Фiнiшував «Оксамитовий сезон-2016» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Фiнiшував «Оксамитовий сезон-2016»
Фiнiшував «Оксамитовий сезон-2016»
Одеська опера — актуальність ідей і форматів, відкритість і мобільність
2 жовтня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Класичне та сучасне, академічне та народне мистецтво — все було представлено у двох гранд-концертах фестивалю «Оксамитовий сезон» — «Берегиня. Відродження душі» та «На межі століть».


СТИЛЬ ДИРИГУВАННЯ ОКСАНИ ЛИНІВ МОЖНА ВИЗНАЧИТИ ЯК "ПЕДАНТИЧНА ЕКСПРЕСІЯ" / ФОТО ЮРІЯ ЛІТВІНЕНКА

Перший із них — авторський проект Оксани Линів. Диригент Львівської школи, вона наразі представляє Баварську Штатс-оперу, але не перериває зв’язків з Україною та Одесою (де працювала з 2008 по 2013 роки). Стиль диригування О. Линів можна визначити як «педантична експресія» або «експресивний педантизм»: майже балетна постава, майже «графічна» пластика, в цілому ж — абсолютно львівський і, водночас, цілковито європейський.

Концепція імпрези полягала у тому, аби озвучити жіночими голосами та ілюструвати жіночим живописом (автор — художниця з США Ольга Рондяк) чоловічі класичні тексти (Т. Шевченка та П. Тичини) та сучасну українську музику. Вокально-інструментальні твори — камерна симфонія та камерна кантата Олега Ківи, «П’ять весільних ладкань з Покуття» Олександра Козаренка та мелодія Євгена Станковича з кінострічки «Вигнанець» — відтінювалися суто інструментальними, авторства Миколи Колесси та того ж Олександра Козаренка, причому останній виступив ще й солістом у власному щемливому й водночас потужному «Concerto Rutheno» для фортепіано з оркестром. Вокальний «квартет» концерту склали солістки Одеської опери Анастасія Голуб і Катерина Цимбалюк та запрошені «зірки» Мар’яна Садовська та Ніна Матвієнко.

Сучасна вітчизняна академічна музика доволі важка для сприйняття й потребує значних зусиль від слухача — навіть такого досвідченого, як одеський. Але й останній був нарешті остаточно переможений та підкорений: поза програмою у фіналі концерту усіма вокалістками у супроводі оркестру було виконано «Плине кача». І у такому варіанті (жіночі голоси, поєднання академічного вокалу з автентичним голосоведінням) це стало тим, чим і є по суті — плачем жінки над загиблим сином, плачем України, яка є дуже різною й багатоголосою, — над своїми загиблими дітьми. Володимир Винниченко якось сказав, що «читати українську історію треба з бромом». Що ж, яка історія, така і музика...

Своєю чергою балет-гала «На межі століть» потішив глядачів улюбленими репертуарними «родзинками» (фрагменти з балетів А. Хачатуряна, Ф. Герольда, Ф. Амірова та ін.), і представив дві прем’єри молодих хореографів. Яніна Кисельова представила сюжетний балет на декілька картин «Між рядків», у якому, як видалося, співвідношення класичного та сучасного танцю, мелодраматична історія на основі любовного «трикутника» — і надмасштабна музика Абеля Коженьовського, Томаса Бергерсона, Майкла Лоуренса Наймана (та й самі музичні фрагменти за своєю стилістикою) не склали гармонійної цілісності. А от в умовно-безсюжетній мініатюрі «Образи та думки» у хореографії Ігоря Саражинського на музику Зої Кітінг, на суб’єктивний погляд авторки цих рядків, якраз і відбулося «ювелірне» поєднання класики та контемпу, а загальний образний лад спровокував безліч відчуттів та асоціацій.

Фестиваль «Оксамитовий сезон» продемонстрував сучасний, європейський музичний театр — це не консервативно-герметична, а відкрита, «мультибрендова» та «мультиформатна» територія. Тож Одеська опера — на вірному шляху.


Автор: Анна Липківська
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Конкурс (фестиваль): Фестиваль мистецтв "Оксамитовий сезон в Одеській опері"
Джерело: Газета «День»



Інші:

Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
      © 2008-2024 Music-review Ukraine