«Українські акварелі»: несподівані грані вітчизняної музики | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Українські акварелі»: несподівані грані вітчизняної музики
Футорська Лідія
Хоровець Сергій
«Українські акварелі»: несподівані грані вітчизняної музики
2 березня 2016, середа
Поширити у Facebook

Рівень сучасного виконавства настільки високий, що відвідувача філармонійних концертів, здавалося б, просто неможливо здивувати віртуозністю, артистизмом, яскравістю… Усе це є чи не у всіх, хто заслужив право на концертну діяльність.

Лідія Футорська  та  Сергій Хоровець

Інша справа – художня індивідуальність, прагнення торувати власну стежку в мистецтві, сміливість пошуків і, водночас, бездоганний смак, який вбереже від хибних експериментів. Такі виконавські якості зустрічаються в сучасному виконавському мистецтві, скоріше, як виняток, ніж як загальна тенденція. Тому концерти, які відзначені неординарністю в підходах до вибору музики та її інтерпретації, запам’ятовуються надовго й змушують замислюватися і над сутністю музики, і над завданнями сучасного концертного виконавства.

Доброзичливу, однак надзвичайно вимогливу житомирську публіку, не так просто змусити слухати музику, затамувавши подих. Однак Лідії Футорській та Сергію Хоровцю це вдалося повною мірою. Їх концерт у Житомирcькій філармонії, який відбувся 19 січня 2016 р. був відзначений глибоким та талановитим підходом до своєї ролі філармонійних артистів. Визнані в Європі музиканти, скрипалька Лідія Футорська та диригент та баяніст Сергій Хоровець вже кілька років виступають в дуеті. Кожен з музикантів має неабиякі здобутки в обраній ним музичній сфері.

Лідія Футорська – лауреат міжнародних конкурсів в Україні (1994, 2002); Чехії (1994); та Хорватії (2009). Концертувала у Польщі, Словаччині, Угорщині, Австрії, Німеччині, Італії, Швеції, Азербайджані. Співпрацювала із більшістю симфонічних та камерних колективів України: оркестрами Львова, Ужгорода, Чернівців, Івано-Франківська, Тернополя, Хмельницька, Рівного, Києва, Харкова, Луганська, Запоріжжя, Херсону, Криму. Неодноразово брала участь у міжнародних фестивалях «Віртуози», «Контрасти» (Львів); «Kharkiv contemporary» (Харків); «Bach-fest», «Organum» (Суми); «Kubinska hudobna jesen» (Дольні Кубін, Словаччина); «Brunoever» (Люблін, Польща); «Дні Львова у Кракові», «Житомирська музична весна». Здійснила декілька записів на CD, зокрема, з музикою К. Шимановського та Б.Лятошинського.

Лідія Футорська  та  Сергій Хоровець

Не менш відомим музикантом є й диригент Сергій Хоровець. Випускник Національної музичної академії ім. П.Чайковського у Києві, він пройшов артистичне стажування у Варшавському Музичному університеті в класі професора М.Піяровського. Учасник міжнародних фестивалів в Україні та за кордоном: Львів, Дрогобич, Рівне, Житомир, Херсон, Суми (Україна); Дольні Кубін (Словаччина); Люблін (Польща), працював як головний диригент оркестру Рівненської філармонії (Україна); співпрацював з оркестрами Дніпропетровська, Запоріжжя, Херсону, Івано-Франківська, Львова, INSO-Lviv (Україна); Бялостоку (Польща); Slovak Sinfonietta (Жіліна, Словаччина). Виступав з видатними солістами: К.-А. Кулькою, О.Крисою, Ольгою та Наталією Пасічник, Й. Єрмінем, В.Неселовським.

Ініціатор та диригент проекту «На перехресті культур Галичини», під егідою Генерального консульства Республіки Польща у Луцьку. На даний час – запрошений диригент Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії. Такий широкий спектр творчих проектів у кожного з музикантів.

Однак камерне ансамблеве музикування – настільки притягальна сфера творчості, що музиканти просто не змогли обійти її увагою. З 2012 року музиканти виступають разом. Досить рідкісне поєднання скрипки та кнопкового акордеону в одному ансамблі вимагає від артистів особливих підходів як до вибору програми, так і до аранжувань, адже для ансамблів такого складу написано небагато творів. Мусимо визнати: творчий експеримент, помножений на талант, вишуканий смак та професіоналізм перевершив всі очікування.

Українська музика у виконанні музикантів прозвучала напрочуд естетично, продемонструвавши професіоналізм її творців, починаючи від М. Березовського, М. Лисенка до композиторів ХХ століття і наших сучасників. Всі аранжування зроблені Сергієм Хоровцем. Не просто сказати, що привабило у виконанні музикантів найбільше, адже вони володіють усім спектром виконавських прийомів та засобів донесення до слухача глибинного змісту музичних творів.

Віртуозний блиск Рапсодії М. Лисенка та «Іспанського танцю» М. Скорика, молитовна зосередженість «Аве Марія» М. Скорульського та жагучий біль «Елегії» М. Скорика, присвячений Героям Майдану, продемонстрували багатогранність художнього світу української музики і надзвичайно обережне ставлення до оригіналу, якому таке аранжування додало нових граней і відкрило приховані смисли.

На жаль, в житомирському концерті музикантів не прозвучав надзвичайно цікавий та рідко виконуваний твір І. Стравінського «Історія солдата», який є окрасою програми дуету. Однак будемо сподіватися на нові зустрічі з прекрасними виконавцями, на нові програми та успіхи в найважливішій справі їхнього життя – служінні вітчизняній музичній культурі!


Автор: Ірина Копоть
Виконавці: Лідія Футорська, Сергій Хоровець



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine