|
«Українські акварелі»: несподівані грані вітчизняної музики
2 березня 2016, середа
Поширити у Facebook
Рівень сучасного виконавства настільки високий, що відвідувача філармонійних концертів, здавалося б, просто неможливо здивувати віртуозністю, артистизмом, яскравістю… Усе це є чи не у всіх, хто заслужив право на концертну діяльність.
Інша справа – художня індивідуальність, прагнення торувати власну стежку в мистецтві, сміливість пошуків і, водночас, бездоганний смак, який вбереже від хибних експериментів. Такі виконавські якості зустрічаються в сучасному виконавському мистецтві, скоріше, як виняток, ніж як загальна тенденція. Тому концерти, які відзначені неординарністю в підходах до вибору музики та її інтерпретації, запам’ятовуються надовго й змушують замислюватися і над сутністю музики, і над завданнями сучасного концертного виконавства.
Доброзичливу, однак надзвичайно вимогливу житомирську публіку, не так просто змусити слухати музику, затамувавши подих. Однак Лідії Футорській та Сергію Хоровцю це вдалося повною мірою. Їх концерт у Житомирcькій філармонії, який відбувся 19 січня 2016 р. був відзначений глибоким та талановитим підходом до своєї ролі філармонійних артистів. Визнані в Європі музиканти, скрипалька Лідія Футорська та диригент та баяніст Сергій Хоровець вже кілька років виступають в дуеті. Кожен з музикантів має неабиякі здобутки в обраній ним музичній сфері.
Лідія Футорська – лауреат міжнародних конкурсів в Україні (1994, 2002); Чехії (1994); та Хорватії (2009). Концертувала у Польщі, Словаччині, Угорщині, Австрії, Німеччині, Італії, Швеції, Азербайджані. Співпрацювала із більшістю симфонічних та камерних колективів України: оркестрами Львова, Ужгорода, Чернівців, Івано-Франківська, Тернополя, Хмельницька, Рівного, Києва, Харкова, Луганська, Запоріжжя, Херсону, Криму. Неодноразово брала участь у міжнародних фестивалях «Віртуози», «Контрасти» (Львів); «Kharkiv contemporary» (Харків); «Bach-fest», «Organum» (Суми); «Kubinska hudobna jesen» (Дольні Кубін, Словаччина); «Brunoever» (Люблін, Польща); «Дні Львова у Кракові», «Житомирська музична весна». Здійснила декілька записів на CD, зокрема, з музикою К. Шимановського та Б.Лятошинського.
Не менш відомим музикантом є й диригент Сергій Хоровець. Випускник Національної музичної академії ім. П.Чайковського у Києві, він пройшов артистичне стажування у Варшавському Музичному університеті в класі професора М.Піяровського. Учасник міжнародних фестивалів в Україні та за кордоном: Львів, Дрогобич, Рівне, Житомир, Херсон, Суми (Україна); Дольні Кубін (Словаччина); Люблін (Польща), працював як головний диригент оркестру Рівненської філармонії (Україна); співпрацював з оркестрами Дніпропетровська, Запоріжжя, Херсону, Івано-Франківська, Львова, INSO-Lviv (Україна); Бялостоку (Польща); Slovak Sinfonietta (Жіліна, Словаччина). Виступав з видатними солістами: К.-А. Кулькою, О.Крисою, Ольгою та Наталією Пасічник, Й. Єрмінем, В.Неселовським.
Ініціатор та диригент проекту «На перехресті культур Галичини», під егідою Генерального консульства Республіки Польща у Луцьку. На даний час – запрошений диригент Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії. Такий широкий спектр творчих проектів у кожного з музикантів.
Однак камерне ансамблеве музикування – настільки притягальна сфера творчості, що музиканти просто не змогли обійти її увагою. З 2012 року музиканти виступають разом. Досить рідкісне поєднання скрипки та кнопкового акордеону в одному ансамблі вимагає від артистів особливих підходів як до вибору програми, так і до аранжувань, адже для ансамблів такого складу написано небагато творів. Мусимо визнати: творчий експеримент, помножений на талант, вишуканий смак та професіоналізм перевершив всі очікування.
Українська музика у виконанні музикантів прозвучала напрочуд естетично, продемонструвавши професіоналізм її творців, починаючи від М. Березовського, М. Лисенка до композиторів ХХ століття і наших сучасників. Всі аранжування зроблені Сергієм Хоровцем. Не просто сказати, що привабило у виконанні музикантів найбільше, адже вони володіють усім спектром виконавських прийомів та засобів донесення до слухача глибинного змісту музичних творів.
Віртуозний блиск Рапсодії М. Лисенка та «Іспанського танцю» М. Скорика, молитовна зосередженість «Аве Марія» М. Скорульського та жагучий біль «Елегії» М. Скорика, присвячений Героям Майдану, продемонстрували багатогранність художнього світу української музики і надзвичайно обережне ставлення до оригіналу, якому таке аранжування додало нових граней і відкрило приховані смисли.
На жаль, в житомирському концерті музикантів не прозвучав надзвичайно цікавий та рідко виконуваний твір І. Стравінського «Історія солдата», який є окрасою програми дуету. Однак будемо сподіватися на нові зустрічі з прекрасними виконавцями, на нові програми та успіхи в найважливішій справі їхнього життя – служінні вітчизняній музичній культурі!
Автор: Ірина Копоть
Виконавці: Лідія Футорська, Сергій Хоровець
|