Фiнiшував «Оксамитовий сезон-2016» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Фiнiшував «Оксамитовий сезон-2016»
Фiнiшував «Оксамитовий сезон-2016»
Одеська опера — актуальність ідей і форматів, відкритість і мобільність
2 жовтня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Класичне та сучасне, академічне та народне мистецтво — все було представлено у двох гранд-концертах фестивалю «Оксамитовий сезон» — «Берегиня. Відродження душі» та «На межі століть».


СТИЛЬ ДИРИГУВАННЯ ОКСАНИ ЛИНІВ МОЖНА ВИЗНАЧИТИ ЯК "ПЕДАНТИЧНА ЕКСПРЕСІЯ" / ФОТО ЮРІЯ ЛІТВІНЕНКА

Перший із них — авторський проект Оксани Линів. Диригент Львівської школи, вона наразі представляє Баварську Штатс-оперу, але не перериває зв’язків з Україною та Одесою (де працювала з 2008 по 2013 роки). Стиль диригування О. Линів можна визначити як «педантична експресія» або «експресивний педантизм»: майже балетна постава, майже «графічна» пластика, в цілому ж — абсолютно львівський і, водночас, цілковито європейський.

Концепція імпрези полягала у тому, аби озвучити жіночими голосами та ілюструвати жіночим живописом (автор — художниця з США Ольга Рондяк) чоловічі класичні тексти (Т. Шевченка та П. Тичини) та сучасну українську музику. Вокально-інструментальні твори — камерна симфонія та камерна кантата Олега Ківи, «П’ять весільних ладкань з Покуття» Олександра Козаренка та мелодія Євгена Станковича з кінострічки «Вигнанець» — відтінювалися суто інструментальними, авторства Миколи Колесси та того ж Олександра Козаренка, причому останній виступив ще й солістом у власному щемливому й водночас потужному «Concerto Rutheno» для фортепіано з оркестром. Вокальний «квартет» концерту склали солістки Одеської опери Анастасія Голуб і Катерина Цимбалюк та запрошені «зірки» Мар’яна Садовська та Ніна Матвієнко.

Сучасна вітчизняна академічна музика доволі важка для сприйняття й потребує значних зусиль від слухача — навіть такого досвідченого, як одеський. Але й останній був нарешті остаточно переможений та підкорений: поза програмою у фіналі концерту усіма вокалістками у супроводі оркестру було виконано «Плине кача». І у такому варіанті (жіночі голоси, поєднання академічного вокалу з автентичним голосоведінням) це стало тим, чим і є по суті — плачем жінки над загиблим сином, плачем України, яка є дуже різною й багатоголосою, — над своїми загиблими дітьми. Володимир Винниченко якось сказав, що «читати українську історію треба з бромом». Що ж, яка історія, така і музика...

Своєю чергою балет-гала «На межі століть» потішив глядачів улюбленими репертуарними «родзинками» (фрагменти з балетів А. Хачатуряна, Ф. Герольда, Ф. Амірова та ін.), і представив дві прем’єри молодих хореографів. Яніна Кисельова представила сюжетний балет на декілька картин «Між рядків», у якому, як видалося, співвідношення класичного та сучасного танцю, мелодраматична історія на основі любовного «трикутника» — і надмасштабна музика Абеля Коженьовського, Томаса Бергерсона, Майкла Лоуренса Наймана (та й самі музичні фрагменти за своєю стилістикою) не склали гармонійної цілісності. А от в умовно-безсюжетній мініатюрі «Образи та думки» у хореографії Ігоря Саражинського на музику Зої Кітінг, на суб’єктивний погляд авторки цих рядків, якраз і відбулося «ювелірне» поєднання класики та контемпу, а загальний образний лад спровокував безліч відчуттів та асоціацій.

Фестиваль «Оксамитовий сезон» продемонстрував сучасний, європейський музичний театр — це не консервативно-герметична, а відкрита, «мультибрендова» та «мультиформатна» територія. Тож Одеська опера — на вірному шляху.


Автор: Анна Липківська
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Конкурс (фестиваль): Фестиваль мистецтв "Оксамитовий сезон в Одеській опері"
Джерело: Газета «День»



Інші:

Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
«Моє відчуття цьогорічного Букету – Потужність»
На фестивалі «КіноБукет» показали понад 35 стрічок, відбулись чотири кінопрем’єри та дві панельні дискусії
Фотомиті фестивалю Bouquet Kyiv Stage 2024
«МОВНІ ВПРАВИ»: У ХЕРСОНІ ВІДКРИЛИ ДРУГУ ЧАСТИНУ ВИСТАВКИ
Залужний відвідав концерт у Лондоні
Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
Незрячі... трагічна правда чи брехня, яка допомагає жити?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення сезону 2023/2024
Хорова феєрія “Гомону” на сцені Львівського органного залу
У Луцьку біля собору відбувся благодійний концерт оркестру "Кантабіле" на підтримку ЗСУ
Браво, франківці!
У Коломиї виступила солістка Віденської опери та Міланського театру «Ла Скала
Висота «Діалогів кармеліток»
Сніг у червні - “На русалчин Великдень”
Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
«Спалахи пам’яті»
У Харкові знову виступив прекрасний лебідь в оточенні кращих голосів міста
Вишиванки на сцені і в залі: ансамбль "Запорожці" запросив шанувальників на "Зоряні зустрічі"
Артисти симфонічного оркестру виступили для бійців ЗСУ
На концерті пам'яті Михайла Чембержі "Там, де музика звучить!"
Враження від 21-ших "Акордів Хортиці"
Галас навколо GAIA. В Києві відбулась прем'єра авангардної опери від Opera aperta
Ансамбль солістів "Київська камерата" виступив у Carnegie Hall
“Отелло” - магічна подорож, або Без стереотипів на класику
У Стокгольмі відкрився другий "Європейський фестиваль: Українська весна"
У Кропивницькому відбудеться свято хорової музики "Молитва вустами дітей"
      © 2008-2024 Music-review Ukraine