Світ мав би знати академічну музику українців – композитор Мирослав Скорик | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Світ мав би знати академічну музику українців – композитор Мирослав Скорик
Ермінь Йожеф
Пірієв Олександр Валерійович
Молодіжний симфонічний оркестр
Ерл Хобарт
Скорик Мирослав Михайлович
Світ мав би знати академічну музику українців – композитор Мирослав Скорик
В Україні стартував мистецький проект «Три С: Скорик – Сильвестров – Станкович»
5 травня 2016, четвер
Поширити у Facebook

Львів – Сучасна академічна музика не популяризується в Україні і невідома більшості українців.

Легендарний композитор МИРОСЛАВ СКОРИК у Національному проекті "ТРИ “С”

Аби трішки виправити ситуацію, митець разом із ще двома сучасними класиками – Валентином Сильвестровим і Євгеном Станковичем – бере участь у мистецькому проекті «Три С: Скорик – Сильвестров – Станкович»», який презентуватиметься в Україні та світі.

Проект уже стартував у Києві, на черзі Львів, Харків, Одеса, Дніпропетровськ, Житомир, Чернівці, Вінниця, Івано-Франківськ.

Концерти у рамках мистецького проекту відбуватимуться у три етапи – розпочав композитор Мирослав Скорик, восени продовжить Євген Станкович, а вже наступного року навесні звучатиме музика Валентина Сильвестрова.

Ці три легендарні класики – лауреати Шевченківської премії – найвидатніші у сучасній академічній музиці, знані і шановані митці у світі.

Головний задум проекту – привернути увагу до української академічної музики, показати, що вона є частинкою світової. Відтак на концертах звучатимуть, як шедеври кожного з композиторів, так і мелодії світових митців.

Мирослав Скорик обрав музику його улюблених французів Клода Дебюссі та Моріса Жозефа Равеля, на чиїй музиці, каже, він формувався, як композитор. Подобається йому і музика американського композитора Джорджа Ґершвіна.

Важко поширювати цю музику в Україні, особливо за кордоном. Коли наша класична туди потрапляє, то отримує гарні оцінки
Мирослав Скорик

«Я люблю цих композиторів, люблю джаз, таким чином і створилась програма. У мене є певні транскрипції класичних творів, каприси з циклу «24 каприси» Нікколо Паганіні, які звучать у концерті для великого симфонічного оркестру.

Пропаганда академічної музики – це завдання, яке наболіло. Важко поширювати цю музику в Україні, особливо за кордоном. Коли наша класична туди потрапляє, то отримує гарні оцінки. Ми не є ізгої, які просять подачки, маємо мати право презентуватись у світі.

Іноземним продюсерам важко довести, що українська академічна музика має право звучати, але є різні перешкоди, вони її не чули, до того ж іноземні оркестри чи організації неохоче виконують твори сучасних композиторів, бо їм потрібно платити, а грошей нема», – розповів Мирослав Скорик.

Прем’єра від Скорика

Спеціально для мистецького проекту Мирослав Скорик написав світову прем’єру – Другий концерт для віолончелі з оркестром.

Через музику доносить свої емоції і ставлення до того, що відбувається в Україні, передає любов, вірність, радість життя і смуток смерті, біль втрати і бажання захистити свою землю. Кілька десятків років Мирослав Скорик не повертався до музики для віолончелі.

Те, що звучатиме на концерті поруч – музика світових класиків і Мирослава Скорика, це не є протиставлення, а порівняння, єднання, щоб передати атмосферу, що робиться в сучасній класичній музиці в Україні.

Музика не любить конкретизації, вона має діяти безпосередньо на слухача, щоб передати емоції без слів
Мирослав Скорик

«До мене звернувся віолончеліст, який організовує цей мистецький проект – Олександр Пірієв. І я написав Другий віолончельний концерт, який пов’язаний з нашим сьогоденням.

Композитор усе ж реагує на те, що діється навколо, воно відображається у його творчості. Але музика не любить конкретизації, вона має діяти безпосередньо на слухача, щоб передати емоції без слів», – наголосив Мирослав Скорик.

Культура має бути пріоритетом

Митець говорить про те, що сьогодні дуже багато талановитих молодих музикантів, здобувши освіту в Україні, шукають комфорту і кращого життя за кордоном, чого немає на батьківщині. Бо не відчувають тут належного ставлення до культури. Окремим українцям вдається здобути навіть світову славу.

Головним пріоритетом розвитку країни має бути освіта та культура, зауважив для Радіо Свобода маестро, тому держава зобов’язана фінансувати справжнє мистецтво. І особливо велику увагу слід приділяти розвиткові дітей, змалку формувати у дитині музичні смаки, зауважувати і підтримувати талановитих дітей. Композитор пригадав, коли він мав шість років, талант музиканта у ньому побачила видатна українська оперна співачка Соломія Крушельницька.

Якось мене взяли до Соломії Крушельницької, щоб я показав свої здібності. Вона зрозуміла, що я маю абсолютний слух і порадила батькам віддати мене у спеціальну школу
Мирослав Скорик

«Я собі щось там придумував на піаніно, батьки мої були музиканти-любителі, вони мені показали ноти. Але батьки не знали, чи віддати мене у спеціальну музичну школу. Якось мене взяли до Соломії Крушельницької, щоб я показав свої здібності. У мене був абсолютний сильний слух. Ми прийшли до тітки Люні, як ми її називали, щоб я щось там показав. Я почав грати свій твір і сказав, що не буду грати на цьому фортепіано, бо це фальшування. Справа в тому, що Соломія Крушельницька вдома займалась зі студентами, а для вокалістів інструмент налаштований був на тон нижче. Вона зрозуміла, що я маю абсолютний слух і порадила батькам віддати мене у спеціальну школу», – пригадує митець.

Концерт у Львові 13 травня буде благодійним.

Всі гроші від реалізації квитків організатори мистецького проекту перерахують на придбання медичного обладнання для немовлят у львівську лікарню ОХМАДИТ.

А необхідно щоб купити реанімаційне ліжечко для немовлят 325 тисяч гривень.

Відтак музика рятує не лише душі людей, але й рятуватиме життя новонароджених малюків.

А ще у рамках мистецького проекту «Три С: Скорик – Сильвестров – Станкович» концерт Мирослава Скорика не обійдеться без його найпопулярнішої «Мелодії» в аранжуванні для віолончелі з оркестром.


Автор: Галина Терещук
Колективи: Молодіжний симфонічний оркестр "INSO-Львів"
Виконавці: Йожеф Ермінь, Олександр Пірієв
Диригенти: Хобарт Ерл
Композитори:Мирослав Скорик
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”, Львівська обласна філармонія, Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Концертний зал: Концертний зал Львівського Національного академічного театру опери та балету ім. С. Крушельницької
Джерело: www.radiosvoboda.org





Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
MG_5662.jpg