов (Сербія) – поєднанням української (навчався у професора Андрія Сташевського у Луганському університеті) та балканської (вдосконалюється у професора Ніколе Пековича в університеті м. Ніш, Сербія) баянних шкіл.

Віртуозна акордеоністка Еглє Барткєвічюте (навчалася в Латвії, вдосконалюється у Франції) підкорила присутніх бурхливим артистичним темпераментом, поєднанням академічної вишколеності з глибоким проникненням в образність джазової музики. Дмитро Жаріков (соліст Харківської філармонії) – молода зірка української баянної школи – захопив слухачів легкістю й невимушеністю свого виконавства, якому, водночас, притаманні глибина й своєрідна ліричність.

грає Еглє Баркєвічєне (Франція - Литва)

Серед тих, що ще навчаються, виступив і студент Одеської академії Олексій Мурза (клас професора Володимира Мурзи) і вразив душі присутніх витонченістю інтерпретацій, філософічністю виразу музичної думки. А студент Дрогобицького музичного коледжу Віталій Салій (клас кандидата мистецтвознавства Юрія Чумака) продемонстрував відмінну технічну вишколеність у поєднанні з романтично-молодечим сприйняттям світу.

Зірка Інтернету – учень Черкаської дитячої музичної школи Роман Сапунцов (клас Надії Качор) – зірвав бурю овацій не тільки досконалим володінням інструментом (в 13 років!), але й якоюсь недитячою глибиною своїх інтерпретацій, вродженим артистизмом й інтелігентністю.

Аплодували слухачі і народному оркестру Інституту музичного мистецтво Франкового ВИШу, у виконанні якого звучали композиції молодого викладача Романа Стахніва, багаторазового переможця попередніх конкурсів «Perpetuum mobile» у різних номінаціях і зокрема – автор-виконавець.

Завершився конкурс третього травня нагородженням переможців та концертом лауреатів, який ще раз засвідчив як авторитетність журі, так і таланти нового покоління музикантів. А сам конкурс став яскравим мистецьким явищем як для Львівщини, так і загалом України й близького зарубіжжя.

Низький уклін ректорату університету, дирекції Інституту музичного мистецтва Франкового ВНЗ та дирекції Дрогобицького музичного коледжу імені Василя Барвінського за сприяння у підготовці та допомогу у проведенні конкурсу. Особлива вдячність мобільній команді оргкомітету у складі старших викладачів Валерія Шафети та Андрія Боженського, викладача Романа Стахніва, концертмейстера Юрія Дякунчака, також всім тим хто присвятив свій час ювілейному «Perpetuum mobile».

Андрій ДУШНИЙ, кандидат педагогічних наук, доцент,
Богдан ПИЦ, доцент.


Автор: Андрій ДУШНИЙ, Богдан ПИЦ
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс баяністів-акордеоністів «Perpetuum mobile»
Джерело: За матеріалами прес-релізу































Інші:

Внаслідок російської атаки по Запоріжжю пошкоджено концертний зал обласної філармонії
«ЦИРКОВЕ РАНДЕВУ. Кабаре-шоу» 
"Український модерн"
Оперна студія Національної музичної Академії
Анонс на лютий - Львівська філармонія
Liatoshynskyi Capella: Choir Національного будинку музики виконає світову премʼєру одного з найвідоміших сучасних композиторів у Гамбурзі
Бандуристка Krutь виступила на американській радіостанції KEXP
Конкурс на здобуття премії імені А. Ф. Шекери у 2025 році
31 січня 2025 року російська ракетна атака знову вразила історичний центр Одеси, що перебуває під охороною ЮНЕСКО
"Український модерн"
Лютий у Національній філармонії
У лютому 2025 року у Львівському органному залі заплановано 42 події
Пресбрифінг з нагоди проведення майстеркласів з відеозйомки оперних та балетних вистав від “OperaVision” у Львівській національній опері
Події у Національній опері у лютому
27 січня 2025 року відійшов у вічність Василь Пилипчак - видатний валторніст, вчитель, композитор і диригент
"Органний собор - 2025" знову у Рівному
"Open space. Один день у філармонії" - у закладі провели екскурсію для дітей
Німецька компанія передала близько 100 фортепіано для музичного ліцею і мистецьких шкіл України
Львівський органний зал переміг у двох ключових номінаціях Національного рейтингу Укрінформ
Національний рейтинг Укрінформу «Інфобум-Класична Музика 2024» оголосив переможців
Вітаємо іменинницю Богдану Півненко!
Музей Крушельницької відкриває секрети оновленої експозиції
У понеділок Національний рейтинг Укрінформу "Інфобум-Класична Музика 2024" оголосить переможців
Львівська філармонія оголошує конкурс піаністів Ukrainian Piano Awards
У 2024 році УКФ інвестував у культуру Харківщини понад 10 мільйонів гривень
У Житомирській філармонії започаткували безоплатні майстер-класи з різних видів мистецтва
Музика Лео Орнштейна оживе у Львові!
Музика єдності: в Національній опері відбудеться урочистий концерт до Дня Соборності України
Театральна премія імені Леся Курбаса: кого номіновано у 2025 році
Виставковий проєкт «ЛИСИК»
Варшавський фонд Pro Musica Viva цьогоріч розширить географію симфонічних концертів в Україні
Зміни у театральній категорії: оголосили номінантів на Шевченківську премію 2025
“Присвята”
Після успіху у Європі театр Франка повезе "Конотопську відьму" у США та Канаду
Ювіляр Золтан Алмаші: чверть століття разом із «Київською камератою»
П'ятеро юних музиканток та музикантів Кривого Рогу здобули нагороди на міжнародних конкурсах та фестивалях
Українській культурний фонд пропонує гранти музикантам для запису синглу або альбому
Міжнародний фонд Івана Франка розпочав прийом робіт і супровідних документів на здобуття Міжнародної премії імені Івана Франка у 2025 році
GRA-2025: прийом заявок
Фортепіанні концерти Барвінського та Косенка видав німецький лейбл
      © 2008-2024 Music-review Ukraine