Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Пірієв Олександр Валерійович
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
19 липня 2019, п'ятниця
Поширити у Facebook

Перше офіційне інтерв'ю нового директора Київської середньої спеціальної музичної школи ім. М. Лисенка Сергія Волкова на Радіо Культура в програмі "Імператив".



Ведучий:
Олександр Пірієв

— Зараз ви очолюєте один із найкращих музичних дитячих закладів. Керівник має мати базову музичну освіту, чи має бути просто успішний менеджер?

Ідея ця вже прописана в законі. І там ніде не написано, що керівник повинен мати базову якусь освіту. Хоча я думаю, що будь-кому зрозуміло, що медичним закладом має керувати людина, яка має лікарську освіту. В культурі, це мабуть, пропустили, або свідомо пропустили. Досвід історичний показує, що очолювали музичні навчальні заклади тільки люди, які мали музичну освіту… Мати досвід керівництва, управлінський — одна річ, а інша річ — творчо спілкуватися з творчими людьми. Треба розуміти їхні проблеми і їхній шлях до тієї творчості… Людина, яка не була в цьому оточенні, їй важко зрозуміти проблеми колективу.


— Ви любите музику Олександра Скрябіна. Чому?

Романтика. Я часом дуже сентиментальний.

— А керівник — він має бути м'яким? Чи все ж таки твердість  це реалії нашого життя?

Мені бабуся колись казала: будеш добрим — проковтнуть, будеш злим — проковтнуть. Не можна це поєднати все. Але треба поєднувати.

— Для вас поєднання старих і нових кадрів у школі є важливим? Чи заохочуєте ви молоде покоління до викладання?

Звичайно, проблема старіння кадрів існує. Але на таких корифеях тримається вся система мистецької освіти. 

— Для музичної еліти треба слухач. Чи вважаєте, що треба вчити, знайомити слухача?

Як показує історичний досвід, цю ідею хотіли втілити радянські викладачі, створивши дитячі музичні школи-семирічки. Спроба створити в загальноосвітніх закладах таку саму систему мистецької освіти в нашій країні поки що невдала… Цю функцію взяло на себе Міністерство культури. Були законодавчі акти за радянської влади, долучали музичні школи, школи мистецтв до того, щоб виховувати того слухача. Коли я вчився в загальносвітній школі, то в нас були уроки музики, нам ставили платівки Бетховена, класики. Але зараз про це мови не йде. Немає зацікавленості в тих педагогічних навчальних закладах вищих, які б готували таких викладачів, які були б зацікавлені в підготовці цих слухачів. Бо вони самі того не знають.

— Ваша головна мета, яку вбачаєте на посаді директора на найближчі роки?

По перше, щоб про наші школи знали. В європейських школах знають, але знають по наших лауреатах. Щоб наші школи якось наші можновладці, люди, які сьогодні створюють закони, керують країною, щоб вони знали, що є такі школи і є такі талановиті діти… Ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не країна жебраків, які наймаються в сусідні країни для заробітку.

Весь ефір слухайте тут


Музикознавці: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національна суспільна телерадіокомпанія України
Навчальний заклад: Київська середня спеціалізована музична школа-інтернат ім. М.В. Лисенка
Джерело: .nrcu.go



Інші:

Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
2.jpg