Мистецька глобалізація | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мистецька глобалізація
Басалаєва Євгенія Олександрівна
Національний камерний ансамбль
Басалаєва Євгенія Олександрівна
Мистецька глобалізація
Євгенія Басалаєва продовжує знайомити слухачів із елітною музикою Європи
11 жовтня 2013, п'ятниця

У рамках VIII Міжнародного фестивалю мистецтв «Діалоги культур» відбувся гала-концерт «Швейцарське інтермецо. Віденський концертштюк» (із циклу «Елітні вечори камерної музики Євгенії Басалаєвої»). Чимало шанувальників класичного мистецтва побували на цій імпрезі, яка відбулася у Національної філармонії, що нещодавно відзначила свій 150-літній ювілей, перенеслися подумки на кілька десятиліть назад і, увімкнувши свою фантазію, уявили себе у віртуальному оточенні шляхетного товариства Київського купецького зібрання, налаштованого на сприйняття салонних вальсів і полонезів (таку унікальну можливість мав кожний із відвідувачів оригінального проекту відомої піаністки та музично-громадської діячки Євгенії Басалаєвої).

Саме цій енергійній жінці до вподоби бути законодавицею музичної моди на елітність, шляхетність в їхньому класичному, первісному сенсі, поняття, що в наш час нерідко підмінюються ерзацами. Вона й сама уособлює шляхетність і вносить цей «аристократичний ген» у свої численні мистецькі проекти. Її бренд — концертні програми «Елітні вечори з Євгенією Басалаєвою» — це щоразу занурення у нову, часто зовсім невідому сучасному слухачеві, класичну музичну культуру різних країн світу.

Цього разу у фокусі уваги піаністки опинилася музика Швейцарії, держави, що в сім’ї європейських країн особливо бережливо зберігає високі традиції професійної музичної освіти: саме з навчальних закладів Швейцарії розпочало свою блискучу кар’єру чимало відомих у світі музикантів.

Кожний з елітних концертів Євгенії Басалаєвої — це справжній мистецький витвір високого гатунку, наповнений свіжими оригінальними ідеями, своєрідними «кодами», що ламають традиційні уявлення про формат звичайного концерту. Мисткині властиве прагнення до створення навколомузичного, загальнохудожнього простору й відчуття урочистої атмосфери загального емоційного піднесення, розсіяних вже в приміщенні фойє Національної філармонії особливих флюїдів свята різних мистецтв. Наприклад, цього разу запрошених гостей насамперед чекала своєрідна «прелюдія»: зустріч із виставленими у фойє роботами цікавих сучасних українських митців — мандрівного фотохудожника, есперантиста Євгена Ковтонюка і художника, який створює свої живописні роботи під водою Олександра Білозора, ім’я якого внесено до Книги рекордів Гіннеса. Всі фотосюжети, як зрештою і художні полотна, об’єднувала спільна тема — тема води, водної стихії, про що свідчили їхні назви: «До водоспаду Ігуасу» (Бразилія), «Вбрід» (Зімбабве), «Слон у воді», «Водоспад зимою» та інші. Саме динамічний образ води, цієї дивовижної субстанції, був покликаний, за задумом авторки проекту, створити отой необхідний спільний художній простір, об’єднуючий візуальну і звукову сфери концертної програми.

Знайомство з фортепіанними творами швейцарських композиторів — Шарля Самюеля Бові-Лісберга, Йогана Карла Ешмана у віртуозному виконанні Євгенії Басалаєвої, розкрило перед присутніми блискучу атмосферу салонного музикування, що панувала в XIX столітті в Європі, сучасниками якого були ці композитори. Детально продумана різнокольорова «партитура» світлового супроводу під час гри піаністки, а також відеопроекція її рук на фортепіанній клавіатурі на тлі рухливих струменів води своєрідним чином продовжувала лінію образів води з живописних фоторобіт у фойє.

У виконанні Євгенії Басалаєвої та Ольги Дмитренко (орган) як справжній гімн розкішній природі Швейцарії прозвучала п’єса для органу та фортепіано Віталія Годзяцького під промовистою назвою «Ноктюрн (Присвята Швейцарії)».

У другому відділі концерту «слово» було надано відомому швейцарському віолончелісту Олександру Кагановському, (він, до речі, родом з Києва), який ефектно представив Концерт для віолончелі з оркестром Отмара Шока. А справжню насолоду отримали присутні під час звучання Кларнетового концерту ля мажор В. А. Моцарта у виконанні відомого кларнетиста сучасності Дарко Брлека та Національного камерного ансамблю «Київські солісти».

Нагадаємо, що минулорічним концертом Є. Басалаєвої «Автографи літопису часу» стартував благодійний мистецький проект «За духовне відродження України», метою якого є збір коштів на придбання роялів австрійської фірми Joseph Brodmann Piano Group для концертного залу столичного Будинку актора, а також для зали колишньої колегії Павла Галагана — Національного музею літератури України.



Автор: Наталія Семененко
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Виконавці: Євгенія Басалаєва
Діячі мистецтв: Євгенія Басалаєва
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "День"



Додати: Share on Facebook

Інші:

105 років Харківській консерваторії. Свято у воєнному місті
"Схід Опера" живе і буде жити!
Роман Ревакович, організатор Днів української музики у Варшаві Сьогодні є часом мовчання для російської культури
День в історії - 180 років тому народився Микола Лисенко
Гімн України на вежі: в Луцькому замку щодня сурмить кликун
Замість гри на сцені - актори театру організували волонтерський пункт у Дніпрі
Волинський народний хор. НАВАЛА РОСІЙСЬКО - ФАШИСТСЬКОЇ ОРДИ В УКРАЇНУ!!! (ЗВЕРНЕННЯ)
Коли говорять гармати, музи… не мовчать!
ЗВЕРНЕННЯ ЛЬВІВСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОПЕРИ ДО МІЖНАРОДНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ СПІЛЬНОТИ
Музика Мирослава Скорика об’єднала понад 400 музикантів з 10 міст України
Наш діалог – близьких по духу людей.
Форпост українського професійного музичного мистецтва на Приазов'ї.
Невідомий Бортнянський. Франківський хор відкриває композитора світові
А музика лунає…
KharkivMusicFest: 7 фактів про фестиваль класичної музики
Час жити, а не тужити
"Кочующий" театр и 20 лет строительства: история ХНАТОБа за 5 минут
"Балетні діти" згадують
У Шипинцях відзначили 100-ліття від дня народження Іллі Міського
Володимир Сіренко - амбасадор української музики в світі
Дві філармонії: як головний музичний заклад Черкас перебудовували
Репетиції в онлайн
Напрацьоване для вічності
Пам'яті Мирослава Скорика
Стаття про нелюбов до української культури
Мирослав Скорик: навіки з нами. Його «Мелодія» полинула за небокрай
Пандемія і... мистецтво
Три "Ш": за що світ може дякувати Францеві Шуберту
Браво, піаністи!
Український Моцарт
Дівчина, яка підкорила гобой
Christian Fictoor: Eurosonic Noordeslag 2020, музичний менеджмент – і ліки, що врятують світ
146 лет назад огонь уничтожил Одесский Городской театр
Единственный в Европе оперный фестиваль под открытым небом оказался под угрозой закрытия
Корона "Дня" - Ользі Пасiчник, оперній співачці (Україна - Польща)
Корона "Дня" Оксані Линів, диригентці
Українські Страдіварі: як унікальна модель скрипки сім'ї Пуцентел стала популярною у світі
Камерний оркестр "Віртуози Львова" відзначає 25-річчя міжнародними проектами
Орган у Дніпрі шукає притулку
В Киеве негде разместить Дом органной и камерной музыки
      © 2008-2022 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
142.jpg