Синергія KharkivMusicFestа | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Синергія KharkivMusicFestа
Христенко Станіслав
Синергія KharkivMusicFestа
Станіслав ХРИСТЕНКО: «Тема наступного фестивалю нехай залишиться інтригою»
28 березня 2018, середа
Поширити у Facebook

Новий Міжнародний фестивальний проект, придуманий і втілений чудовим музикантом Станіславом ХРИСТЕНКОМ зі своїми однодумцями, завершує свій двотижневий марафон.

Найкращі виконавці та диригенти з музичних міст-лідерів України, а також Європи та США з’їхалися до Харкова, щоб зіграти сім грандіозних концертів, програми яких були дивовижні та багатоманітні. Нев’януча світова й українська класика звучала в поєднанні з творами сучасних творців.

Але обителлю музики в ці дні були не лише концертні зали, а й метро, вулиці, радіо. Чого лише варті 8 локацій, з 8 піаніно, які стали не лише арт-об’єктами, розмальованими дизайнерами, а й місцем проведення концертів. У них, змінюючи один одного, брали участь як професійні музиканти, так і учні музичних шкіл не лише Харкова, але усієї області. А в нечасті хвилини «спокою» кожен, хто бажає — незалежно від віку — міг не лише обдивитись інструмент, а й «спробувати його на звук».

Важливо, що фестиваль, сміливо порушив кордони міста, залучивши до «свого кола» глядачів і учнів музичних шкіл області. Географія спілкування, виконання та майстер-класів неймовірно розширювалася.



Арт-директор фестивалю Станіслав Христенко — всесвітньо відомий музикант, володар 30 премій престижних музичних конкурсів — від Італії до Казахстану, США та Кореї, поставив за мету вивільнити класику від елітарності, захоплюючи її чарами щонайбільшу кількість людей. І в цьому вкрай щільному графіку він знайшов можливість відповісти на кілька запитань кореспондента «Дня».

— Станіславе, як виникла ідея такого фестивалю? Чому місцем проведення було обраной Харків, а не інше місто України?

— Ідея створення Фестивалю виникла в процесі участі в різних фестивалях у багатьох країнах, із бажанням створити велику культурну подію в діловому місті. Харків — місто, в якому я народився і в якому здобув початкову музичну освіту. Фестиваль активно співпрацює з державними структурами (театр і філармонія), проте його організація насамперед пов’язана з приватною громадською ініціативою, до якої долучилися й представники бізнесу. І це для нас дуже важливо.



— За яким принципом версталася настільки обширна та багатоманітна програма?

— Головне завдання — це показати різноманітність жанрів і стилів класичної музики, кожен з яких, упевнений, знайде своїх шанувальників.

— Окрім основної концертної програми, не менш важливою в календарі фестивалю є просвітницька складова, яке завдання ставлять організатори, на що розраховують?

— Важливим завданням є виховання нового покоління шанувальників музики, викликати інтерес до сучасної та традиційної класичної музики. Ми намагаємося, щоб українські слухачі могли чути видатні шедеври у виконанні музикантів світового рівня, як це відбувається в Лондоні, Берліні та багатьох найбільших центрах Європи, адже Україна географічно і є центром Європейського континенту.

— Контрапункт цього музичного форуму, чудова ідея — святкування 333-річчя великого маестро Йоганна Себастьяна Баха. Але наступного року буде не настільки приваблива цифра, як думаєте продовжувати?

— Мені здається, головну тему наступного Фестивалю варто залишити інтригою, але впевнений, що наступного року фестиваль стане ще більш масштабним і цікавим.

ДОВІДКА «Дня»

Пропонуємо вашій увазі далеко не всю «арифметику» KharkivMusic Fest:

• Учасників — понад 1000 музикантів: оркестри, ансамблі, солісти та диригенти і, звичайно, молоді таланти Харкова;
• У межах проекту фестивалю «Art&piano: грай яскраво» було задіяно 26 музичних шкіл міста;
• До середини фестивалю награли 56 годин музики та було зіграно 133 музичні твори 33 всесвітньо відомих композиторів;
• Усього виступило 931 дитина (умовно з кожної школи — по 35 дітей, а шкіл 26);
• Окремо, в день народження Баха в межах спецпроекту «Бах-333» музика маестро звучала на різних креативних майданчиках, у тому числі нон-стоп протягом 12 годин у кав’ярні «Цукат» і нон-стоп протягом 7 годин на Сумському ринку.

• У фестивалі взяли участь 145 музикантів і 6 диригентів практично з усіх регіонів України;
• Було випито 133 філіжанки «Бахачино»;
• Продегустовано 235 келихів пива «Мюнхен».




Автор: Світлана Агрест-Короткова
Діячі мистецтв: Станіслав Христенко
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "KharkivMusicFest"
Джерело: Газета День



Інші:

Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine