«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
18 жовтня, п'ятниця
Поширити у Facebook

Захоплива Артуріана від Open Opera Ukraine: відома резонансними бароковими постановками формація презентувала нову оперну прем’єру після п’ятирічної перерви.

12 та 13 жовтня на сцені Національної філармонії України відбулася прем’єра semi-opera «Король Артур: у пошуках героя» Г. Перселла на лібрето Дж. Драйдена/А. Бондаренка від незалежної музичної формації Open Opera Ukraine.

Вистава, що зібрала два аншлаги у Колонній залі ім. Миколи Лисенка, стала однією з головних мистецьких подій осені.

Шанувальники барокової опери чекали на неї довгих п’ять років, відколи команда Open Opera Ukraine презентувала свою останню прем’єру – оперу «Ацис та Галатея» Г. Ф. Генделя у 2019 р.

Оригінальний сюжет semi-opera Г. Перселла заснований на переказах про боротьбу Короля Артура із плем’ям саксів.

У фокусі Open Opera Ukraine опиняється постать Артура передусім як лідера та героя, що приймає виклики часу.

Постановка стала для команди пошуком відповідей на питання, ким є сучасний герой, що він уособлює, і що робить історію про героя актуальною в умовах сьогодення.

Незвичний для української оперної сцени жанр semi-opera (або «напівопера») є традиційним англійським бароковим жанром XVII століття, в якому розмовні епізоди чергуються з вокальними і танцювальними номерами.

Адаптовану версію драматичних епізодів спеціально для київської прем’єри створив львівський драматург Андрій Бондаренко.

«У нашому прочитанні Артур є, перш за все, лідером. Через оригінальний текст лібрето Драйдена, переосмислений драматургом Андрієм Бондаренком, ми прагнемо зрозуміти процеси, що формують лідера, розгледіти якості, які ми прагнемо у ньому бачити та зрозуміти мотивацію, що скеровує лідерські вчинки, адже саме результат дій лідера створює найцінніше — простір міцної та довготривалої довіри», — зазначила кураторка проєкту, співзасновниця та програмна директорка Open Opera Ukraine Анна Гадецька.

«Наша ідея проєкту «Король Артур: у пошуках героя» — це пошук відповідей на питання, які не мають очевидних відповідей. В Україні вже більше 10 років триває війна, з яких більше 900 днів — повномасштабне вторгнення. Хто сьогодні для нас герой?

Людина, наділена унікальними можливостями чи суперздатностями? Людина, спроможна приймати виклик і брати на себе відповідальність за інших? Людина, яка може згуртувати і повести за собою до спільної мети?

Чи потребує суспільство героїв тільки в часи екзистенційних загроз? Героїв чи лідерів?», — розповіла про ідею проєкту продюсерка Галина Григоренко.

Сучасну візію Артуріани представила українська режисерка Олена Савчук: «Хто для нас Артур? Чому його людські та лідерські якості приваблюють не одне століття різні європейські культури?

Розмірковуючи над цими питаннями, досліджуючи музичний матеріал, ми наблизилися до розуміння того, що робить людину лідером.

Це — вміння протистояти штучним ритуалам, готовність очолити спільноту (військо) і повести її вперед, щомиті брати на себе відповідальність та обирати шлях, бути відкритим, за потреби позбавляти людей впливу ілюзій, не піддаватися спокусам, бути гідним власних цінностей та мати ключове — честь та самоповагу до себе та інших.

Саме це відкрилось нам у процесі роботи над semi-opera Драйдена/Перселла. Можливо у цьому і полягає секрет популярності та актуальності нашого героя».

Обраний формат semi-stage, що не передбачає масштабних декорацій та традиційних сценічних костюмів, дозволив постановникам вийти за межі конвенційного оперного театрального простору та забезпечити виставі перспективу майбутніх показів на будь-яких майданчиках.

Музичну партитуру опери Перселла втілювали на сцені Національний ансамбль солістів «Київська камерата» під орудою запрошеного диригента, експерта у галузі ранньої музики Рока Фаргаса (Іспанія). Приїзду диригента та його участі у проєкті сприяло Посольство Іспанії в Україні. «Музика має силу долати кордони та конфлікти, пропонуючи універсальну мову надії та солідарності.

У «Королі Артурі» ми не лише повертаємося до позачасової легенди, але й проводимо паралелі з боротьбою та героїзмом, які бачимо сьогодні.

Завдяки цій спільній мистецькій подорожі ми прагнемо надихнути силою та нагадати аудиторії про незмінну силу єдності.

Я вважаю своїм обов’язком долучитися і зробити свій внесок у цій боротьбі.

Бо ця війна не лише на полі бою, а й у культурному просторі», — зазначив Рок Фаргас.

Open Opera Ukraine традиційно практикує відкриті кастинги для виконавців, не став виключенням і «Король Артур». До складу виконавців були відібрані 12 професійних співаків та 2 драматичних актори.

Це був перший для команди досвід взаємодії вокалістів та драматичних акторів у оперній постановці.

Для створення оригінальних сучасних костюмів, що відповідають світовим екологічним трендам recycling та upcycling (повторного використання речей), був запрошений дизайнер Дмитро Гібшман.

Персонажі Артуріани постали перед глядачами в образах, що поєднували різноманітну стилізацію базового одягу у чорно-білій гамі з яскравими елементами та деталями.

Неповторне візуальне оформлення сцени за умови мінімалістичних декорацій забезпечила оригінальна світлова партитура художниці по світлу Світлани Змєєвої.

Прем’єру «Короля Артура» Open Opera Ukraine присвятили Ігорю Воронці - оперному співаку, незмінному учаснику різних проєктів формації, який приєднався до лав ЗСУ від початку повномасштабної війни. 12 липня 2024 р. прийшла звістка про його загибель.

«Ми прагнемо зберегти пам’ять про Ігоря, розповідаючи про те, що йому вдалося і продовжуючи мріяти про те разом, що могло би статися, якби наш Герой повернувся.

Напевно, про це і є наше «навіщо» — продовжувати робити і пам’ятати водночас», — Анна Гадецька.

Переглянути запис прямої трансляції можна на YouTube-каналі Open Opera Ukraine та Національної філармонії України.


Проєкт Open Opera Ukraine «Король Артур» Дж. Драйдена/ Г. Перселла реалізований за підтримки Українського культурного фонду, Посольства Іспанії в Україні, Іспанського агентства з міжнародного співробітництва в галузі розвитку (AECID) та видавництва The Early Music Company.

Партнерами проєкту виступили: Національна філармонія України, Національний ансамбль солістів «Київська камерата».

Довідка: Open Opera Ukraine — незалежний проєкт, що сприяє розумінню класичної музики як інструменту комунікації та критичного осмислення сучасності.

Місія проєкту полягає у створенні конкурентноспроможних мультидисциплінарних мистецьких проєктів, підтримці молодих талантів, а також забезпеченні доступу до якісних музичних продуктів для широкої аудиторії.

Ми віримо, що опера — це сміливий і сучасний жанр, який провокує, надихає та збагачує тих, хто прагне спілкуватися мовою концептів, втілених у звуках









.


Фото: Руслан Сингаєвський
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України



Інші:

Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
463396766_1296542524658650_2359550531226457997_n.jpg