Пам’яті відомої органістки Наталії Висіч | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Пам’яті відомої органістки Наталії Висіч
Висіч Наталія Дмитрівна
Пам’яті відомої органістки Наталії Висіч
18 червня 2014, середа

Наталія ВисічЦими днями збігає річниця з дня смерті однієї з найвідоміших музиканток сучасного Закарпаття та України, організаторки численних фестивалів органної музики, наставниці багатьох юних органістів Наталії Висіч. Завдяки їй на Закарпатті з’явився перший в Україні органний клас, а також фестиваль органної музики. Заслужена артистка України та Жінка ІІІ тисячоліття була унікальною в багатьох розуміннях і, без сумніву, великою в межах маленького Закарпаття. 

Навіть після тривалих концертів вона ніколи не виглядала втомленою, а навпаки — щасливою. Слухачі дарували квіти, а Наталія вдячно посміхалася, на обличчі не було й тіні невдоволення собою, бо вона була повністю віддана музиці й це, звичайно, відчувалося у виконанні. 

Наталія Висіч народилися в Мукачеві 21 серпня 1951 року. Походила з сім’ї козаків, її батьки приїхали з Північного Кавказу після приєднання Закарпаття до України. Обоє не мали музичної освіти, однак приділяли чимало уваги естетичному вихованню своїх дітей. Мама Євдокія Іванівна мріяла, щоб дочка стала відомою музиканткою і ця мрія збулася. Навчалася Наталія спочатку в Мукачівській музичній школі, згодом приїхала до Ужгорода для продовження вдосконалення майстерності. У 1970 році вступила до Київської державної консерваторії, де займалася фортепіано в класі професора А. Снегірьова та органа в класі професора А. Котляревського. Згодом продовжила своє вдосконалення по органу в аспірантурі при Київській державній консерваторії та на стажуванні при Московській державній консерваторії. 

З часу, коли їй запропонували працювати в Ужгороді солісткою-органісткою Закарпатської обласної філармонії, вона не розлучалася з органом. Вміла не тільки грати на ньому, а й відремонтувати у разі несправностей. Адже цей інструмент нагадує оркестр, він поєднує в собі всі регістри звучання. Там відчувається і скрипка, й контрабас, і духові інструменти. 

Вона була настільки віддана і рідна органові, що сьогодні мало хто пригадує, коли ж уперше відбулося їхнє знайомство. В одному з інтерв’ю Наталія Висіч розповідала, що почула вперше орган у Мукачівському костьолі й одразу навіть не зрозуміла, що то грає. Потім паралельно з навчанням у класі фортепіано навчалася у класі органа в заслуженого діяча мистецтв України — Степана Мартона. Саме ця зустріч стала однією із найвизначальніших у житті Наталії Висіч. 

Працюючи в Закарпатській філармонії, об’їхала з концертами практично півсвіту: вся Росія, Урал, Прибалтика, Середня Азія, країни Центральної та Східної Європи. Була дипломанткою та лауреаткою республіканських та міжнородних конкурсів у Польщі, Словаччині, Німеччині, Франції. 

Близькі пригадують, що вона майже ніколи не відпочивала. Не було такого дня, щоб зранку прокидалася і не йшла грати, сама чи з учнями. Уся родина відвіду¬вала концерти, з нетерпінням чекала органний фестиваль, тож досі не може повірити у втрату. 

Наталія Висіч ввійшла до енциклопедії «Видатні постаті ХХ століття». Без сумніву, вона залишиться знаковою постаттю в історії класичної музики Закарпаття й України, а історію життя відомої музикантки зафіксують ще не в одній книзі. Учні також свято бережуть пам’ять про унікальну Наталію Висіч, обіцяють продовжувати її справу. Адже органістка навчила їх набагато більше, ніж грати на органі — вона передала їм частину своєї музичної душі.   



Виконавці: Наталія Висіч
Концертна організація: Закарпатська обласна філармонія
Джерело: rionews.com.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

105 років Харківській консерваторії. Свято у воєнному місті
"Схід Опера" живе і буде жити!
Роман Ревакович, організатор Днів української музики у Варшаві Сьогодні є часом мовчання для російської культури
День в історії - 180 років тому народився Микола Лисенко
Гімн України на вежі: в Луцькому замку щодня сурмить кликун
Замість гри на сцені - актори театру організували волонтерський пункт у Дніпрі
Волинський народний хор. НАВАЛА РОСІЙСЬКО - ФАШИСТСЬКОЇ ОРДИ В УКРАЇНУ!!! (ЗВЕРНЕННЯ)
Коли говорять гармати, музи… не мовчать!
ЗВЕРНЕННЯ ЛЬВІВСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОПЕРИ ДО МІЖНАРОДНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ СПІЛЬНОТИ
Музика Мирослава Скорика об’єднала понад 400 музикантів з 10 міст України
Наш діалог – близьких по духу людей.
Форпост українського професійного музичного мистецтва на Приазов'ї.
Невідомий Бортнянський. Франківський хор відкриває композитора світові
А музика лунає…
KharkivMusicFest: 7 фактів про фестиваль класичної музики
Час жити, а не тужити
"Кочующий" театр и 20 лет строительства: история ХНАТОБа за 5 минут
"Балетні діти" згадують
У Шипинцях відзначили 100-ліття від дня народження Іллі Міського
Володимир Сіренко - амбасадор української музики в світі
Дві філармонії: як головний музичний заклад Черкас перебудовували
Репетиції в онлайн
Напрацьоване для вічності
Пам'яті Мирослава Скорика
Стаття про нелюбов до української культури
Мирослав Скорик: навіки з нами. Його «Мелодія» полинула за небокрай
Пандемія і... мистецтво
Три "Ш": за що світ може дякувати Францеві Шуберту
Браво, піаністи!
Український Моцарт
Дівчина, яка підкорила гобой
Christian Fictoor: Eurosonic Noordeslag 2020, музичний менеджмент – і ліки, що врятують світ
146 лет назад огонь уничтожил Одесский Городской театр
Единственный в Европе оперный фестиваль под открытым небом оказался под угрозой закрытия
Корона "Дня" - Ользі Пасiчник, оперній співачці (Україна - Польща)
Корона "Дня" Оксані Линів, диригентці
Українські Страдіварі: як унікальна модель скрипки сім'ї Пуцентел стала популярною у світі
Камерний оркестр "Віртуози Львова" відзначає 25-річчя міжнародними проектами
Орган у Дніпрі шукає притулку
В Киеве негде разместить Дом органной и камерной музыки
      © 2008-2022 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
741.jpg