«Українські акварелі»: несподівані грані вітчизняної музики | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Українські акварелі»: несподівані грані вітчизняної музики
Футорська Лідія
Хоровець Сергій
«Українські акварелі»: несподівані грані вітчизняної музики
2 березня 2016, середа

Рівень сучасного виконавства настільки високий, що відвідувача філармонійних концертів, здавалося б, просто неможливо здивувати віртуозністю, артистизмом, яскравістю… Усе це є чи не у всіх, хто заслужив право на концертну діяльність.

Лідія Футорська  та  Сергій Хоровець

Інша справа – художня індивідуальність, прагнення торувати власну стежку в мистецтві, сміливість пошуків і, водночас, бездоганний смак, який вбереже від хибних експериментів. Такі виконавські якості зустрічаються в сучасному виконавському мистецтві, скоріше, як виняток, ніж як загальна тенденція. Тому концерти, які відзначені неординарністю в підходах до вибору музики та її інтерпретації, запам’ятовуються надовго й змушують замислюватися і над сутністю музики, і над завданнями сучасного концертного виконавства.

Доброзичливу, однак надзвичайно вимогливу житомирську публіку, не так просто змусити слухати музику, затамувавши подих. Однак Лідії Футорській та Сергію Хоровцю це вдалося повною мірою. Їх концерт у Житомирcькій філармонії, який відбувся 19 січня 2016 р. був відзначений глибоким та талановитим підходом до своєї ролі філармонійних артистів. Визнані в Європі музиканти, скрипалька Лідія Футорська та диригент та баяніст Сергій Хоровець вже кілька років виступають в дуеті. Кожен з музикантів має неабиякі здобутки в обраній ним музичній сфері.

Лідія Футорська – лауреат міжнародних конкурсів в Україні (1994, 2002); Чехії (1994); та Хорватії (2009). Концертувала у Польщі, Словаччині, Угорщині, Австрії, Німеччині, Італії, Швеції, Азербайджані. Співпрацювала із більшістю симфонічних та камерних колективів України: оркестрами Львова, Ужгорода, Чернівців, Івано-Франківська, Тернополя, Хмельницька, Рівного, Києва, Харкова, Луганська, Запоріжжя, Херсону, Криму. Неодноразово брала участь у міжнародних фестивалях «Віртуози», «Контрасти» (Львів); «Kharkiv contemporary» (Харків); «Bach-fest», «Organum» (Суми); «Kubinska hudobna jesen» (Дольні Кубін, Словаччина); «Brunoever» (Люблін, Польща); «Дні Львова у Кракові», «Житомирська музична весна». Здійснила декілька записів на CD, зокрема, з музикою К. Шимановського та Б.Лятошинського.

Лідія Футорська  та  Сергій Хоровець

Не менш відомим музикантом є й диригент Сергій Хоровець. Випускник Національної музичної академії ім. П.Чайковського у Києві, він пройшов артистичне стажування у Варшавському Музичному університеті в класі професора М.Піяровського. Учасник міжнародних фестивалів в Україні та за кордоном: Львів, Дрогобич, Рівне, Житомир, Херсон, Суми (Україна); Дольні Кубін (Словаччина); Люблін (Польща), працював як головний диригент оркестру Рівненської філармонії (Україна); співпрацював з оркестрами Дніпропетровська, Запоріжжя, Херсону, Івано-Франківська, Львова, INSO-Lviv (Україна); Бялостоку (Польща); Slovak Sinfonietta (Жіліна, Словаччина). Виступав з видатними солістами: К.-А. Кулькою, О.Крисою, Ольгою та Наталією Пасічник, Й. Єрмінем, В.Неселовським.

Ініціатор та диригент проекту «На перехресті культур Галичини», під егідою Генерального консульства Республіки Польща у Луцьку. На даний час – запрошений диригент Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії. Такий широкий спектр творчих проектів у кожного з музикантів.

Однак камерне ансамблеве музикування – настільки притягальна сфера творчості, що музиканти просто не змогли обійти її увагою. З 2012 року музиканти виступають разом. Досить рідкісне поєднання скрипки та кнопкового акордеону в одному ансамблі вимагає від артистів особливих підходів як до вибору програми, так і до аранжувань, адже для ансамблів такого складу написано небагато творів. Мусимо визнати: творчий експеримент, помножений на талант, вишуканий смак та професіоналізм перевершив всі очікування.

Українська музика у виконанні музикантів прозвучала напрочуд естетично, продемонструвавши професіоналізм її творців, починаючи від М. Березовського, М. Лисенка до композиторів ХХ століття і наших сучасників. Всі аранжування зроблені Сергієм Хоровцем. Не просто сказати, що привабило у виконанні музикантів найбільше, адже вони володіють усім спектром виконавських прийомів та засобів донесення до слухача глибинного змісту музичних творів.

Віртуозний блиск Рапсодії М. Лисенка та «Іспанського танцю» М. Скорика, молитовна зосередженість «Аве Марія» М. Скорульського та жагучий біль «Елегії» М. Скорика, присвячений Героям Майдану, продемонстрували багатогранність художнього світу української музики і надзвичайно обережне ставлення до оригіналу, якому таке аранжування додало нових граней і відкрило приховані смисли.

На жаль, в житомирському концерті музикантів не прозвучав надзвичайно цікавий та рідко виконуваний твір І. Стравінського «Історія солдата», який є окрасою програми дуету. Однак будемо сподіватися на нові зустрічі з прекрасними виконавцями, на нові програми та успіхи в найважливішій справі їхнього життя – служінні вітчизняній музичній культурі!


Автор: Ірина Копоть
Виконавці: Лідія Футорська, Сергій Хоровець



Додати: Share on Facebook

Інші:

105 років Харківській консерваторії. Свято у воєнному місті
"Схід Опера" живе і буде жити!
Роман Ревакович, організатор Днів української музики у Варшаві Сьогодні є часом мовчання для російської культури
День в історії - 180 років тому народився Микола Лисенко
Гімн України на вежі: в Луцькому замку щодня сурмить кликун
Замість гри на сцені - актори театру організували волонтерський пункт у Дніпрі
Волинський народний хор. НАВАЛА РОСІЙСЬКО - ФАШИСТСЬКОЇ ОРДИ В УКРАЇНУ!!! (ЗВЕРНЕННЯ)
Коли говорять гармати, музи… не мовчать!
ЗВЕРНЕННЯ ЛЬВІВСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОПЕРИ ДО МІЖНАРОДНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ СПІЛЬНОТИ
Музика Мирослава Скорика об’єднала понад 400 музикантів з 10 міст України
Наш діалог – близьких по духу людей.
Форпост українського професійного музичного мистецтва на Приазов'ї.
Невідомий Бортнянський. Франківський хор відкриває композитора світові
А музика лунає…
KharkivMusicFest: 7 фактів про фестиваль класичної музики
Час жити, а не тужити
"Кочующий" театр и 20 лет строительства: история ХНАТОБа за 5 минут
"Балетні діти" згадують
У Шипинцях відзначили 100-ліття від дня народження Іллі Міського
Володимир Сіренко - амбасадор української музики в світі
Дві філармонії: як головний музичний заклад Черкас перебудовували
Репетиції в онлайн
Напрацьоване для вічності
Пам'яті Мирослава Скорика
Стаття про нелюбов до української культури
Мирослав Скорик: навіки з нами. Його «Мелодія» полинула за небокрай
Пандемія і... мистецтво
Три "Ш": за що світ може дякувати Францеві Шуберту
Браво, піаністи!
Український Моцарт
Дівчина, яка підкорила гобой
Christian Fictoor: Eurosonic Noordeslag 2020, музичний менеджмент – і ліки, що врятують світ
146 лет назад огонь уничтожил Одесский Городской театр
Единственный в Европе оперный фестиваль под открытым небом оказался под угрозой закрытия
Корона "Дня" - Ользі Пасiчник, оперній співачці (Україна - Польща)
Корона "Дня" Оксані Линів, диригентці
Українські Страдіварі: як унікальна модель скрипки сім'ї Пуцентел стала популярною у світі
Камерний оркестр "Віртуози Львова" відзначає 25-річчя міжнародними проектами
Орган у Дніпрі шукає притулку
В Киеве негде разместить Дом органной и камерной музыки
      © 2008-2022 Music-review Ukraine