«Не май Аматі, а вмій грати» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«Не май Аматі, а вмій грати»
Баженов Анатолій
Баженов Анатолій
«Не май Аматі, а вмій грати»
Відомий український скрипаль Анатолій Баженов відвяткував день народження концертом
7 грудня 2015, понеділок

Анатолій Баженов2 грудня відомий український скрипаль, педагог, лауреат Національної премії України ім. Т. Шевченка, народний артист України Анатолій Баженов відзначив свій 70-й ювілей на сцені Національного будинку органної та камерної музики.

Концерт мав неабиякий аншлаг. Бажаючі привітати видатного музиканта наповнили цілий зал.

Ювіляр блискуче відіграв концерт разом із своєю родиною, друзями та вихованцями.

А саме: Катериною Баженовою, Наїдою Магомедбековою, Іваном Кучером, Квартетом ім. Миколи Лисенка та ансамблем «Камерна академія».

Анатолій Баженов є вихованцем Дніпропетровського музичного училища (клас Матвія Лібермана), у 1968 році закінчив Московську консерваторію у класі Бориса Бєлєнького, а 1971 – аспірантуру при Київській консерваторії (клас Олега Криси).

Music – review вдалось детальніше розпитати Анатолія Баженова про його роки навчання та викладачів, які своєчасно розкрили та правильно скерували музичний талант:

Анатолій БаженовМоїм викладачем в консерваторії був Борис Бєлєнький. Це прекрасний викладач.

Це була кафедра Давіда Федоровича Ойстраха, який також часом нас всіх слухав, і на іспитах, і я навіть у нього вдома був на консультаціях. Бєлєнький був учнем Л.Цейтліна і багато років він був його асистентом після закінчення навчання.

Це були 30-ті роки. І коли після війни Цейтлін помер, він перейняв його клас.

І коли я поступав до консерваторії 1963-го року, він тоді вже був дуже відомим викладачем.

Це надзвичайно цікава людина, в якої прекрасний підхід до викладання. В його класі завжди було мінімум 12, а то й 14 студентів. Це дуже великий клас. Він працював дуже напружено. Але якщо зайти в клас і послухати його студентів, то всі були різні: кожен мав свій смак, музичні особливості, навіть зовнішні і технічні речі він комусь міняв, а комусь не міняв – він прекрасну мав інтуїцію.

Я ось маю надію, що хоч трошки від нього навчився. Але зараз, коли я вже майже 30 років викладаю в музичній академії, часом, я не знаю що робити зі студентами. Це дуже складно. Знаєте, жодна методика не допоможе, якщо немає досвіду і особливо якщо тебе не вчили.

От моєму першому вчителю М.Ліберману, який зараз живе в Ізраїліякому виповнилось 90 років, і на його ювілей злетілись майже усі його учні від Нью-Йорка до Новосибірська. В нього я навчався 12 років – це музична школа і училище. І, власне, це він підготував мене до Московської консерваторії. Він навіть сьогодні подзвонив мені і привітав мене з ювілеєм. Він досі працює і дає приватні уроки студентам.

Відомо, що Анатолій Баженов грає на раритетному інструменті XVII ст. славетного неаполітанського майстра Фернандо Гальяно.

– Цього року буде якраз 40 років як вона в мене. – Розповів Music – review ювіляр. – Я її купив у 1975 році у Москві в одного старого колекціонера за страшні гроші. На той час в мене були малі діти і мені досить випадково запропонували цю скрипку. При чому запропонував прекрасний, нажаль вже покійний, майстер Анатолій Кочургін, який сказав, що є така скрипочка, яка нарешті вже буде продаватися. Я попробував її. Хазяїну сказав, що в мене таких грошей немає, що мені треба мінімум 2 тижні, якщо побачу, що я таки збираю гроші, то я подзвоню і приїду. Та я й зібрав. Тоді мені дійсно помогли всі.

Дуже велику допомогу надав нам вже покійний Іван Карабиць, мій альтист Холодов і багато інших. Цей інструмент я дуже люблю. І, знаєте, сам інструмент по собі не грає. Та і у кожного інструменту є свої примхи. Нещодавно ми з сином були у Нью-Йорку у видатного скрипкового майстра Жака Франсеза, відомого на увесь світ.

Ми показували йому свої інструменти, він показав свою крамницю. І в одній металевій шафці в нього зберігається 12 скрипок Страдіварі, які ми могли попробувати. Ну я вам скажу, Страдіварі також сам не грає. Знаєте, коли ми вчитися в Москві, був такий жарт (студентський сленг) – «Не имей Амати, а умей играти» (росийською. -ред.). Дійсно, жодний інструмент сам не грає.

Анатолій Баженов

Нагадаємо, що 12 грудня відбудеться концерт за участю Анатолія Баженова у Національній філармонії України. Не пропустіть!


Автор: Марта Галаджун
Фото: Сергій Пірієв
Виконавці: Анатолій Баженов
Діячі мистецтв: Анатолій Баженов
Концертна організація: Національний будинок органної та камерної музики України
Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України



Додати: Share on Facebook

Інші:

Василь Крячок, директор Маріупольської філармонії Без кількох днів два місяці був у тому пеклі
Олександр Пірієв, музичний продюсер Маріуполь, як Фенікс, відродиться. Для цього об'єднається весь світ
«Кожен має виконувати свою життєву місію»
Лукаш Гоїк, директор Сілезької опери в Битомі (Opera 'Slaska, Польща) висловив щиру підтримку українському народу в час війни
Світова оперна діва Людмила Монастирська ексклюзивно розповіла, як замінить російську співачку Нетребко та гратиме партію «Турандот» у «Метрополітен-Опера»
Сюжет німецького ЗМІ про Маріупольську філармонію
У США плануються заходи на честь 100-річчя першого виконання "Щедрика" у країні
«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення»
В органному залі Рівного — музей і галерея. А вітражі — на логотип
ОПЕРІ ПОТРІБНІ МЕЦЕНАТИ
Як Україна вшановує ім’я композитора Мирослава Скорика
Рік без Мирослава Скорика
KharkivMusicFest: организаторы рассказали, как готовили фестиваль в разгар пандемии
В Андріївській церкві відбулася світова прем'єра віднайдених симфоній композитора Березовського
Що потрібно аби з'явився один з найкращих концертних залів Європи?
Cергій МАГЕРА: "Співак постійно вчиться"
Оксана Линів: "Диригент мусить вміти переконувати з першої хвилини"
У Міжнародний день музики тернопільські музиканти - про музику і життя
"Люди не можуть довго бути без мистецтва, як і артисти - без глядача"
Музичний продюсер Олександр Пірієв: Шоу-бізнес не може стати взірцем ідентичності держави
Наталія Петій-Потапчук: про життя Закарпатського народного хору та про те, чому його місія здійсненна
Екатерина Кухар и Александр Стоянов: Мы не можем прожить друг без друга
Мирослав Скорик: Уночі до нас прийшли: "На збори вам дві години". У вагон для худоби посадили і до Сибіру вивезли
Національна оперета України святкує 85-річний ювілей
"Я завжди досягала мети, яку ставила перед собою"
Скрипаль Роман Кім: "Сучасному музиканту не можна бути надто у "формах" та боятися зіграти неправильні ноти"
Кшиштоф ПЕНДЕРЕЦЬКИЙ: "Музика повинна бути живою..."
Володимир СИВОХІП: "Генетичний код нації не заженеш у смартфон"
АНАТОЛИЙ СОЛОВЬЯНЕНКО: ЗРИТЕЛЬ УЖЕ НЕ ВОСПРИНИМАЕТ ГЕРОЯ-ЛЮБОВНИКА, КОТОРЫЙ ВЕСИТ 100 КГ
Харьковское "Лебединое озеро" ошеломило бельгийскую публику
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
"Ми просто були ілюстраторами цього матеріалу": розпорядник хору Верьовки про виступ з "95 кварталом"
На написання "Як тебе не любити, Києве мій!" батькові дали добу - Тамара Шамо
Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
      © 2008-2022 Music-review Ukraine