Новина |
|
|
|
|
Музичне бароко – це модно
«Партесна музика XVII-XVIII століть: втрачена і відроджена спадщина Українського Бароко»
26 вересня 2016, понеділок
Поширити у Facebook
1-2 жовтня у Харкові до Дня музики відкритою лекцією та концертом стартує проект музикознавця, композитора та органіста з Києва Богдана Дем’яненка «Партесна музика XVII-XVIII століть: втрачена і відроджена спадщина Українського Бароко».
1 жовтня вперше у Харкові відбудеться відкрита лекція для молоді про вітчизняну хорову музику доби Бароко – за матеріалами сучасних досліджень (ХНУМ імені І. П. Котляревського, майдан Конституції 11/13, початок о 10:30, вхід вільний).
2 жовтня вперше в Україні у концерті «Світло крізь віки» прозвучать на органі відновлені за київськими рукописами музичні твори XVII-XVIII століть. У програмі також музика західноєвропейських композиторів епохи Бароко – Й. С. Баха, Д. Букстехуде, Г. Перселла (Органний зал Харківської філармонії, 18:30).
Лекція, організована Студентським науково-творчим товариством Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського, буде присвячена хоровій музиці православних храмів України, частково Білорусі, Литви та Росії від моменту появи хорового (партесного) співу у православних храмах України наприкінці XVII століття і аж до витіснення із вжитку вітчизняного барокового партесного співу новим італійським стилем у другій половині XVIII століття.
Присутні зможуть зануритися в атмосферу XVII-XVIII століть завдяки візуальним ілюстраціям та звучанню музики. Буде представлено фотографії зі старовинних нотних рукописів, зачитуватимуться уривки історичних текстів з описом побуту церковних півчих. Серед персоналій лектор коротко зупиниться на біографіях видатних композиторів того часу – Миколи Дилецького, Семена Пекалицького та деяких інших. Для присутніх музикантів будуть цікавими спеціальні екскурси: щодо проблеми виконання хорової музики бароко на клавішних інструментах, риторики у вітчизняній музиці доби Бароко тощо. Лекція розрахована на широке коло слухачів, перш за все на молодь. Вхід вільний.
Органний концерт, що відбудеться 2 жовтня у Органному залі Харківської філармонії, дозволить слухачам почути українську музику доби Бароко поряд з музикою Західної Європи і відчути гордість за вітчизняних майстрів, імена яких історія здебільшого втратила. Однак їхні шедеври збереглися в рукописах і ми зможемо їх почути.
У першому відділенні концерту прозвучать партесні твори з київських рукописів – деякі з них розшифровані спеціально для цього концерту і звучатимуть вперше після майже трьохсотлітнього забуття. Вперше у сучасності хорові партесні концерти доби Бароко виконуватимуться на органі – для музикантів XVII-XVIII століть, ймовірно, така практика була звичною.
У другому відділенні звучатимуть твори майстрів Західної Європи доби Бароко: видатного Йоганна Себастьяна Баха, Дітріха Букстехуде – визначного північнонімецького композитора та органіста кінця XVII століття, одного із старших сучасників та вчителів Й. С. Баха. Прозвучить також “Graund” всіма улюбленого автора опери «Дідона та Еней», англійського композитора Генрі Перселла.
Автор проекту – Богдан Дем’яненко, молодий науковець з Києва, який вже більше семи років займається дослідженнями старовинної української музики, аспірант Національної музичної Академії України ім. П. І. Чайковського, – виступав у різних містах України та за кордоном як органіст, композитор і лектор.
Розпочинаючи цей проект, Богдан Дем’яненко ставить за мету популяризувати вітчизняну старовинну музику і нагадати: музика Бароко – це модно.
Концертна організація: Харківська обласна філармонія
Концертний зал: Органний зал Харківської обласної філармонії
|