Музика для Марточки або світова прем`єра концерту для віолончелі | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Музика для Марточки або світова прем`єра концерту для віолончелі
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Шейко Володимир
Станкович Євген Федорович
Музика для Марточки або світова прем`єра концерту для віолончелі
25 жовтня 2016, вівторок
Поширити у Facebook

2 листопада в Національній опері відбудеться світова прем`єра Другого Концерту для віолончелі з оркестром легендарного українського композитора Євгена Станковича в рамках другої частини Національного проекту "Три "С": Скорик – Станкович - Cильвестров".

Після Києва проект вирушить у гастрольний тур містами України і побуває протягом сезону 2016-2017 року в Чернівцях, Харкові, Ужгороді, Одесі, Львові, Івано-Франківську, Коломиї.

Євген Станкович

Євген Станкович закінчив роботу над Другим концертом для віолончелі з оркестром у квітні 2016 р. після більш ніж 45 років перерви у цьому жанрі. Концерт складається з 3-х частин: "Музика для Марточки", "Постлюдія" та "Монолог діда". Їх назви красномовно свідчать, кому маємо дякувати за його появу на світ! Проте, є цікава історія, що вже стала легендою, як саме цей концерт замовляв написати для нього Мстислав Ростропович.

Станкович написав свій, один з найбільш ранніх творів - Перший віолончельний концерт у 1968 р. Прем'єру виконав його друг – Всеволод Якименко, але після цього концерт фактично зник з поля зору виконавців і навіть голоси для оркестру були на довгий час втрачені. І сам автор цей твір активно не популяризує. Однак, його все ж таки почув Ростропович і він йому сподобався.

В один з приїздів з концертом до Києва Ростропович попросив Станковича написати і йому концерт для віолончелі з оркестром. І це вже після того, як з'явилися концерти від Шостаковича, Прокоф'єва з присвятою віолончелісту! Проте, Станкович в той час активно писав музику для кіно і не поквапився виконувати замовлення легенадарного музиканта. У другий приїзд Ростроповича, коли Станкович думав, що той забув про своє замовлення чи взагалі то було жартом Маестро, Мстислав Леопольдович й каже: "Де мій концерт?" Свідком цієї розмови стала українська віолончелистка Марія Чайковська (перша виконавиця концерту №1 Скорика), яка і познайомила Ростроповича зі Станковичем. Тож, для Станковича стало справою честі все-таки написати Другий концерт.

Проте, доля розпорядилася інакше – за рік Ростроповича депортували з СРСР та згодом позбавили громадянства. Тож, ідея віолончельного концерту, як спогад про Роспроповича, залишилася не втіленою аж до 2016 р.

Проект "Три "С" підштовхнув Станковича та його віолончельне минуле. А ще цікавий факт: перший виконавець цього концерту - Олександр Пірієв - має азербайджанські корені, а Ростропович, як відомо народився в Баку.

2 листопада твори фундатора сучасної композиторської школи України, автора легендарної фольк-опери "Цвіт Папороті", виконуватимуться в діалозі з найвідомішим композитором ХХ ст. - Дмитром Шостаковичем. І той і інший – брила! І той і інший - особа Часу і душа Народу.Обидва - генії!

Також в програмі: Дмитро Шостакович - симфонія №9, Євген Станкович - вибрані фрагменти з балету "Прометей" і "Страстей за Тарасом" для хору та оркестру.

Євген Станкович та Олександр Пірієв



Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Володимир Шейко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: gazeta.ua



Інші:

«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
11.jpg