|
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
19 липня 2019, п'ятниця
Поширити у Facebook
Перше офіційне інтерв'ю нового директора Київської середньої спеціальної музичної школи ім. М. Лисенка Сергія Волкова на Радіо Культура в програмі "Імператив".
Ведучий:
Олександр Пірієв
— Зараз ви очолюєте один із найкращих музичних дитячих закладів. Керівник має мати базову музичну освіту, чи має бути просто успішний менеджер?
Ідея ця вже прописана в законі. І там ніде не написано, що керівник повинен мати базову якусь освіту. Хоча я думаю, що будь-кому зрозуміло, що медичним закладом має керувати людина, яка має лікарську освіту. В культурі, це мабуть, пропустили, або свідомо пропустили. Досвід історичний показує, що очолювали музичні навчальні заклади тільки люди, які мали музичну освіту… Мати досвід керівництва, управлінський — одна річ, а інша річ — творчо спілкуватися з творчими людьми. Треба розуміти їхні проблеми і їхній шлях до тієї творчості… Людина, яка не була в цьому оточенні, їй важко зрозуміти проблеми колективу.
— Ви любите музику Олександра Скрябіна. Чому?
Романтика. Я часом дуже сентиментальний.
— А керівник — він має бути м'яким? Чи все ж таки твердість — це реалії нашого життя?
Мені бабуся колись казала: будеш добрим — проковтнуть, будеш злим — проковтнуть. Не можна це поєднати все. Але треба поєднувати.
— Для вас поєднання старих і нових кадрів у школі є важливим? Чи заохочуєте ви молоде покоління до викладання?
Звичайно, проблема старіння кадрів існує. Але на таких корифеях тримається вся система мистецької освіти.
— Для музичної еліти треба слухач. Чи вважаєте, що треба вчити, знайомити слухача?
Як показує історичний досвід, цю ідею хотіли втілити радянські викладачі, створивши дитячі музичні школи-семирічки. Спроба створити в загальноосвітніх закладах таку саму систему мистецької освіти в нашій країні поки що невдала… Цю функцію взяло на себе Міністерство культури. Були законодавчі акти за радянської влади, долучали музичні школи, школи мистецтв до того, щоб виховувати того слухача. Коли я вчився в загальносвітній школі, то в нас були уроки музики, нам ставили платівки Бетховена, класики. Але зараз про це мови не йде. Немає зацікавленості в тих педагогічних навчальних закладах вищих, які б готували таких викладачів, які були б зацікавлені в підготовці цих слухачів. Бо вони самі того не знають.
— Ваша головна мета, яку вбачаєте на посаді директора на найближчі роки?
По перше, щоб про наші школи знали. В європейських школах знають, але знають по наших лауреатах. Щоб наші школи якось наші можновладці, люди, які сьогодні створюють закони, керують країною, щоб вони знали, що є такі школи і є такі талановиті діти… Ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не країна жебраків, які наймаються в сусідні країни для заробітку.
Весь ефір слухайте тут
Музикознавці: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національна суспільна телерадіокомпанія України
Навчальний заклад: Київська середня спеціалізована музична школа-інтернат ім. М.В. Лисенка
Джерело: .nrcu.go
|