Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Пірієв Олександр Валерійович
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
19 липня, п'ятниця

Перше офіційне інтерв'ю нового директора Київської середньої спеціальної музичної школи ім. М. Лисенка Сергія Волкова на Радіо Культура в програмі "Імператив".



Ведучий:
Олександр Пірієв

— Зараз ви очолюєте один із найкращих музичних дитячих закладів. Керівник має мати базову музичну освіту, чи має бути просто успішний менеджер?

Ідея ця вже прописана в законі. І там ніде не написано, що керівник повинен мати базову якусь освіту. Хоча я думаю, що будь-кому зрозуміло, що медичним закладом має керувати людина, яка має лікарську освіту. В культурі, це мабуть, пропустили, або свідомо пропустили. Досвід історичний показує, що очолювали музичні навчальні заклади тільки люди, які мали музичну освіту… Мати досвід керівництва, управлінський — одна річ, а інша річ — творчо спілкуватися з творчими людьми. Треба розуміти їхні проблеми і їхній шлях до тієї творчості… Людина, яка не була в цьому оточенні, їй важко зрозуміти проблеми колективу.


— Ви любите музику Олександра Скрябіна. Чому?

Романтика. Я часом дуже сентиментальний.

— А керівник — він має бути м'яким? Чи все ж таки твердість  це реалії нашого життя?

Мені бабуся колись казала: будеш добрим — проковтнуть, будеш злим — проковтнуть. Не можна це поєднати все. Але треба поєднувати.

— Для вас поєднання старих і нових кадрів у школі є важливим? Чи заохочуєте ви молоде покоління до викладання?

Звичайно, проблема старіння кадрів існує. Але на таких корифеях тримається вся система мистецької освіти. 

— Для музичної еліти треба слухач. Чи вважаєте, що треба вчити, знайомити слухача?

Як показує історичний досвід, цю ідею хотіли втілити радянські викладачі, створивши дитячі музичні школи-семирічки. Спроба створити в загальноосвітніх закладах таку саму систему мистецької освіти в нашій країні поки що невдала… Цю функцію взяло на себе Міністерство культури. Були законодавчі акти за радянської влади, долучали музичні школи, школи мистецтв до того, щоб виховувати того слухача. Коли я вчився в загальносвітній школі, то в нас були уроки музики, нам ставили платівки Бетховена, класики. Але зараз про це мови не йде. Немає зацікавленості в тих педагогічних навчальних закладах вищих, які б готували таких викладачів, які були б зацікавлені в підготовці цих слухачів. Бо вони самі того не знають.

— Ваша головна мета, яку вбачаєте на посаді директора на найближчі роки?

По перше, щоб про наші школи знали. В європейських школах знають, але знають по наших лауреатах. Щоб наші школи якось наші можновладці, люди, які сьогодні створюють закони, керують країною, щоб вони знали, що є такі школи і є такі талановиті діти… Ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не країна жебраків, які наймаються в сусідні країни для заробітку.

Весь ефір слухайте тут


Музикознавці: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національна суспільна телерадіокомпанія України
Навчальний заклад: Київська середня спеціалізована музична школа-інтернат ім. М.В. Лисенка
Джерело: .nrcu.go



Додати: Share on Facebook

Інші:

На написання "Як тебе не любити, Києве мій!" батькові дали добу - Тамара Шамо
Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
«Доки буду викладати у Канаді, мої студенти знатимуть, де Україна»
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Валерія БАЛАХОВСЬКА: "Орган - частина мого життя"
Чем классическая музыка обязана женщинам? Объясняет музыковед Фиона Мэддокс
120-річчя Львівської опери: Василь Вовкун розповів про сюрприз для глядачів
Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
Ольга Нагорна: «Мрію, щоб у кожному місті країни був оперний театр»
Наталія Пономарчук, шеф-диригент Київського камерного оркестру Національної філармонії України
Антоній Баришевський: "В Україні збільшується аудиторія, яка готова сприймати "складну" музику"
Головний учитель – це сцена! I ми вчимося все життя
«Керувати країною легше, ніж керувати оркестром»
Нове звучання забутої спадщини
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
2.jpg