«Три С». Друга сповідь. Станкович | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Три С». Друга сповідь. Станкович
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Ткач Юлія Сергіївна
Шейко Володимир
Станкович Євген Федорович
«Три С». Друга сповідь. Станкович
28 листопада 2016, понеділок
Поширити у Facebook

У другому концерті проекту «Три С» відбулася світова прем’єра нового опусу видатного українського композитора Євгена Станковича.

Музика, яка прозвучала у другому концерті проекту «Три С», «дасть наснагу мислити інакше, діяти інакше – по-українськи, по-європейськи». Це сказав Григол Катамадзе – колишній посол Грузії в Україні, а нині президент Асоціації платників податків України – під час прес-брифінгу організаторів і учасників проекту.

Композитор Євген Станкович зазнав слави за життя ще замолоду. Його не вражає виконання творів у найпрестижніших концертних залах, йому не звикати до приставки «най» в оцінці критиків. Ще у 1985 році ЮНЕСКО визнала Камерну симфонію № 3 Станковича одним із 10 найкращих творів року.

У концерті, що відбувся у Національній опері, прозвучали фрагменти балету Є. Станковича «Прометей», «Страстей за Тарасом» та Другий віолончельний концерт, а також Дев’ята симфонія Д. Шостаковича. Надзвичайною подія стала для учасників концерту, передусім – для віолончеліста О. Пірієва (автора проекту), а також – для Заслуженого академічного симфонічного оркестру Українського радіо під орудою народного артиста В. Шейка та Академічного хору УР під орудою заслуженої артистки України Ю. Ткач.

Вкотре музиканти довели свій високий професіоналізм і майстерність європейського рівня. Маестро підтвердив статус народного артиста блискучим виконанням Симфонії № 9 Д. Шостаковича. Оркестр грав, як то кажуть, «на розрив», легко долаючи усі карколомні й віртуозні «забавки» партитури Шостаковича. Диригенту вдалося відкрити найпотаємніші хитромудрості композитора, загостривши усі кути його «підтекстів». Дмитро Шостакович написав свій твір як «постлюдію» до Другої світової війни. Нині він, на мою думку, набуває особливого звучання, суголосного драматичній історії нашої сучасності. В. Шейко прочитав партитуру Шостаковича як роман із життя країни. Якої? Можливо, зовсім не тієї, у якій жив автор, а саме тієї, у якій живе і творить він сам та його сучасники – Є. Станкович, М. Скорик, В. Сильвестров та інші.

Музика Є. Станковича в інтерпретації Шейка набула особливої емоційності, гостроти динамічних нюансів і витонченого малюнку кожної партії. Соліст-віолончеліст О. Пірієв відтворив Концерт як справжню сповідь композитора. «Музика для Марточки», «Постлюдія», «Монолог діда» – такі умовні назви частин концерту. Автор не розкрив вербального змісту своєї сповіді. Тож для кожного – і виконавця, і слухача – вона набуває свого змісту.

Поєднання в одній програмі творів двох видатних майстрів симфонізму, звісно, викликало бажання порівняти й «зважити» геніальність кожного з них. Марна справа, панове. «Дмитро Шостакович – один із найвидатніших композиторів ХХ століття, – сказав Є. Станкович. – Є три велетні того часу – Прокоф’єв, Стравинський, Шостакович. Звичайно, був і Шенберн, і ще багато інших, але це інша історія».

Три С

До речі, історія написання Другого віолончельного концерту Євгена Станковича пов’язує двох композиторів. Свого часу першим виконавцем двох аналогічних творів Д. Шостаковича був славетний музикант М. Ростропович. Якось, перебуваючи у Києві, він запропонував Є. Станковичу написати для нього концерт. Та, як кажуть, «зірки не зійшлися». Віолончеліста було вислано з Радянського Союзу, а композитор писав інші твори. М. Ростропович так і не дочекався виконання свого прохання. Лише через 45 років, після Першого концерту для віолончелі та симфонічного оркестру, Євген Станкович написав свій Другий концерт.

Наступний етап проекту «Три С» – «Сильвестров» – відбудеться у лютому. Серед його учасників заявлені: відома українська диригентка Оксана Линів, співачка Зоряна Кушплер та піаніст Йожеф Єрмінь. Організаторам проекту хочеться побажати опанування усього алфавіту українських композиторів.


Автор: Вікторія МУРАТОВА
Фото: Юрій Тоцький
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Юлія Ткач, Володимир Шейко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національна радіокомпанія України, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: cultua.media



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
2.jpg